ויקיפדיה העברית חוגגת את הערך ה-150 אלף

הערך ה-"היסטורי" עוסק בדמותו של ישראל-חיים בּילֶצְקי, שהיה משורר יידי ומסאי, מבקר וחוקר ספרות יידיש ● לרגל האירוע, ולמשך הימים הקרובים, הוחלף לוגו האתר בלוגו חגיגי שעוצב על ידי המשתמשת עיצובית ושנבחר ברוב קולות על ידי קהילת ויקיפדיה העברית

ויקיפדיה (Wikipedia) העברית חצתה בסוף השבוע את רף 150 אלף הערכים. הערך ה-"היסטורי" עוסק בדמותו של ישראל-חיים בּילֶצְקי, שהיה משורר יידי ומסאי, מבקר וחוקר ספרות יידיש. הוא נכתב על ידי המשתמש אביעדוס.

מהאנציקלופדיה החופשית נמסר, כי עם כתיבת הערך ה-150 אלף מציינת ויקיפדיה אבן דרך נוספת בהפיכתה למאגר הידע החופשי בשפה העברית הגדול בעולם. בכל יום נכתבים בגרסה העברית כ-35 ערכים, על ידי כ-760 עורכים פעילים שלוקחים חלק בעדכון וכתיבת התוכן בה מדי חודש. לרגל האירוע, ולמשך הימים הקרובים, הוחלף לוגו האתר בלוגו חגיגי שעוצב על ידי המשתמשת עיצובית ושנבחר ברוב קולות על ידי קהילת ויקיפדיה העברית.

יצוין, כי הגרסה העברית מדורגת כוויקיפדיה האיכותית ביותר לאחר ויקיפדיה באנגלית. לא מדובר על דירוג אקדמי, אלא בחישוב מתמטי המבוסס על מספר הערכים, כמות העריכות והדיון סביבם. מספר הדפים הנצפים מדי חודש בגרסה העברית מגיע ל-47.5 מיליון ולפי ועדת המדרוג לאינטרנט, ויקיפדיה היא האתר הרביעי הבינלאומי הנצפה ביותר בישראל עם 2.1 מיליון גולשים בפועל.

לפני כחודשיים חגגה הגרסה העברית של ויקיפדיה עשור. ג'ימי ויילס, מייסד האנציקלופדיה החופשית, אמר אז, כי "ויקיפדיה העברית היא אחת האיכותיות ביותר מבין 280 הוויקיפדיות הפועלות כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים