סאפ תערער על תשלום פיצוי לאורקל בסך של יותר ממיליארד דולרים

"אנחנו מאמינים כי הסכום שנקבע כפיצוי הוא לא פרופורציונלי, ושוקלים לערער בשל התהליכים שנמשכים לאחר המשפט" ● לחילופין, מבקשת החברה להפחית את סכום הפיצויים שנקבע

סאפ (SAP) הודיעה, כי בכוונתה לבקש מבית המשפט להפחית את סכום הפיצויים שנקבע, כי תשלם לאורקל (Oracle), בסך 1.3 מיליארד דולרים, ולחילופין – היא שוקלת לבקש משפט חוזר.

בנובמבר האחרון קבע בית המשפט, כי סאפ הפרה זכויות יוצרים וגנבה את הקניין הרוחני של אורקל. חבר מושבעים בבית המשפט המחוזי באוקלנד, קליפורניה, הורה לחברת סאפ לשלם לאורקל 1.3 מיליארד דולרים. מדובר בסכום הגבוה ביותר שנפסק עד כה בגין הפרה של זכויות יוצרים. זאת, לאחר שהחברה הודתה באחריותה למעשיה של טומורואונאו (TomorrowNow), חברה בת שלה, שעובדיה גנבו פרטי לקוחות ותוכנות משרתי אורקל ומכרו אותם במחירי מציאה.

בשבוע שעבר אושרר פסק הדין והפך לסופי, ובמסגרתו הותר לסאפ להגיש ערעור על גובה הסכום האמור. "קיבלנו אחריות על מעשי טומורואונאו והבענו נכונות לפצות את אורקל", מסר דובר מטעם סאפ, "אך אנחנו מאמינים כי הסכום שנקבע כפיצוי הוא לא פרופורציונלי". עוד הוסיפה החברה, כי "בשל התהליכים שנמשכים לאחר המשפט, אנחנו שוקלים לערער".

"אנחנו מאוד שבעי רצון מקביעת בית המשפט, כי הסכום שנפסק לפיצוי הוא סופי, לצד הקביעה, כי על סאפ לשלם 120 מיליון דולרים נוספים לצורך חיובים הנובעים ממעשי הגניבה שלה", נמסר מאורקל. "האשרור נותן הכשר להחלטת חבר המושבעים בדבר הפרת זכויות היוצרים שנעשתה כלפינו".

הדיון בבית המשפט התמקד בגובה הפיצויים שעל סאפ לשלם לאורקל – מעשרות מיליונים, לטענת סאפ, ועד מיליארדים רבים של דולרים, לטענת אורקל. סאפ כבר שילמה המחאת מקדמה על סך 120 מיליון דולרים, לאחר שהודתה ב-"שגיאה" שנעשתה, לדבריה.

בינואר השנה הפחית בית המשפט את הסכום ב-195 מיליון דולרים. השופט הפדרלי שהחליט על צמצום הסכום חישב אחרת את התשלום – על ידי קביעת גובה שונה של ריבית בגין הנזקים שאורקל טענה שנגרמו לה במהלך השנים. כך, במקום 1.3 מיליארד דולרים, נדרשת סאפ לשלם לאורקל 1.105 מיליארד "בלבד". כמה ימים לאחר מכן פנתה אורקל לבית המשפט בדרישה שיריבתה הגרמנית תשלם לה 211 מיליון דולרים נוספים.

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל, טען בעדותו במשפט, כי אילו הייתה החברה שבראשותו מחייבת את סאפ בעלות התוכנות שנגנבו, היה הסכום מגיע לארבעה מיליארד דולרים. מומחה שהעיד מטעם אורקל העריך את סכום הפיצויים שעל סאפ לשלם בלפחות 1.6 מיליארד דולרים, ואילו מומחה שהעיד מטעם החברה הגרמנית טען, כי על הפיצויים להסתכם ב-40.6 מיליון דולרים לכל היותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים