תוכן שיווקי

היישום הראשון בארץ של SAP Datasphere – בקבוצת בזן

08/05/2024 16:46
נציגי הפרויקט בבזן שזכו בפרס בטקס מצטייני המחשוב.

קבוצת בזן השיקה בתחילת השנה פרויקט עסקי של מדדי הרכש וההתקשרויות בבזן. הפרויקט, אסטרטגי ופורץ דרך במסע לעבר חדשנות בעולם הדאטה, בוצע בשיתוף פעולה בין קבוצת בזן וחברת iprosis. הפרויקט אף זכה בפרס בקטגוריית "חדשנות במעבר לענן" בטקס מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים.

קבוצת בזן עלתה לאוויר עם היישום הראשון בארץ של SAP Datasphere, פתרון דאטה ארגוני מבוסס ענן. הנהלת קבוצת בזן שמה לנגד עיניה שיפור והתייעלות פנימיים וחיצוניים בתחום הרכש וההתקשרויות. לכן, הוחלט, שהיישום הראשון שיעלה לאוויר יהיה מערכת של מדדים, לוחות מחוונים (Dashboards) ודו"חות, המאפשרים מעקב ועמידה באסטרטגיה הניהולית של אגף הרכש וההתקשרויות.

שלומי בסון, המשנה למנכ"ל בקבוצת בזן, מסביר: "המערכת תוכננה ונבנתה כדי לתת מענה לשימושים מגוונים שבהם המידע מייצר ערך כספי בתהליכי העבודה ונותן מיקוד במדידה הניהולית של תהליכים פנימיים, ועד לשדרת הניהול הבכיר של הקבוצה, עם מיקוד בזווית הראייה האסטרטגית".

לטענת איציק דרורי,  מנהל אגף רכש והתקשרויות, "המערכת היא מדרגה נוספת בתהליכי ניהול מדדי הביצוע של אגף הרכש, ומאפשרת בכל רגע נתון תמונת מצב הן במבט על והן ברזולוציות הפרטניות ביותר. המערכת מתכללת אונליין את כלל ה-KPIs בשקיפות מלאה ותוך יצירת שפה חדשה לכלל בעלי העניין בארגון".

אורלי אברמוביץ', סמנכ"לית המחשוב והדיגיטל (IT/OT) בקבוצת בזן: "בשנים האחרונות קבוצת בזן מובילה ביישום טכנולוגיות מידע מתקדמות בתהליכי הטמעה מהירים, תוך הקפדה על ייצור ערך עסקי משמעותי לחברה. המעבר לענן הוא אחד הווקטורים האסטרטגיים ביחידת המחשוב והדיגיטל בקבוצת בזן. פרויקט זה הוא פרויקט חדשני מסוגו ומתאים לאסטרטגיית מערכות המידע שאנו מובילים בקבוצת בזן".

כדי לאפשר יכולות ניתוח מתקדמות, כגון יכולות AI ו-ML, ולעמוד בשורה אחת עם המגמות המתקדמות הקיימות בטכנולוגיית המידע כיום, נבחרה פלטפורמת BTP (ר"ת Business Technology Platform) – פלטפורמת שירותי הענן מבית סאפ. כתחליף לשכבת ה-SAP BW הוותיקה נבחר פתרון ה-Datasphere. רוב ההסבות בוצעו בעזרת SAP BW Bridge, המשמש כלי מיגרציה אוטומטי מהיר להסבת קוביות ואובייקטים מה-BW ל-Datasphere, ובכך מקצר את זמני הפיתוח בצורה משמעותית, משמר את ההשקעה ארוכת השנים, מוריד את התלות ב-BW ב-On-prem ומאפשר מעבר בטוח לענן.

יישום הפרויקט בוצע על ידי צוות הפיתוח של iprosis בניהולו של יניב בן נון, ארכיטקט בכיר, ויריב קראוס, מנהל הפרויקט. "בסיכומו של דבר", אומרת אברמוביץ', "צוות iprosis ידע לתת מענה איכותי לצרכים העסקיים שהוגדרו על ידי הלקוח העסקי, לפתור ביצירתיות בעיות ותקלות, תוך מחויבות גבוהה, הבנה עסקית וטכנולוגית מעמיקה ויחסי אנוש מעולים".

המצולמים בתמונה למעלה: מימין – יוגב זילברמן, מנהל דאטה בקבוצת בזן; יריב קראוס, מנהל הפרוייקט מטעם איי-פרוסיס; אורלי אברמוביץ', מנמ"רית קבוצת בזן; יניב בן-נון, שותף ומנהל הפעילות בקבוצת בזן מטעם אייפרוסיס; ועמית ברקאי, שותף ומנכ"ל איי-פרוסיס.

אירועים קרובים