החשב הכללי אישר 82 מיליון שקלים נוספים להמשך פרויקט "נט-המשפט"

תוספת התקציב תוקצה להארכת ההתקשרות עם החברות המתפעלות את הפרויקט - נס טכנולוגיות, יבמ גלובל סרוויסס וטלדור, עד ה-31 בדצמבר 2011 ● עד כה הושקעו בפרויקט כחצי מיליארד שקלים - מתוכם 100 מיליון בלבד בפיתוח המערכת ● במקביל, אישר החשב הכללי גם את תחילת ההתקשרות עם קומסיין להנפקת תעודות לטובת הגשת והורדת מסמכים מ-"נט-המשפט" בצורה ממוכנת

החשב הכללי במשרד האוצר אישר הקצאת 82 מיליון שקלים נוספים לפרויקט "נט-המשפט". תוספת התקציב, אותה ביקש משרד המשפטים, תוקצה להארכת ההתקשרות עם החברות המתפעלות את הפרויקט – נס טכנולוגיות, יבמ גלובל סרוויסס (IGS) וטלדור, עד ה-31 בדצמבר 2011.

מהנהלת בתי המשפט נמסר, כי ההתקשרות נועדה לצורך המשך התפעול והתחזוקה של מערכת "נט-המשפט", ביצוע שינויים והחלת שיפורים. עוד נמסר, כי עד כה הושקעו בפרויקט למעלה מחצי מיליארד שקלים – סכום הכולל גם את תחזוקת המערכת הישנה, מאחר ולא כל בתי המשפט בארץ חוברו עדיין למערכת החדשה. מתוך הסכום הזה, הושקעו עד כה 100 מיליון שקלים בלבד בפיתוח המערכת.

פרויקט "נט-המשפט" החל בשנת 2003 במסגרת פרויקט במ"ה (בית משפט ללא נייר). באמצעות המערכת יכולים כיום מרבית בתי המשפט בארץ לנהל תיקים ולהגיש תביעות ישירות מהמחשב האישי. הזוכה במכרז אז היתה חברת EDS (כיום חלק מ-HP) אולם בשלב מסוים הפרויקט עבר לנס, ללא מכרז, שצירפה אליה את טלדור ואת IGS.

גורמים בענף כבר מתחו לא פעם ביקורת על העלות של מערכת "נט-המשפט" והביעו פליאה על הסכומים הגבוהים שמוקצים לה מדי תקופה. זאת ועוד, בדו"ח חצי-שנתי שפרסמה מערכת בתי המשפט ב-2009, צוטטו תלונות של שופטים, לפיהן המערכת מאטה את עבודתם ומספר התיקים שממתינים לדיונים לא קטן. כזכור, באוגוסט אשתקד אישר החשב הכללי 12 מיליון שקלים לטובת העסקת שורה של יועצים שמנהלים את נושא תחזוקת המערכת.

בראיון שהעניק בפברואר לאנשים ומחשבים, דחה השופט המחוזי משה גל – מנהל בתי המשפט, את הביקורת על עלות הפרויקט ואמר, כי ל-"מערכת 'נט-המשפט' יש יתרונות עצומים והיא תחזיר את ההשקעה בה". עוד אמר גל, כי מדי יום נפתחים במערכת 3,000 תיקים חדשים ונצפים בה חצי מיליון מסמכים עם זמן תגובה של פחות מרבע שנייה".

בנוסף, אישר החשב הכללי גם בקשה אחרת של משרד המשפטים – לקראת תחילת ההתקשרות עם חברת קומסיין, להנפקת תעודות לטובת הגשת והורדת מסמכים מ-"נט-המשפט", בצורה ממוכנת וללא צורך להגיע פיסית לבתי המשפט. בחוות דעת שהוגשה לוועדת הענ"א הממשלתית על ידי דודי שפירא – מנמ"ר הפרקליטות, נכתב, כי קומסיין היא כיום הספק היחיד שמספק שירותים כאלו ומאחר והשירות הוא חיוני – החליט המשרד להתקשר עם החברה כדי להנפיק את התעודות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תומר

    בקצב הזה אני מקווה שהפרוייקט לא יהפוך ל: "מת המשפט"...

אירועים קרובים