תוכן שיווקי
לקראת Nimbus Summit 2024, חמישי, 29 בפברואר 2024, אווניו – קריית שדה התעופה

קלורן מפתחת תוכנה מתקדמת למיפוי ורישום מקרקעין בישראל

26/02/2024 08:39
יניב אמר, מנכ"ל קלורן.

חברת קלורן שירותי פיתוח תוכנה (Kluren), מובילה בתחום פתרונות תוכנה גיאוגרפיים מתקדמים (GIS), סיימה לאחרונה בהצלחה את השלב הראשון בפרויקט ליבה במרכז למיפוי ישראל (מפ"י) עם פתרון פורץ דרך, המאיץ משמעותית את תהליכי הגשת התוכניות, בקרתן ואישורן. הפתרון החדשני תורם רבות לקידום האפשרות למעבר לענן של תהליך הביקורת במסגרת פרויקט נימבוס. היקפו הכספי הכולל של הפרויקט נאמד במיליוני שקלים.

קלורן נבחרה לבצע את הפרויקט, שכלל אפיון ופיתוח מערכת לקליטה ובדיקה של קובצי מפות הקדסטר (מרשם של חלקות קרקע) בהתאם למפרט המיפוי הלאומי. אחת הסיבות לבחירה ב-Kluren היא ניסיונה הרב בפיתוח מערכות GIS, החדשנות הטכנולוגית ומומחיותה בתחום ההמרה של קובצי מפות CAD למבנה נתונים GIS מתקדם.

קלורן מביאה גישה חדשנית לתהליכי דאטה בתחום ה-GIS. במסגרתה מפתחים ומטמיעים תהליכי ETL של הכנסה וטיוב מידע גיאוגרפי ממקורות שונים ובפורמטים מגוונים. התהליך כולל בדיקות תקינות ועיבוד מידע יעיל והוזלה משמעותית בעלויות התחזוקה. כל הפתרונות תואמים ענן והתקנות מקומיות על מנת לתת מענה מיטבי לארגון.

המרכז למיפוי ישראל הוא יחידת סמך ממשלתית, הכפופה לשר הבינוי והשיכון ומשמשת כרגולטור של מקצוע המדידה במדינת ישראל.  מפ"י מהווה מרכז למידע גיאוגרפי ממשלתי, לרבות מידע גיאוגרפי על חלקות קניין (קדסטר).
הפרויקט מאיץ את תהליכי ההגשה, הבקרה, והאישור במפ"י על ידי יצירת מודול בקרת איכות זמין ממחושב, החוסך בזמן ובמשאבים, תורם לשיפור באיכות התוכניות המוגשות לאישור במפ"י טרם הגשתן, ואף מתקבל משוב מהיר ומפורט על עמידה במפרט ההגשה, שגיאות טופולוגיות, אי עמידה מול תקנות המדידות ותאימות מול בסיסי הנתונים הלאומיים.

קלורן מיישמת את המומחיות שלה בניתוח הפערים העסקיים, בזיהוי אזורים שבהם התשתיות הקיימות למיפוי עשויות לא להתאים לדרישות המשתנות. באמצעות ניתוח מקיף ותכנון אסטרטגי, מנתחי המערכות של קלורן זיהו את הפערים, וצוות הארכיטקטים והמפתחים התוו פתרונות טכנולוגיים ממוקדים, המתמודדים עם האתגרים והפערים שזוהו.

חגי רונן, מנכ"ל מפ"י, אמר, כי "קלורן נבחרה למימוש סביבת שירותים מתקדמת במפ"י, שתאפשר ביקורת אוטומטית של תוכניות מודדים לצורכי רישום, תשריטי תיאום גבולות וגושי הסדר. קלורן סיימה את השלב הראשון בפרויקט במקצועיות ובלוח זמנים מהיר. סביבה זו ממומשת בארכיטקטורה מתקדמת ביותר, שתאפשר התקנתה בענן נימבוס.

"התוכנה של קלורן תתרום לייעול תהליך הביקורת וקיצור לוח הזמנים לרישום זכויות המקרקעין בטאבו, ובכך לשיפור השירות של מפ"י לקהל המודדים ולאזרח".

שמעון ברזני, סמנכ"ל קדסטר במפ"י: "במצב הקודם, הליך בקרת התוכניות הממוחשב היה מסורבל וארוך ונמשך זמן רב, המטרה היא שבאמצעות התוכנה המפותחת על ידי קלורן נוכל לייעל את תהליך הביקורת ולשרת טוב יותר את ציבור המודדים".

יניב אמר, מנכ"ל קלורן, הוסיף, כי "הפרויקט כלל אפיון ופיתוח, נעשה שימוש בטכנולוגיות קוד פתוח המתקדמות ביותר, על מנת להבטיח ביצועים מהירים, זמינות גבוהה, סקלביליות יחד עם יעילות תקציבית וחדשנות. סיפקנו פתרון גמיש, בר הרחבה ובעל ביצועים גבוהים. הורדנו משמעותית את המאמץ שנדרש להרחיב ולעדכן את תהליכי הבדיקות ובעיקר את ה -Time to Market".

חברת קלורן, שנוסדה לפני יותר מ-14 שנים, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום פיתוח ויישום מערכות טכנולוגיות מתקדמות, מערכות שו"ב, GIS ,C4I ועבודה עם קליטה והצגה של נתונים גיאוגרפיים מורכבים (צילומי אוויר, לידאר וכו'), ביצוע ניתוחים וחישובים מרחביים בפורמטים שונים הן באופן ידני והן באופן אוטומטי. לאחרונה החברה אף הוסיפה יכולות  Big Data ו-AI Analytics, שמאפשרות לשלב בפתרונותיה תובנות חכמות, המבוססות על מקורות מידע מבוזרים.

עם לקוחותיה נמנות חברות טכנולוגיה, חברות ביטחוניות ומשרדי ממשלה.

לקלורן מנתחי מערכות, מפתחים וצוות ארכיטקטים מנוסים עם ידע רב בניתוח דרישות בתחום הגיאוגרפי וקישורם לתהליכים עסקיים. קלורן תכננה ופיתחה מערכות Large Scale מבוססות ענן ומיקרו-סרביסים וממשקי ווב ומובייל על טכנולוגיות קוד פתוח וגם על בסיס מוצרי ESRI בגרסאות החדשות, אשר מהוות סטנדרט בשוק.

יניב אמר ונציגי קלורן ישתתפו ונותנים חסות לכנס – Nimbus Summit 2024 שיחול ביום חמישי הקרוב 29.2.24. "נשמח להציג למשתתפים את מגוון הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים שלנו", אמר מסכם.

אירועים קרובים