הפסקת התמיכה בחלונות XP עלולה לעורר בעיות בכספומטים

שני שלישים מהכספומטים בעולם עדיין מבוססים על מערכת ההפעלה שהתמיכה בה עתידה להיפסק באפריל, ולא יספיקו לעבור עד אז למערכות מתקדמות יותר - טוענת חברת NCR ● חברות רבות חתמו על הסכם הארכת שירות עם מיקרוסופט, שיעלה להן סכומים ניכרים

הפסקת התמיכה של מיקרוסופט (Microsoft) בחלונות XP באפריל הקרוב עלולה לעורר בעיה במכשירי הכספומט של NCR, שציינה כי כ-1.5 מיליון כספומטים ברחבי העולם מבוססים על מערכת ההפעלה. על פי החברה, מדובר בשני שלישים (67%) מכלל מכונות משיכת הכסף האוטומטיות בעולם ורובן לא ישודרגו לפני המועד האחרון לתמיכה, אם בכלל יהיו מכונות שישודרגו.

כדי למנוע הסתבכות חתמו חברות רבות בתחום, כולל בנקים, על חוזי הארכת שירות מול מיקרוסופט. תמיכה זו תעלה לגופים הללו סכומים גדולים במיוחד לאור הפסקת השירות הכללית. לפי הערכות שפורסמו ברויטרס (Reuters), שנוגעות לבריטניה בלבד, בשנה הקרובה ישלמו חברות שמחזיקות בכספומטים כ-100 מיליון דולר עבור המשך התמיכה בחלונות XP. לא יהיה זה בלתי סביר להניח שהסכומים הללו יושתו על הלקוחות, בדרך זו או אחרת.

לפי הדיווחים, החלפת מערכות ההפעלה של הכספומטים הללו תימשך זמן רב יחסית, מה שאומר שחלונות XP לא תיעלם מהשוק כליל בקרוב. הסיבה לכך שמדובר בתהליך ארוך היא שנוצר צוואר בקבוק עקב חוסר בכוח אדם מיומן לביצוע ההמרות למערכות הפעלה מתקדמות יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ריצ'י

    מערך מחשוב הניידות של משטרת ישראל גם מבוסס XP Embedded... האם גם שם צפוי צרות?

אירועים קרובים