תוכן שיווקי
לקראת Nutanix Cloud Event, יום ג', 20 בפברואר 2024, איסט תל-אביב

"חווינו גידול משמעותי בפעילות בחודשים האחרונים"

14/02/2024 11:11
ניר הולנדר, מנהל פעילות נוטניקס לאזורי ישראל, אגן הים התיכון ואפריקה.

מאת הילל יוסף

 

"מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" חווינו גידול בפעילות שלנו, בשיעור דו-ספרתי באחוזים. זה קרה משתי סיבות. האחת, ארגונים מהמגזר הציבורי רכשו מאיתנו ציוד ושירותים בהיקפים גדולים, כדי להיערך למצב חירום. השנייה באה בשל 'אפקט דומינו', מהצריכה של ארגונים מהמגזר הפרטי, הפועלים למול הממשלה. כלל המערכים עובו, כי ארגונים רבים מכל המגזרים הכינו פתרונות DR, בענן ובקרקע", כך אמר ניר הולנדר, מנהל פעילות נוטניקס (Nutanix) לאזורי ישראל, אגן הים התיכון ואפריקה.

הולנדר התראיין לקראת כנס שעורך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, Nutanix Cloud Event, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג', 20 בפברואר 2024, באולם איסט בתל-אביב.

"המנמ"רים ניצבים בפני כמה אתגרים", אמר הולנדר. "עליהם להפעיל את ה-IT הארגוני בקרקע וגם בענן. לא משנה מהי תפיסתו, 'רק ענן' או 'ענן תחילה', אם הוא לא נולד בענן, בסופו של יום הארגון נדרש לפלטפורמת נתונים וניהול נתונים שתפעל פה וגם שם".

"הפעילות שלנו", ציין הולנדר, "מתמקדת בסביבה מרובת עננים והיברידית ונחלקת לשלושה תחומים: כלל שירותי האחסון, פלטפורמה לניהול ואופטימיזציה של כל בסיסי הנתונים, ופתרונות לייעול בסביבת הענן. כל אלו, בשילוב טכנולוגיות AI ו-FinOps, לייעול פעילות הענן".

"בעולם שירותי האחסון ובסיסי הנתונים", הסביר, "המנמ"ר נדרש לטפל ולאחסן את הנתונים וקובצי המידע. הפלטפורמה הייחודית שלנו עונה לאתגר זה. היא מטפלת במצב שבו לכל ארגון יש בסיסי נתונים, מסורתיים כגון אורקל או SQL, ומודרניים כגון PostgreSQL. אנו מאפשרים להתקין על הפלטפורמה את כלל בסיסי הנתונים השונים, ומשם – לנהל אותם משלב אספקת האפליקציה, דרך שכפול, או הגנה על בסיסי הנתונים, גיבוי, שחזור, הטלאות ועדכונים – לאורך כל חיי בסיס הנתונים. כך, אנשי ה-IT לא צריכים כלים נפרדים לניהול ולטיפול בכל אחד מבסיסי הנתונים השונים. יש להם כלי אחד וקונסולה אחת לכל בסיסי הנתונים, ואנו נבצע את כלל הגיבוי והשחזור, וכן נערוך שדרוג לבסיס הנתונים, גם בארגונים מרובי בסניפים – ובקליק אחד".

"פעילות נוספת שלנו", אמר, "קשורה לעולמות הענן. בעבודה בענן יש המון בזבוז: כשהלקוח הארגוני פונה לענן, הוא רוכש מספקית הענן יחידת נפח, או מחשוב – אבל משלם על כל גודלה בלא קשר להיקף הצריכה שלו. בעזרת הפתרון שלנו, מתקבל ניהול חכם של אותה יחידה בענן, ומתייתר הבזבוז הזה. אנו יודעים לנהל את כלל היישומים למול מאגר משאבי המחשוב והאחסון, ולערוך הקצאה דינמית, בלא בזבוז".

תחום הבינה המלאכותית, ציין, "הוא נושא חם, המקבל ביטוי בחיי היומיום של כולנו. השלב הבא ב-AI הוא להביאה לקצה בלי שתהיה תלויה בשירות ענני. למשל, בית מרקחת הרוצה להמליץ ללקוח לרכוש גם פריט קוסמטיקה לצד מרשם של תרופה. אנו מעניקים ללקוחות את היכולת לעשות זאת, על בסיס רכיבי ה-AI הקיימים אצלם – ולא בענן".

"עוד נדבר בכנס", אמר הולנדר, "על הפעילות שלנו עם סיסקו (Cisco), שאיתה הכרזנו על שיתוף פעולה אסטרטגי. סיסקו הודיעה שלא תמשיך בפיתוח של ה-HyperFlex שלה. במקום זאת, הלקוחות שלהם יתקינו את מערכת נוטניקס על שרתי UCS מסדרת X שלהם. כך, הם יעשו זאת בתצורת OEM, ויוכלו למכור נוטניקס בלא מעורבות שלנו. אציין, שמאז 2017 אנו אגנוסטיים לכל החומרות ויודעים לעבוד עם כולם". הולנדר הוסיף, כי "השינויים המתחוללים באחרונה בשוק מביאים אלינו לקוחות פוטנציאליים רבים. כך, גם השותפים העסקיים של המתחרים בוחנים את האסטרטגיה שלהם".

"2024 תהיה שנה חזקה", סיכם הולנדר, "סיימנו חצי שנה פיסקלית של צמיחה ואנו אופטימיים לגבי ההמשך".

אירועים קרובים