מחקר: ניתן לשדרג את "מנת המשכל" של מחשבים עד כדי סיכוי מוחשי לנצח בני אנוש

חוקרים פיתחו אלגוריתם אבולוציוני המשפר את הסיכוי להפוך לפותר מצטיין של משחק סידורי הקלפים הפופולארי FreeCel ● האקדמיה מחלקת את הקלפים מחדש

03/08/2014 18:15

מזה עשרות שנים מנסה האדם לייצר מחשב שיקום על יוצרו. הדבר מתבטא במספר יכולות כמו משחקי שחמט, בינה מלאכותית ודרכים נוספות. חוקרים פיתחו אלגוריתם אבולוציוני המשפר את הסיכוי להפוך לפותר מצטיין של משחק סידורי הקלפים הפופולארי FreeCell.

החוקרים במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון בנגב, הדוקטורנט אחיה אליסף, פרופ' משה זיפר וד"ר עמי האופטמן, זכו בפרס Outstanding Paper Award מטעם כתב העת IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games, על מאמרם Evolutionary Design of FreeCell Solvers. זהו כתב העת המוביל בעולם בתחום בינה מלאכותית במשחקים.

שלושת החוקרים פיתחו אלגוריתם אבולוציוני, כלומר – כזה שפועל על פי עקרונות האבולוציה הדרוויניסטית, שמפתח באופן אוטומטי שחקנים ממוחשבים. אוכלוסיה המורכבת מאורגניזמים דיגיטליים שמהווים אסטרטגיות אפשריות לפתרון סידור קלפים במשחק FreeCell עוברת אבולוציה בדומה לטבע, ובמהלך הדורות האורגניזמים באוכלוסיה הממוחשבת הופכים מותאמים יותר ויותר לסביבתם. משמע, הם הופכים לפותרי FreeCell טובים יותר ויותר – וקיים סיכוי טוב שאף יתפתח מביניהם פותר מצוין. ואמנם, הפיתוח הזה כבר מומש: הפותרים שפותחו באופן אבולוציוני היו כה טובים עד שהם ניצחו בני אנוש מובילים באחד מאתרי המשחק המרכזיים.

פרופ' זיפר שם לו למטרה, כבר שנים רבות, להעלות את "מנת המשכל" של מחשבים, בפרט במחקרו בתחום המשחקים, בו הוא מפתח שחקנים ממוחשבים המביסים בני אדם. על ה-FreeCell אמר פרופ' זיפר כי "זה משחק קשה, כפי שיעיד כל שחקן, שנתקע פעמים רבות כשהוא מנסה לסדר את הקלפים". למחשבים, כך נראה, הוא קשה קצת פחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים