תוכן שיווקי

גם לחדר הישיבות שלכם מגיע 4K

כשזה נוגע לשימוש עסקי בפגישות, ישיבות וכנסים, בחירת המקרן המושלם עושה את כל ההבדל. מה הכי מתאים לשימוש עסקי? ומה הסיפור והחשיבות של 4K?

15/04/2024 16:25
יעקב (קובי) כהן, מנהל תחום ההקרנה באפסון ישראל.

מאת יעקב (קובי) כהן

אני מבקר בלא מעט חברות וארגונים ותמיד נתקל בכמה שאלות שחוזרות על עצמן. שתיים מהבולטות הן: בשימוש במושג "4K" כשמדברים על מקרנים עסקיים ובהבדלים בין שתי טכנולוגיות ההקרנה המוכרות LCD3 ו-DL.

קיימים מקרני 4K שהם מקרני 4K נייטיב. כלומר, על הפאנל שלהם "ירוצו" 8.3 מיליון פיקסלים. הבעיה בטכנולוגיה הזאת היא, שמדובר במקרנים שקשה להם לעבור את העוצמה של  ANSI 3000. לכן אלה מקרנים שהייעוד העיקרי שלהם הוא לחדרי קולנוע ביתי עם חדרים חשוכים מאוד, שבהם די בעוצמה נמוכה בלבד.

כשמדובר על מקרנים שהם מעל 4000 או 5000 ANSI, כמעט ולא רואים בשוק מקרנים שהם 4K  נייטיב. נכון שיש חברות קצה המייצרות מקרנים כאלה, אבל המחירים יקרים מאוד, והמקרנים עצמם כבדים וגדולים מאוד. לכן הם מתאימים רק לשימושים ספציפיים ונישתיים, ואלה לא המקרנים שניתן למכור לצרכנים בשוק הרחב – ובמיוחד לשימושים עסקיים בחדרי ישיבות.

בגלל הבלבול הגדול שנוצר בעולם המקרנים בנושא ה-4K, חברת AVIXA, הקובעת את התקן לאודיו ווידיאו ברמה העולמית, החליטה שכמות הפיקסלים על המסך ולא על הפאנל – 8.3 מיליון – היא זו שקובעת אם מקרן הוא 4K או לא.

וכך התפתחו להן בעולם ההקרנה כמה שיטות להתמודדות. לכל יצרן יש את השיטה שלו "לייצור" 4K על המסך. חברת אפסון (Epson) השקיעה במהלך שלוש השנים האחרונות מאות מיליוני דולרים כדי לפתח טכנולוגיה שנותנת 4K על המסך – 8.3 מיליון פיקסלים ברורים ונקיים ומסך חלק עם צפיפות גבוהה במיוחד של פיקסלים (על הדרך החברה משתמשת בטכנולוגיית E-Shifting, שמאפשרת להקטין את המקרנים בצורה דרסטית. כך גם ניתן להפוך אותם למאוד אמינים. בנוסף, בזכות הפטנט הטכנולוגי, הצליחה החברה להגיע במקרנים החדשים שלה לניגודיות טבעית גבוהה מאד.

ניקח מוזיאונים כדוגמה: שם אנחנו רוצים לקבל תמונה גדולה, ומצד שני יש לנו מבקרים שרוצים ויכולים להתקרב אליה מאוד. באמצעות הטכנולוגיה של אפסון ניתן לייצר מקרן קטן מאד פיזית, קל משקל ועם ניגודיות גבוהה, ועדיין לתת למבקרים אותם 8.3 מיליון פיקסלים על המסך, מה שמאפשר למבקר להתקרב לתמונה ועדיין לראות תמונה נקייה וחלקה לגמרי.

DLP או 3LCD?

טכנולוגיית LCD3 (שהיא פרי פיתוחה של חברת אפסון) המשולבת במקרנים, משתמשת בשלושה פאנלים מסוג LCD ליצירת התמונה המוקרנת על המסך (פנלים בצבעי היסוד: ירוק, כחול ואדום). היא מפיקה תמונה בהירה יותר ומציגה צבעים מדויקים ונאמנים למקור וטקסטים חדים וברורים יותר מטכנולוגיית DLP. בשימוש עסקי בחדרי ישיבות והדרכה, חדות הטקסטים המוצגים והדיוק בהצגת הצבעים הם אלמנטים חשובים במיוחד, ולכן יש צורך במקרן בעל עוצמת הארה גבוהה יותר. הרי לא בכל ישיבה או פגישה אפשר להחשיך לגמרי את חדר הישיבות. ברוב המקרים, מקרן ה-LCD יפיק תמונה בהירה ועוצמתית יותר, ולכן כאשר רוכשים מקרן DLP המיועד לשימוש במקומות מוארים יש להתחשב בכך ולבחור מקרן חזק יותר.

מקרנים שיתאימו לעסק שלכם

תוך מספר שנים הפכה אפסון ליצרנית המקרנים המובילה בעולם (עם נתח של למעלה משליש משוק המקרנים העולמי) כשבאזור EMEA – הכולל את ישראל – היא המותג הגדול בתחום מקרני התצוגות המקצועיות – וזה לא מקרי. הצלחתה של אפסון נובעת מקריאה נכונה של השטח וצורכי המשתמשים המקצועיים וטכנולוגיית ההקרנה פורצת הדרך שפיתחה.

נכנסנו לשוק שבו שלטו טכנולוגיות ותיקות מהדור הקודם, ולמרות הסקפטיות בתעשייה, הציעה אפסון, שהייתה בטוחה בחיוניות הצבעים ובבהירות הגבוהה של המקרנים שלה, תכונות הקרנה יוצאות דופן. לאחר שנים של ליטוש הטכנולוגיה, כיום זו  הטכנולוגיה הנבחרת עבור תעשיית מקרני התצוגות המקצועיות – וממוצבת הרחק הרחק משאר השחקניות בשוק.

תמונות בהירות, נטולות בוהק ונעימות לעין עד גודל 500 אינץ'.

תמונות בהירות, נטולות בוהק ונעימות לעין עד גודל 500 אינץ'. צילום: אפסון

הטכנולוגיה של אפסון בנויה כך שניתן יהיה לראות כל פרט בתמונות בהירות, נטולות בוהק ונעימות לעין עד גודל 500 אינץ'. אין כאן גודל מסך קבוע… במקום לבצע זום ולאבד תוכן, ניתן פשוט להגדיל את התצוגה.

כמובילה עולמית, אפסון מצטיינת בייצור מקרנים סופר-קומפקטיים, קלים במיוחד ויעילים מאוד בבהירות גבוהה. הפידבק מהלקוחות והדומיננטיות בשוק מדברים בעד עצמם – מדובר במקרנים איכותיים, שמיוצרים בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר של חדשנות, קיימות ושיתופיות.

 

הכותב הוא מנהל תחום ההקרנה באפסון ישראל.

אירועים קרובים