משרד התקשורת: דמי הקישוריות יוזלו בכ-75% כדי לאפשר את כניסת המפעילים הווירטואליים

ההערכה בענף היא שעד לכניסת המפעילים הווירטואליים, ההפחתה תשפיע בעיקר על המחיר שמשלמים הלקוחות - משום שהחברות תמצאנה דרכים לגבות את הכספים בחזרה מהם, ככל הנראה באמצעות העלאת תעריפי השיחות היוצאות ● כמו כן הכריז משרד התקשורת על ביטול קנסות היציאה, הפחתת תקופת ההתחייבות מ-18 חודשים ל-12 חודשים והפחתת חסמים על ייבוא מכשירי קצה מחו"ל ● במשרד מעריכים, כי הרפורמות הללו יביאו להגדלת התחרות בין חברות הסלולר לבין עצמן ומול המפעילים הווירטואליים

משרד התקשורת החליט כי החל מינואר 2011 יופחתו דמי הקישוריות שיותר לחברות הסלולריות לגבות עבור שיחה נכנסת בכ-75% – מ-25.1 אגורות לדקה ל-7 אגורות לדקה. על פי התכנון, בשנת 2014 יפחתו דמי הקישוריות בשתי אגורות נוספות לדקה.

ההערכה היא שלפחות עד לכניסת המפעילים הווירטואליים, ההפחתה תשפיע בעיקר על המחיר שמשלמים הלקוחות המתקשרים מטלפון קווי לסלולרי, משום שבתוך הרשתות הסלולריות ימצאו החברות דרכים לגבות את הכספים בחזרה מהלקוחות, ככל הנראה באמצעות העלאת תעריפי השיחות היוצאות.

שר התקשורת, משה כחלון, החליט על ההפחתה בדמי הקישוריות לאחר שימוע שערך ובו שמע את טענותיהן של החברות הסלולריות כנגד הצעד, ולאחר בדיקה שערכה חברת הייעוץ הבינלאומית near.

השר כחלון היה נתון ללחצים עצומים מצד הטייקונים המחזיקים בחברות הסלולר, אך למעשה היה חייב לנקוט בו מכיוון שללא הפחתת דמי הקישוריות המפעילים החדשים לא יוכלו להיכנס לשוק ולהציע תעריפים נמוכים ללקוחות. ההערכה היא שהמפעילות הקיימות יפתו את הלקוחות באמצעות תעריפים נמוכים כדי להקשות על כניסת המפעילים הווירטואליים.

בנוסף להפחתת דמי הקישוריות הכריז משרד התקשורת על ביטול קנסות היציאה, הפחתת תקופת ההתחייבות מ-18 חודשים ל-12 חודשים והפחתת חסמים על ייבוא מכשירי קצה מחו"ל. במשרד מעריכים, כי כל הרפורמות הללו יביאו להגדלת התחרות בין חברות הסלולר הקיימות לבין עצמן ומול המפעילים הווירטואליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים