אפל מבקשת לדחות את ההתנגדות של מיקרוסופט לרישום המונח App Store

לטענת אפל, המונח App Store אינו גנרי יותר מהמונח Windows ● "לאחר שהיא משתמשת במשך שנים במונחים גנריים דוגמת Windows, צריכה מיקרוסופט לדעת שכשבוחנים אם מונח הוא גנרי, יש להעריך את משמעות המונח בעיני הרוב המכריע של הציבור הרלוונטי", כתבה החברה בבקשה ● ממיקרוסופט נמסר, כי "בכוונתנו להמשיך בהליכי הערעור שבהם פתחנו"

המונח App Store אינו גנרי יותר מהמונח Windows – טוענת אפל (Apple) בבקשה שהגישה לדחיית התנגדותה של מיקרוסופט (Microsoft) לרישום המונח App Store כסימן מסחרי שלה.

אפל הגישה את הבקשה ב-2008 ומיקרוסופט מיהרה להגיש את התנגדותה בטענה שמדובר במונח גנרי שרישומו כסימן מסחרי של חברה כלשהי יגביל את יכולתן של חברות מתחרות לתאר שירותים מקבילים משלהן.

"לאחר שהיא משתמשת במשך שנים במונחים גנריים לתיאור מוצריה, דוגמת Windows, צריכה מיקרוסופט לדעת שכאשר בוחנים אם מונח הוא גנרי, יש להעריך, על סמך עובדות, את משמעות המונח בעיני הרוב המכריע של הציבור הרלוונטי", נכתב בבקשה שהגישה אפל לדחיית ההתנגדות של מיקרוסופט. לדבריה, "הבקשה שהגישה מיקרוסופט אינה מבוססת על הערכה מקיפה של משמעות המונח App Store בקרב הציבור הרלוונטי".

הבקשה לרישום המונח App Store הוגשה שבוע לאחר שאפל השיקה את חנות היישומים למכשירי iPhone. ההתנגדות של מיקרוסופט הוגשה לוועדת הערעורים על רישום של סימנים מסחריים, בטענה שמדובר במונח דומה למונחים גנריים אחרים שנקבע, כי לא ניתן לרשום אותם כסימנים מסחריים, דוגמת The Computer Store או Log Cabin Homes.

למעשה, טוענת מיקרוסופט, אפילו סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, השתמש במונח במשמעותו הגנרית בראיון שהעניק באוקטובר. לדבריה, הוא עשה זאת כדי למתוח ביקורת על חנויות יישומים של חברות מתחרות. אולם, אפל טוענת, כאמור, שהמונח אינו גנרי ומביאה כראייה את העובדה שחברות מתחרות הצליחו למצוא מונחים אחרים לתיאור החנויות שלהן.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל. ממיקרוסופט נמסר, כי החברה תמשיך במאמציה עד שהערעור שהגישה יתקבל. "אנחנו משוכנעים שהמונח App Store צריך להישאר זמין לשימוש הכלל, מבלי לחשוש מתביעה מצד אפל", מסר דובר החברה. לדבריה, "בכוונתנו להמשיך בהליכי הערעור שבהם פתחנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים