תוכן שיווקי
לקראת ועידת נימבוס 2024, 29/2/24, אווניו, קריית שדה התעופה

הזנקת הענן הממשלתי נימבוס – דחיפת מוטיבציה להשקעה בישראל

כך אומר אלי כהן, מנהל פיתוח עסקי במטריקס, מי שמוביל בימים אלו את תחום הנגשת הפתרונות שהחברה מייצגת ל-Marketplaces של GCP ו-AWS עבור משרדי הממשלה בפרויקט הענן הממשלתי נימבוס

22/02/2024 13:39
אלי כהן, מנהל פיתוח עסקי ומוביל פעילות נימבוס במטריקס

בינואר 2020 יצאה ממשלת ישראל בפרויקט נימבוס, שמטרתו לספק שירותי ענן ציבורי לממשלת ישראל. לאחרונה מצטרפים לפרויקט באמצעות מכרזי רובד 5 של הפרויקט ספקים שונים, אשר מנגישים את שירותי ענן שלהם ב-Marketplace של ספקי הענן הנבחרים של הממשלה, AWS ו-גוגל קלאוד, כך שאלו יהיו זמינים לרכישה על ידי משרדי הממשלה ויחידות הסמך בשווקים הדיגיטליים הממשלתיים שיוקמו על בסיס ה-Marketplace של כל אחד מספקי הענן.

אלי כהן, מנהל פיתוח עסקי במטריקס, מסביר, כי "ממשלת ישראל בחרה במדיניות cloud first, שמעודדת את משרדי הממשלה לעבור לעבוד בענן. היציאה למכרז זו החלטה נכונה טכנולוגית, אמיצה ומעוררת השראה. הבחירה להביא במהירות את כל ספקי השירות הטובים ביותר לענן כדי שלמשרדי הממשלה יהיו את כל הפתרונות המתאימים להתחלת עבודה בסביבת ענן בזמן הקרוב."

כאמור לפי כהן, הזנקת פרויקט הענן הממשלתי נימבוס מהווה דחיפת מוטיבציה להשקעה בשוק המקומי. "בעשותה כך, המדינה מביאה יכולות מתקדמות למשרדי הממשלה ומצדיקה את ההחלטה ללכת בכיוון הודות לדחיפה שהיא נותנת לחברות השונות להשקיע בשוק המקומי".

כהן מוסיף, כי תחום שירותי התוכנה באמצעות ה-Marketplaces בעולם צומח בקצב אדיר. "בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מציעות את שירותיהן באמצעות Marketplaces של ענקיות הענן, והרכישות צומחות בהתאם. היתרון הוא, שהצעת שירותים בצורה זו מרכזת ללקוח את ההוצאות לחשבונית אחת , ובה גם ניתן לנטר את השירותים שהלקוח צורך. עבור מנהלי הרכש מדובר בנתון משמעותי שמקל את העבודה, ולכן גם אנחנו במטריקס משקיעים הרבה כדי לעבוד עם השותפות שלנו להציע שירותים באופן זה."

מטריקס מובילה ומחברת את פתרונות התוכנה המובילים ביותר בשוק

"רובד 5 פותח למשרדי הממשלה את הדלת לשירותים של הספקים המובילים בעולם בצורה קלה ומהירה." אומר כהן. "זה מצב שהוא WINWIN לשוק הישראלי בכללותו.
הכניסה של החברות השונות לענן הממשלתי היא לא דבר פשוט. העמידה בתנאי הסף וההשקעה הנדרשת עלולות לפעמים להרתיע יצרנים מלהתמודד על האפשרות להציע את שירותיהם למשרדי הממשלה, לכן החלטנו להיות הגורם המסייע והמאפשר לגשר על פערים אלו. היצרנים הגדולים שאנחנו מביאים לתוך המכרזים של נימבוס מיצרים לעצמם נגישות ופוטנציאל לנתח רווחים מהשוק הציבורי לצד השקעה חוזרת במדינה בהקמת הפתרונות שלהם באזור הישראלי".

"המטרה שלנו היא לסייע באספקת הכלים הטובים ביותר, שיעזרו לממשלה בעצם לעבור לענן בצורה טובה ומאובטחת, להגן על הענן, לנהל ולנטר את הענן, כדי שבסוף הפרויקטים והתהליכים שהם נותנים לאזרחי המדינה יעברו בצורה תקינה וטובה".

כמנהל פיתוח עסקי במטריקס מוצרי תוכנה, כהן מוביל את תחום הנגשת פתרונות התוכנה שהחברה מייצגת ל Marketplaces בנימבוס, במסגרתו מטריקס מציעה למשרדי הממשלה 29 שירותי ענן מאושרים, אותם משרדי הממשלה ולקוחות נימבוס יכולים לרכוש בענן AWS  ו GCP. "יש עוד שירותי ענן ופתרונות תוכנה שנמצאים דרכינו בתהליך הגשה למרכז פרויקט הנימבוס.

אנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה הזה בינינו לבין השותפות שלנו, כולן מובילות בדירוגים בינלאומיים של חברות המחקר השונות, מאפשר לכל הצדדים להרוויח. חטיבת מוצרי התוכנה במטריקס מכירה את השוק המקומי למעלה מ 30 שנה במהלכם החטיבה מספקת שירותי שיווק, PRE/POST SALE, ניהול מוצר, יישום ותמיכה מלאה לפתרונות אותם היא מייצגת. פתרונות התוכנה שמספקת החטיבה פועלות במגוון רחב של תחומי פעילות ה-IT, בהם Digital, Data, DevSecOps, ITSM/ITOM, AI, IoT, Low Code, קוד פתוח, ניטור חווית משתמש, אינטגרציה, גיבויים, תקשורת ועוד בסביבת ענן, שירותי SAAS ו-On prem, כולן מותאמות לצורך בשוק המקומי. מהסיבה הזו אנחנו בדיוק יודעים את הצורך של משרדי הממשלה וככה יודעים לסייע לכל שותפה שלנו כיצד להתאים אותו לצורך ובכך אנחנו למעשה מגישים את המכרז ומביאים את הגרסה הטובה ביותר למרקט פלייס וזוכים במכרז אספקת השירותים. מצד משרדי הממשלה הם יודעים שמדובר בוותק עשיר שנותן חותמת על פתרון מתאים לשוק ויכולים לרכוש אותו בלחיצת כפתור ובלב שלם.

בין היצרנים המאושרים כזכייני רובד 5 בענן נימבוס דרך מטריקס: SAP, Red Hat, Dynatrace, Quali, Fortinet, VEEAM. LightRun, Checkmarx, Reblaze
ויצרנים נוספים ומשמעותיים בדרך…

כאמור, כהן ונציגי החברות השותפות שאותן מטריקס הגישה למכרזי אספקת השירותים ישתתפו בכנס שמתקיים ב 29 בפברואר, שבו יוכלו להציג את הפתרונות בביתן החברה. "אנחנו מזמינים את משרדי הממשלה להיחשף לפתרונות השונים שאנחנו מציעים ולפגוש אותנו בכנס", מסכם אלי.

אירועים קרובים