תוכן שיווקי
בעקבות NetApp Xtra - Technology Day

"אין יום שבו לפחות ארגון אחד בישראל לא מותקף בכופרה"

כך אמר שלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ ישראל, בפתח הכנס הטכנולוגי השנתי של החברה, NetApp Xtra - Technology Day שהתקיים השבוע בת"א

11/04/2024 15:05
העיתונאי אוהד חמו ושלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ ישראל.

שלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ (NetApp) ישראל מזה 13 שנה, פתח את הכנס הטכנולוגי השנתי של החברה, NetApp Xtra – Technology Day, שהתקיים השבוע בת"א.

בכניסה חולקו סיכות צהובות, כתרומה למען מטה החטופים, וגם על הבמה פרייס התייחס לתקווה להחזרת החטופים לביתם במהרה ובשלום, וכך גם להחלמת החיילים והפצועים וכן להביע תקווה שהשלום והשקט יחזרו לשרור בארץ. עשרות לקוחות החברה הגיעו לכנס שבו נחשפו טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.

פרייס סיפר כי לפני מספר שבועות פרסמה חברת המחקר IDC, העורכת סקרי שוק בתחום הטכנולוגיה, את חלוקת נתחי השוק בעולמות האחסון בישראל. "לפי המחקר", אמר פרייס, "נתח השוק של נטאפ בשוק האחסון ברבעון הרביעי של 2023 היה 57%. בחלוקה לעולמות ה-Flash וה-SAN, התגלה כי בתחום ה-Flash מחזיקה נטאפ בנתח שוק של 65% וגם באפליקציות SAN היא מחזיקה בנתח שוק של 65%, ועל נתחי השוק הללו אני נשאל הרבה. איך זה של-נטאפ יש נתחי שוק כל כך גבוהים בישראל? אני תמיד אומר שיש לכך שתי סיבות עיקריות: הראשונה היא אתם הלקוחות, שמאמינים בטכנולוגיה ומאמצים אותה פעם אחר פעם, ומאמינים בנו. השנייה היא האנשים, שזה שוב אתם. הצוותים שלכם והצוותים של נטאפ לוקחים יחד את הטכנולוגיה ומנצלים אותה היטב לטובת צרכי הארגונים שלכם – אלה הסיבות שבעטיין הגענו לנתח שוק של 57%".

בהתייחס לחדשנות הטכנולוגית המוצגת בכנס, אמר פרייס: "כבר מספר שנים ש-נטאפ מדברת על עולם היברידי, לא בגלל שהיא המציאה את המושג הזה, אלא בגלל שהלקוחות עובדים בעולם היברידי. הלקוחות בודקים כיצד הם יכולים להרחיב פעילות בענן, שואלים את עצמם אילו יישומים ודאטה אפשר להעביר לענן ומה כדאי להשאיר בתוך הארגון. נטאפ השכילה להבין שהיא הולכת עם הלקוחות, ולכן היא עובדת עם כל העננים הגדולים: Azure, AWS, GCP – כל אחד מהם מקדם את הטכנולוגיות של נטאפ שניתן לרכוש מהם, וכמובן יכולות נוספות. העולם ההיברידי הוא דה פקטו. אחד היישומים המהירים שניתן ליישם כיום בעולם היברידי הוא DR בענן. אם פעם זה נעשה רק בעולם האחסון, כיום נטאפ מאפשרת DR גם בעולמות של שרתים וירטואליים, וזה מאפשר יכולות חדשניות ל-DR שהוא הרבה יותר אפקטיבי ואקטיבי".

כנס לקוחות נטאפ ישראל.

כנס לקוחות נטאפ ישראל. צילום: ניב קנטור

"נטאפ פועלת בתחום ה-AI בעולמות הבריאות, הפיננסים והביטחון"

פרייס התייחס גם לעולמות הבינה המלאכותית ההולכים ומתפתחים: "המידע המצטבר בענן ובארגונים מעלה את השאלה כיצד לוקחים את הדאטה הזה ומפיקים ממנו תובנות ולמידה שיכולות לקדם את הארגון? נטאפ פועלת בתחום ה-AI בעולמות הבריאות, הפיננסים והביטחון ויוצרת שיתופי פעולה, כמו למשל עם חברת אנבידיה, כדי ליצור פלטפורמות טובות ליכולות AI מתקדמות ויעילות". 

בהתייחס לסכנות הסייבר אמר פרייס: "בעולמות של כופרה, אין יום שבו לפחות ארגון אחד בישראל לא נמצא תחת מתקפת כופרה. ל-נטאפ יש יכולות המאפשרות לארגון להגן על המידע כמה שיותר מהר לאחר פרוץ המתקפה ולמנוע את הצפנתו, , ומצד שני מקנה יכולות להחזיר את הארגון לפעילות כמה שיותר מהר על ידי צמצום זמן ההתאוששות. נטאפ יודעת לצמצם למינימום את הזמן שבו הפורצים מקבלים נגישות למידע הארגוני ואת הזמן בו הארגון מושבת – כל זאת כדי לאפשר לארגון להיות מוגן ולחזור לפעילות כמה שיותר מהר. נטאפ משתמשת ב-AI כדי לזהות אנומליות, להגן על המידע בצורה אוטומטית וגם לאפשר לארגון לערוך אימונים לקראת מתקפה עתידית, לצורך מוכנות והתאוששות מהירה".

ארז גל חן, ה-CTO של נטאפ ישראל, הציג בכנס וצלל אל תוך היכולות הטכנולוגיות החדשות של IP Data Center עם אפליקציות ארגוניות: טכנולוגיות הקצה החדשניות המשתלבות עם מערכות VMware, DBs, K8s ו-AI.

אירועים קרובים