הושקה גרסה 3.10 של ליבת הלינוקס

הגרסה החדשה מציגה את מספר השינויים הגדול ביותר במחזור הפצה של הליבה, בהם שינויים משמעותיים ● בין השינויים: תמיכה ב-Bcache - תכונה שמאפשרת להגדיר שכונן אחד ישמש כזיכרון מטמון עבור כונן אחר, תמיכה ב-btrfs - מערכת קבצים חדשה שיודעת לאחסן היקפים גדולים של מטה-דטה באופן קומפקטי יותר, מנהלי התקנים גרפיים משופרים ותמיכה בסיסית בתפיסת ה-big.LITTLE של ARM

גרסה 3.10 של ליבת הלינוקס (Linux Kernel) שוחררה בתחילת השבוע. גרסה זו מציגה את מספר השינויים הגדול ביותר במחזור הפצה של הליבה, בהם שינויים משמעותיים, כולל גידול במספר מנהלי ההתקנים בהם תומכת הגרסה.

אחד מאותם שינויים הוא תמיכה ב-Bcache – תכונה שמאפשרת להגדיר שכונן אחד ישמש כזיכרון מטמון עבור כונן אחר, כולל היכולת להשתמש בכונני SSD מהירים כמטמון עבור כוננים מכניים מסורתיים. יכולת זו תאפשר להאיץ את ביצועי המערכת בעת שימוש בקבצים קשיחים: המידע יישמר לכונן המהיר וברגע של מנוחה הוא ייכתב לכונן האיטי יותר לצורך האחסון הקבוע.

הגרסה החדשה של לינוקס מציעה בנוסף תמיכה ב-btrfs – מערכת קבצים חדשה שיודעת לאחסן היקפים גדולים של מטה-דטה באופן קומפקטי יותר, ובכך לשפר את ביצועי המערכת. מכיוון שמדובר במערכת קבצים שלא קיימת בגרסאות הקודמות של לינוקס, מי שירצה להשתמש בה יצטרך להפעיל אותה באופן ידני.

מנהלי התקנים גרפיים משופרים יעזרו לבעלי מחשבים להשתמש ביכולות המשופרות שמציעות היצרניות השונות. כך, למשל, ניתן יהיה לבצע המהרה לשבבים הגרפיים שמשובצים במעבדים של אינטל (Intel), להשתמש ביכולות ההאצה של מערכות העל שבב Tegra 2 ו-Tegra 3 מבית Nvidia וכן  להשתמש בממשק מקודד הווידיאו האחוד (UVD) שמשולב בכרטיסי ה-Radeon HD 4000 ומעלה של AMD. לינוקס 3.10 מציעה בנוסף תמיכה בשבבים הגרפיים של משפחות ה-APU החדשות של AMF מסדרת ריצ'לנד (Richland).

שינוי נוסף הוא תמיכה בסיסית בתפיסת ה-big.LITTLE של ARM, במסגרתה משולבות במערכת על שבב דוגמת ה-Exynos 5 Octa של סמסונג (Samsung) ליבות מהירות לצד ליבות איטיות. לינוקס 3.10 כוללת הבנה מובנית, בסיסית, מתי להשתמש בליבות המהירות ומתי באיטיות. כמו כן, המערכת מציעה שיפור בתמיכה ביכולות של מעבדי אינטל ו-AMD להגביר ולהאט את מהירות הליבות, לפי הצורך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים