על טאבלט זול עלולים לשלם ביוקר

ההיצע הרב והמחיר הנמוך של הטאבלטים יצר ביקוש גבוה, גם אצל קהל הצרכנים שאינם מוכנים להוציא אלפי שקלים על המכשיר ● אלא שברוב המקרים מחירו של מוצר מעיד על איכותו ולרוב, הטאבלטים הללו מתאפיינים באיכות פלסטיקה נמוכה וחלקים זולים שגורמים לבלאי גבוה ● לכן, לפני שממהרים לרכוש טאבלט זול, הנה כמה המלצות למספר בדיקות פשוטות שיסייעו לכם לוודא כי המכשיר שאתם עומדים לרכוש יחזיק מעמד לאורך זמן

מאת: שוהם רותם, מנהל התמיכה והשירות ב-HELP PC

עד לא מזמן נחשב הטאבלט למותרות, מכשיר שרק בעלי אמצעים עם הכנסה פנויה יכלו להרשות לעצמם לרכוש אותו. כמו כל חידוש טכנולוגי, כעבור זמן מה, נכנסו חברות נוספות לשוק – מרביתן אלמוניות מהמזרח הרחוק, שהחלו לייצר טאבלטים שלטענתן מציעים חוויה כמעט זהה לטאבלטים של חברות מוכרות כמו אפל (Apple) וסמסונג (Samsung), במחירים זולים בהרבה. ההיצע הרב והמחיר הנמוך יצר ביקוש גבוה לטאבלטים, גם אצל קהל הצרכנים שאינם מוכנים להוציא אלפי שקלים על המכשיר.

אלא שברוב המקרים מחירו של מוצר מעיד על איכותו, לכן כאשר מדובר בטאבלטים של חברות אלמוניות (בעיקר מסין) שנרכשו במחירי רצפה, סביר יהיה להניח שיתקלקלו לאחר שבועות בודדים. הטאבלטים הללו מתאפיינים באיכות פלסטיקה נמוכה וחלקים זולים שגורמים לבלאי גבוה. בנוסף, כיוון שמדובר ביצרנים אלמונים מהמזרח הרחוק, במקרה שיש צורך בתיקון, קיים קושי להחליף את החלק הפגום בשל מחסור בחלפים.

לכן, לפני שממהרים לרכוש טאבלט זול – בעיקר מיצרן אלמוני, שעשוי בסופו של דבר לעלות לכם ביוקר, מומלץ לעשות מספר בדיקות פשוטות שיסייעו לכם לוודא כי המכשיר שאתם עומדים לרכוש יחזיק מעמד לאורך זמן. בדיקות אלה עשויות למנוע אכזבה והוצאה כספית מיותרת.

יבואן מורשה
לפני שבודקים את איכות המוצר, מומלץ מאד לבדוק אם מדובר במוצר שהגיע בייבוא מוסדר של יבואן מורשה. ליבואן לא רשמי, בדרך כלל, אין מחויבות למותג אותו הוא מייבא ולכן הוא לא מחזיק במלאי מספיק של חלפים למקרה של תקלה במכשיר. ברוב המקרים כדאי לרכוש טאבלט דרך היבואן הרשמי מכיוון שיהיה לו מלאי חלפים גדול והתחייבות לחלפים מקוריים. לעומתו, קיימת סכנה שיבואן לא מורשה ישתמש בחלפים ממוחזרים ואפילו מזויפים. במקרה של תקלה, לא פעם יעדיף היבואן הרשמי להחליף את הטאבלט בשלמותו, זאת מאחר ועלות תיקונו עשויה להיות גבוהה ממחירו של טאבלט חדש מדגם זול.

איכות החלקים
מנתונים שנאספו במעבדות HELP PC עולה, כי לטאבלטים הזולים ישנן בעיות שחוזרות על עצמן. אחת התקלות הנפוצות ביותר היא תקלה בשקע הטעינה של המכשיר. בטאבלטים הזולים הוא מורכב בדרך כלל בהלחמה חלשה, ברגע שנכניס את המטען בצורה חזקה מידי הוא יכול בקלות להיתלש מהמקום (ב-iPad לדוגמא, שקע הטעינה מורכב עם ברגים והוא הרבה יותר חזק ויציב). מסיבה זו רצוי לבדוק את איכותו של שקע הטעינה. בנוסף, רצוי לבדוק את איכות הפלסטיקה של המכשיר ואת מערכות השמע לפני הרכישה. בטאבלטים הזולים מערכות השמע הן מאיכות נמוכה מאד והלקוחות מרבים להתלונן על כך.

אל תתפשרו
למרות שמדובר בטאבלטים זולים אין סיבה להתפשר על המפרט, מאחר וחלקם מציעים מפרט טכני ברמה גבוהה מאד. מומלץ לרכוש טאבלט שכולל מערכת הפעלה אנדרואיד 4.1 ומעלה, חריץ לכרטיס זיכרון ומצלמה קדמית. כדאי לאחוז את הטאבלט בידיכם כאשר הוא פתוח, כך תוכלו להתרשם מאיכות הפלסטיקה והכפתורים ולקבל מושג לגבי מידת התאמתו אליכם. חשוב שתבחרו את הטאבלט לפי השימוש שאתם מייעדים לו, אך הימנעו מרכישת הטאבלטים הזולים ביותר. למרות החיסכון הכלכלי טאבלטים אלה מתאפיינים במעבד חלש מאוד, כך שבמידה ואתם מייעדים אותו לצפייה בסרטים או למשחקים, הם יכולים להיתקע באמצע. חסרון נוסף הוא שזווית הצפייה בהם מוגבלת לאדם אחד.

לסיכום: למרות שיש חסרונות הנלווים לקנייתו של טאבלט זול, קיימים גם לא מעט יתרונות ברכישתו, במיוחד אם מדובר בטאבלט שמיועד לשימוש של ילדים או לאנשים שאין להן רצון להשקיע אלפי שקלים במכשיר שישמש עבורם רק לשליחת מיילים, משחקים וגלישה ברשת. אם החלטתם בסופו של דבר ללכת על רכישה של טאבלט זול, חשוב שתבצעו את הבדיקות המתאימות, על מנת לבחור את הטאבלט שישרת אתכם באופן הטוב ביותר ולוודא כי תקבלו את המקסימום תמורת כספכם.

הכותב הוא מנהל התמיכה והשירות בחברת HELP PC – המרכז לתמיכה במחשוב ביתי

אירועים קרובים