שוק הטלפונים החכמים: סמסונג מזנקת – אפל יורדת

החברה הדרום קוריאנית אוחזת ביותר משליש מהשוק, לאחר שהמכירות שלה זינקו ברבעון האחרון ב-55% ● אפל, לעומת זאת, ממשיכה לצלול - עם נתח של 13% בלבד ● במהלך הרבעון נרשם שיא חדש של מכירות טלפונים חכמים: רבע מיליארד יחידות

סמסונג (Samsung) ממשיכה לזנק ולשלוט על שוק הטלפונים החכמים, בעוד שהצלילה של אפל (Apple) נמשכת – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר Strategy Analytics, שמתייחסים לרבעון השלישי של השנה.

במהלך הרבעון נשבר שיא חדש במכירות הטלפונים החכמים ומספר היחידות שנמכרו הגיע לרבע מיליארד. מדובר בזינוק של 45% בהשוואה לרבעון השלישי של השנה שעברה. 88.4 מיליון מאותן יחידות היו של החברה המובילה, סמסונג, שזינקה ב-55% ואוחזת ב-35% מהשוק. אפל, לעומתה, רשמה עלייה של 26% בלבד ומכרה בסך הכול 33.8 מיליון יחידות של מכשירי iPhone. נתח השוק שלה ירד מ-16% ל-13%.

ניל מואוסטון, מנהל בכיר ב-Strategy Analytics, ציין כי "היקף המכירות של סמסונג ברבעון השלישי היה גבוה ביותר מפי שניים מזה של אפל. המכירות של דגם הדגל של החברה, Galaxy S4, אמנם התמתנו, אבל נרשם ביקוש נאה לדגם Note 3 החדש, בעל הצג הגדול, ולמכשירים זולים יותר כמו Galaxy Y, מה שסייע להגדיל את היקפי המכירות של סמסונג". עם זאת, מואוטון צופה כי "הודות לביקוש הגבוה למכשירי iPhone 5S החדשים תרשום אפל ברבעון הנוכחי תנופה מחודשת ונתח השוק שלה יעלה בצורה חדה".

אחרי סמסונג ואפל ניצבות וואווי (Huwaii) במקום השלישי, LG ברביעי ולנובו (Lenovo) בחמישי. היה זה הרבעון הראשון שבו הצליחה חואווי להעפיל לשלישייה המובילה. היקף המכירות של היצרנית הסינית זינק ב-67% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, עם 12.7 מיליון יחידות.

"הנתח של חואווי הגיע ל-5% מהשוק העולמי" ציין וודי אוה, אנליסט מ-Strategy Analytics. "חואווי נהנית ממכירות נאות מאוד בסין, אך באירופה ובארצות הברית מעמדה איתן פחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים