חיים ריינהולד, HMS: "הבעיה במימוש פרויקטי BCP – האטרקטיביות הנמוכה שלהם"

"היחס לפרויקטי BCP משתנה כאשר ההנהלה נכנסת לתמונה, או אז הנושא מקבל דחיפה ותקציבים בהתאם", כך אמר ריינהולד, CTO של חברת הלפרין יועצים-HMS ● "על המנמ"ר לחבור עם מנהל הכספים ומנהל הסיכונים בארגון, על מנת לגרום להנהלה לקבל החלטה לתחום", הוסיף

"הבעיה במימוש פרויקטי BCP היא האטרקטיביות הנמוכה שלהם, בהיבט עלות מול תועלת. המנמ"ר היה מעדיף לשדרג את האקסצ'יינג' (Exchange) של הארגון מאשר להתעסק בשאלות של האם ומתי ואולי יקרה אסון", כך אמר חיים ריינהולד, CTO הלפרין יועצים-HMS.

ריינהולד היה אחד הדוברים ברב שיח שהתקיים באחרונה בבית אנשים ומחשבים. רב השיח נערך לקראת כנס BCP 2011 שיתקיים ביום ה' השבוע במרכז הכנסים אבניו קרית שדה התעופה. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי, אנשים ומחשבים.

לדבריו, החברה פועלת כ-17 שנים במגזר הפיננסי. הוא ציין כי לפני שנה וחצי החברה יצאה עם מיזם נוסף, במסגרתו הם הגיעו להסכם עם מד-נאוטילוס על מתיחת כבל תת-ימי שיחבר בין דטה סנטר שהוקם באיטליה, ובין לקוחות ארגוניים בישראל. מצבה של חברה תעשייתית או קמעונאית בהיבט BCP "שונה מזו של בנק או חברת ביטוח, שקריסת מערכות המיחשוב שלהן קריטית לפעילותן", אמר ריינהולד.

היחס לפרויקטי BCP, הוסיף, "משתנה כאשר ההנהלה נכנסת לתמונה, או אז הנושא מקבל דחיפה ותקציבים בהתאם". ניתן לגדר את הסיכונים, ציין ריינהולד, "אבל לעולם אי אפשר למנוע 100% מהם ולכן צריך לחלק את הסיכונים".

אסנת אטל-דמון, מנהלת אגף שיווק ומכירות, Med-1. צילום: פלי הנמרבסיום דבריו המליץ ריינהולד למנמ"רים "לחבור עם מנהל הכספים ומנהל הסיכונים בארגון, על מנת לגרום להנהלה לקבל החלטה לתחום".

"המשכיות עסקית איננה עוד רק שירות"

אסנת אטל-דמון, מנהלת אגף שיווק ומכירות, Med-1, אמרה ש-"המשכיות עסקית איננה עוד רק שירות, פרויקט או מוצר טכנולוגי. על המנכ"ל לוודא, כי התהליכים החיוניים בארגון ממשיכים לפעול בכל מצב. צריך להקצות לכך משאבים ולהכין מבעוד מועד תוכנית אסטרטגית וממנה לגזור תוכנית פעולה בת יישום". ככל שארגון ישקיע יותר משאבים בשלב ההיערכות, אמרה, "כך יתקצר משך זמן ההתאוששות בשעת חירום, וכך יצמצם הלקוח את הנזק שעלול היה להיגרם לולא היה מוכן וערוך".

היא ציינה, כי לאחר שהלקוח הגדיר מה קריטי ומה לא קריטי להמשכיות העסקית, "עליו לרכז את המערכות ולהציבן באחד ממתקני הדטה סנטר, כגון מתקני מד-1, שמספקים לו תשתית תפעולית תומכת למערך המיחשוב".

מודעות הלקוחות עולה בעקבות אסונות, ציינה, "כמו גם מתקפות הטילים שהיו בעבר ושחלילה יחזרו, גורמים ללקוחותינו לחשוב וליישם פתרונות המשכיות עסקית באופן מעשי. על המנמ"ר לתפוס עצמו כחלק מההיבט העסקי בארגון והוא חייב לדאוג שהביזנס ימשיך לעבוד בכל מקרה של אסון".

"אנחנו צופים השנה פעילות ענפה במגזר הביטחוני, הממשלתי, המגזר הפיננסי ובכלל, עסקים במגזר הפרטי שמבינים את חשיבות ההמשכיות העסקית", סיכמה אטל-דמון.

מתעניינים ב-BCP? הירשמו לכנס BCP 2011 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים