רז הייפרמן, ביטוח ישיר: "חובה ללחוץ על דוושת הגז של ה-BI דווקא בזמנים אלה"

ניצול נכון של המידע, הוא המפתח ההכרחי להיבטים העסקיים של הארגון, אמר הייפרמן הבוקר (ב') בכנס BI 2009 שנערך בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אווניו ● הוא הוסיף, כי "יש לבינה העסקית חשיבות רבה תמיד, אלא שדווקא כעת נדרש להטמיע כלי BI באופן עמוק ומהיר יותר"

"יש לבינה העסקית (BI) חשיבות רבה תמיד, אלא שדווקא כעת נדרש להטמיע כלי בינה עסקית באופן עמוק ומהיר יותר" – כך אמר רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות מידע בביטוח ישיר, בכנס BI 2009, שנערך הבוקר (ב') בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אווניו. הייפרמן דיבר על השפעת המיתון על תחום הבינה העסקית ועל החשיבות של תרבות ארגונית בהצלחתן של חברות.

הייפרמן היה אחד הדוברים המרכזיים בכנס. הוא טען, כי "חובה ללחוץ על דוושת הגז בתחום הבינה העסקית דווקא בשנה קשה כמו הנוכחית. השאלה האם לעשות או לא לעשות BI עברה מן העולם. כיום, השאלה היא איך עושים אותו נכון ומותאם לתקופה".

לדבריו, "אנו נמצאים בעידן מיתון ואי ודאות, וזה עושה משהו לכל ארגון. אני מאמין, כי דווקא בתקופות כאלה יש לכלי הבינה העסקית חשיבות גדולה יותר. ארגונים המנוהלים היטב, הם שישרדו את התקופה וייצאו ממנה מחוזקים".

הייפרמן טען, כי ניצול נכון של המידע, דוגמת שמירה על הקשר עם הלקוחות, יכולת תחרותיות ועוד, הוא המפתח ההכרחי להיבטים העסקיים השונים של הארגון. "ה-BI ממלא כיום צורך אמיתי בארגונים, ויש הבנה ברורה שאין פתרון אחר", הוסיף. הייפרמן אף ציטט מחקרים של גרטנר, שלפיהם נושא הבינה העסקית היה ב-2008, וממשיך להיות גם השנה, בראש סדר העדיפויות של המנמ"רים.

הוא הראה, כי כלי BI לא רק יוצרים יתרון תחרותי, אלא אף הורסים את המתחרים. בין היתר, הוא דיבר על מחקר שפורסם על ידי האריס ודבנפורט והראה כיצד נפלה רשת בלוקבסטר: החברה המתחרה, נטפליקס, הצליחה ליצור התאמות אישיות ללקוחות, על בסיס אהבתם לז'אנרים של סרטים, במאים, שחקנים ועוד סיווגים שונים. האלגוריתם שפיתחה נטפליקס, סינמה-מאץ' שמו, ממשיך להתפתח, ומדי שנה מוענק פרס בסך מיליון דולרים למדענים המשדרגים אותו.

לדברי הייפרמן, האילוץ כיום נמצא לא בעולם הטכנולוגי, אלא הוא זה המתמקד בתרבות הארגונית, שעל בסיסה ניתן לשנע את הנתונים הנכונים ביותר לטובת מקבלי ההחלטות. הדרך לתמיכה בקבלת ההחלטות של המנהלים, הסביר הייפרמן, היא על ידי "יוזמות BI ממוקדות".

הוא טען, כי "יש לספק למקבלי ההחלטות כלים לטובת החלטות ספציפיות, שימוש בכלי OLAP, התבססות על כלים סטטיסטיים ועוד. נדרשת זיקה הדוקה בין ההחלטות לבין המידע, יצירת קשר ישיר, מחסן הנתונים הארגוני, פרויקטי BI והחלטות משופרות של המנהלים".

הייפרמן סיכם את דבריו בציינו, כי "ניהול נכון של מיזמי BI בתקופה זו הוא שם המשחק. ארגונים זקוקים למידע תומך החלטות. סביבת ה-BI תמשיך להיות מרכיב מרכזי בארכיטקטורה של המידע בארגונים. ארגונים אינם ממצים את מלוא הפוטנציאל של מערכות BI".

את הכנס פתחה פלורה לוין, מנכ"ל BI-Pro, שגם הנחתה אותו. לדבריה, "המציאות מציבה בפנינו שני אתגרים כמעט מנוגדים: מחד, מצפים בארגון לתת פתרונות שיתמכו בחוסר הוודאות, יערכו בקרה ויספקו עוד מידע. מנגד, מצפים מאיתנו לקצץ. שני זרמים אלה מכריחים לתת פתרונות, חלקם יצירתיים, בפחות משאבים. זה קשה תמיד, ועוד יותר מאתגר במקרה של BI".

לדבריה, "לצד יצירת אותה בינה עסקית, נדרש טיפול רחב מימדים בנתונים. כך, יש מתחת ללוחות המחוונים תשתית גדולה ורחבה – הלוא היא 'שרברבות הנתונים', טיפול בהם, טיובם וניהולם".

גם השנה, אמרה לוין, ה-BI מככב בראש הטכנולוגיות שמנמ"רים משקיעים: "אנו רואים בהתמדה את הכוח של המידע וכמה ארגונים זקוקים לו בשל התועלות הטמונות בו".

בכנס השתתפו 400 מנמ"רים ומנהלי IT מתחום ה-BI, לצד ספקים ולקוחות. בין היתר, ספקים בתחום הציגו בו כלים שלהם, וסיפרו כיצד הם יכולים לסייע לארגונים, ונערך רב שיח של מנמ"רים ומנהלי BI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים