קית' קרטיס, עובד מחקר לשעבר במיקרוסופט: "חלונות 7 לא תמנע מלינוקס להשתלט בסוף על השוק"

לדברי קרטיס, שהפך לחסיד של קוד פתוח לאחר שעזב את מיקרוסופט, גרסת לינוקס משלה לא תפגע בענקית התוכנה, ותאפשר לה לעמוד בהתחייבויות שלה לעובדים, ללקוחות ולמחזיקי המניות ● הוא סיפר, כי הציע את הרעיון לסטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, שדחה אותו

"חלונות 7 (Windows 7) לא תמנע בסופו של דבר מלינוקס (Linux) לשלוט בשוק מערכות ההפעלה. אני חושב שמיקרוסופט (Microsoft) ולקוחותיה יזכו לתוצאות טובות יותר אם החברה תוותר על חלונות, ובמקום זאת תבנה גרסה משלה למערכת ההפעלה לינוקס", כך אמר קית' קרטיס, מחבר הספר "אחרי מלחמות התוכנה" בראיון שנתן לאחרונה לאתר Network World.

קרטיס הוא עובד לשעבר במחלקת המחקר של מיקרוסופט, שהפך לאחר מכן לחסיד של קוד פתוח. בתשובה לשאלה של המראיין, הוא אף טען שגרסת לינוקס לא תפגע במיקרוסופט ותאפשר לה לעמוד בהתחייבויות שלה לעובדים, ללקוחות ולמחזיקי המניות. כדוגמא הוא נתן אובונטו (Ubuntu) – נכון להיום הפצת הלינוקס הפופולארית ביותר – שיצאה לדרך עם הון נמוך יחסית של 10 מליון דולרים, סכום אותו הוא מכנה "כסף שמיקרוסופט יכולה לאבד בלי לשים לב בתוך רפידות של ספה".

קרטיס גם סיפר, כי הוא פנה בנושא למנכ"ל מיקרוסופט, סטיב בלאמר. "אני חושב שכולנו היינו יכולים לעבוד תחת מיקרוסופט לינוקס. שלחתי דוא"ל לבאלמר בנושא והוא ענה שהוא אינו מעוניין בכך. מיקרוסופט יכולה לשלוט בשוק הלינוקס בקלות, אם הייתה רוצה בכך. אני גם לא חושב שהם צריכים לשחרר את כל קוד המקור של מערכת ההפעלה הנוכחית שלהם. אף אחד לא ישתמש בזה". לדבריו, "מהיום שהתחלתי להשתמש בלינוקס, לפני ארבע שנים, אני לא משתמש בשורת קוד אחת של מיקרוסופט".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תומר כהן

    בטח העיפו אותו ממיקרוסופט כי הוא התחיל לדבר יותר מידי על לינוקס.

אירועים קרובים