תוכן שיווקי
לקראת ועידת נימבוס, ב-29 בפברואר במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה

"קומוולט מספקת למשתמשי נימבוס שקט מפני פגיעה ואיבוד נתונים"

01/02/2024 17:36
איציק סקוברוניק, מהנדס מערכות בקומוולט ישראל.

לפני כמה חודשים פרסם מנהל הרכש במשרד האוצר שקומוולט נמנית בין זוכי רובד 5 (השוק הדיגיטלי) של מכרז הענן הממשלתי נימבוס בתחום הגנה ואנליטיקה של נתונים – Data Protection and analytics. לרגל הזכייה, ולקראת ועידת נימבוס של אנשים ומחשבים, שתתקיים ב-29 בפברואר במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, שוחחנו עם איציק סקוברוניק, מהנדס מערכות בקומוולט ישראל.

מה המשמעות של זכייתכם ברובד 5?
סקוברוניק: "המשמעות היא שכל משרד ממשלתי או גוף ציבורי שזכאי לעבוד עם הענן הממשלתי נימבוס יוכל לרכוש את פתרון חוסן הסייבר והגנת הנתונים של קומוולט באמצעות 'השוק הדיגיטלי'. זוהי בשורה חשובה עבור הממשלה וזכאי נימבוס, משום שמעבר ליתרונות הרבים של העבודה בענן, קיימת הדאגה לנתונים השמורים בו ולשלמותם. קומוולט מספקת לאותם ארגונים את השקט, מאחר שכל הנתונים שמורים במקום נוסף, מוגנים מפני מחיקה או מתקפות סייבר. קומוולט משלבת את יכולות אבטחת המידע המתקדמות בשוק למניעת שינוי, מחיקה או הצפנה של המידע, שמסוגלים להיגרם כתוצאה ממתקפת כופרה. בנוסף, קומוולט מאפשרת ללקוחות ליהנות מחיסכון בצריכת האחסון, באמצעות מנגנוני דחיסה מובנית וטכנולוגיה ייחודית לביטול כפילויות. כמו כן, קיימת יכולת לממש Immutable Cloud Storage Lock למניעת שינויים, מחיקות או הצפנה של המידע הנשמר במאגרי האחסון בענן".

כיצד אתם מתחברים לחברות הענן גוגל קלאוד ו-AWS, שזכו במכרז?
"קומוולט מובילה כבר שנים רבות, מאז הימים הראשונים של עידן הענן, מהפכה טכנולוגית בתחום זה, חוסן סייבר והגנת נתונים עם חברות הענן המובילות בעולם – AWS, גוגל, מיקרוסופט ואחרות. עוד ב-2010, כשנושא הענן היה בתחילת דרכו, קומוולט הייתה הראשונה שאפשרה לבצע גיבוי ל-G-Suite – כיום חלק מסוויטת ה-Google Workspace, ול-S3 Backup של AWS. היכולת הזו נחשבה אז מהפכנית. כיום, קומוולט מאפשרת את התמיכה הרחבה ביותר להגנה על עומסי עבודה בעננים של גוגל קלאוד ושל AWS, הגנה על שירותי IaaS, SaaS ו- PaaS (תשתית, תוכנה ופלטפורמה כשירות). קומוולט גם מגינה מפני מתקפות כופר, שנועדו לגנוב או לפגוע בנתונים. אנחנו משלבים בכל גיבוי את יכולות האבטחת המידע המתקדמות למניעת שינוי או מחיקה של המידע, ואף הגנה מפני כופרות".

מה התוכניות שלכם לקידום נוכחותכם בנימבוס השנה?
"בתחילת נובמבר האחרון, מנכ"ל קומוולט העולמית הכריז על שיפט משמעותי בחברה, שינוי שלא נעשה, לדבריו, מעל 19 שנה: החברה הכריזה על פתרון חוסן סייבר ייחודי. הפתרון משלב יכולות רבות של אבטחת מידע במוצר בשלושה רבדים מרכזיים, שנועדו להגן על המידע עוד הרבה לפני שהאיום מתממש: Risk, Readiness, Recovery (סיכון, מוכנות, התאוששות). כלומר, יש למוצר הזה יכולת לזהות איומים עם כלים כמו Threat Scan & Risk Analysis הרבה לפני שהמידע נפגע. ואם המידע גובה באופן פגום, כלים אלה ימנעו שחזור של מידע שהושחת או שהוא לא מהימן.

המלחמה שפרצה באוקטובר הציבה בפני לקוחותינו אתגרים חדשים בעולמות ה-IT. התגברות האיומים האיצה את תהליכי המעבר לענן במשרדי הממשלה, על מנת לאפשר חוסן סייבר והמשך רציפות תפקודית לשירותים החיוניים. הזכייה של קומוולט בנימבוס מאפשרת למשרדי הממשלה להעביר עותק מוגן ומוקשח של נתונים לענן בצורה מאוד קלה, ולעמוד בתקנים מחמירים. כמו כן, עצם העברת הנתונים לקלאוד מאפשרת, באמצעות קומוולט, להתאושש בתרחיש של אסון או מתקפה על הנתונים במקור, בלחיצת כפתור".

מה הבידול של קומוולט מפתרונות אחרים שמסופקים בנימבוס?
"הזכייה של קומוולט בנימבוס ניתנת למימוש על גבי גוגל קלאוד ו-AWS. לקוחות ממשלתיים קיימים שמשתמשים בקומוולט בסביבות המקומיות יכולים להרחיב את פתרונות חוסן הסייבר גם לסביבות הענן, שניתנות לניהול בממשק אחד מרכזי, ועבור כלל העננים. יכולת זו מצמצת את השימוש בריבוי כלים ואת הכשרת הצוותים, שגם כך עמוסים בפתרונות הגנת נתונים בענן. המעבר לענן יחד עם קומוולט מאפשר שילוב יכולות אוטומציה מתקדמות, בפריסת המערכת בענן, ומימושן כ-Infrastructure as a code (תשתית כקוד), כלומר – היכולת להקים משאבי מחשוב דינמיים שנדרשים בעת עומס ולהסיר אותם כשהם לא נדרשים. יכולת זו חוסכת בצריכת הענן ומפשטת את תהליכי פריסת המערכת בענן".

מתעניינים במחשוב ענן? רוצים לשמוע עוד על פרויקט הענן הממשלתי נימבוס? הירשמו כאן לוועידת נימבוס של אנשים ומחשבים.

אירועים קרובים