ויקיפדיה: כותבי ערכים בתשלום יידרשו להזדהות ולהצהיר על ביצוע העריכות

קהילת האנציקלופדיה החופשית ביצעה שינוי בתקנון, שאושר על ידי הוועד המנהל של הקרן ● עורכי ויקיפדיה בעברית החליטו על שינויים מחמירים יותר לפיהם על העורכים בתשלום לציין עבור כתיבתם של אילו ערכים הם קיבלו כסף

בעברית כן, ברוסית לא? ויקיפדיה

כותבי ערכים בוויקיפדיה (Wikipedia) שעושים זאת תמורת תשלום יהיו מחויבים מעתה להזדהות ולהצהיר כי הם מבצעים את העריכה בדף המשתמש שלהם, בעריכה עצמה או בדף השיחה של הערך. זאת בעקבות שינוי תקנוני עליו החליטו עורכי הערכים באנציקלופדיה החופשית.

ההחלטה התקבלה בעקבות דיון ממושך שנוהל בנושא בחודשים האחרונים וכלל יותר מ-320 אלף מילים בשפות שונות שזכו לכ-6.3 מיליון חשיפות. הוועד המנהל של קרן ויקימדיה (Wikimedia) אישר את השינוי וזה נכנס לתוקף אתמול (ג').

יצוין כי לכל קהילת ויקיפדיה יש את החופש לקבוע תוספות לנהלים אלה וכי הקהילה בוויקיפדיה העברית העבירה עוד טרם החלטת התנועה הבינלאומית נהלים מחמירים אף יותר. על פי הנהלים הללו, על עורכים בתשלום לציין מהם הערכים שכתבו וקיבלו עבורם כסף הן בדף השיחה והן בדף המשתמש, וכן נאסר עליהם לפנות בצורה יזומה ולהציע את שירותיהם. כמו כן, הם לא יוכלו להשתתף בהצבעות קהילה.

ג'ף בריגהם, היועץ המשפטי של קרן ויקימדיה, הסביר ש-"כתיבה בתשלום יכולה לאיים על אמונם של המתנדבים בוויקיפדיה ולהשפיע על הניטרליות והאמינות שלה. מדובר בשינוי חשוב בתנאי השימוש שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים