תוכן שיווקי
בעקבות אירוע כנס בריאות דיגיטלית 2023

מאוחדת מאמצת סטנדרט FHIR וחוסכת בירוקרטיה למבוטחים

09/01/2024 11:04
מירב מלכין, מנכ"לית אאוטברן, ואייל שוריאן, מנכ"ל אינטרסיטסמס בישראל.

כחלק מהאסטרטגיה של קופת חולים מאוחדת והרצון לאמץ חדשנות ולהשפיע משמעותית על השירות ואיכות הרפואה, עוברת הקופה טרנספורמציה טכנולוגית הכוללת שדרוג מערכות לגאסי מיושנות, העמקת שירותי התמיכה ויצירת תשתית מודרנית, המאפשרת יישומים דיגיטליים מתקדמים למבוטחיה.

סגן מנמ"רית ומוביל FHIR במאוחדת

סגן מנמ"רית ומוביל FHIR במאוחדת צילום: יח"צ

על מנת לשפר ולהעמיק את היכולת לבניית מסעות מטופלת פרסונליים, דרושה סטנדרטיזציה של ניהול מידע רפואי. לזאת מיועד תקן HL7 FHIR, בהיבט מבנה אחיד של המידע, הטרמינולוגיה ושירותי ה-API.

מאוחדת הייתה מחלוצות אימוץ FHIR בישראל, ויישמה בהצלחה למעלה משלושה תהליכי שיתוף מידע עם בתי חולים כדי לקצר תהליכים בירוקרטיים למבוטחיה.

"בשנתיים האחרונות השקענו מאמצים וצברנו ידע לגבי תקן FHIR ואופן המימוש. נעזרנו באאוטברן לייעוץ מקצועי, ונוכחנו כי מימוש סטנדרטי של FHIR דורש אפיון מדוקדק ועמוק, וידע. ובהינתן מימוש נכון, ההרחבה לארגונים וצרכים נוספים קלה ומהירה. ניהול סטנדרטי של ממשקים מול גורמים חיצוניים בהתאם לתקן מאפשר Reuse מהיר, ובכך הפוטנציאל ל-ROI", הסביר אלון יפה, סגן מנמ"רית ומוביל FHIR במאוחדת.

IRIS For Health של אינטרסיסטמס

פתרון InterSystems IRIS For Health נבחר לממש שיתוף מידע בין הקופה לספקי שירותים רפואיים, ובעתיד שיתוף מידע עם יישומים למבוטחיה. InterSystems IRIS כולל יכולת של FHIR Server ונותן מענה מלא לכל תצורת מימוש של ממשקים בהתאם לתקן. הפתרונות של אינטרסיסטמס (InterSystems) מאומצים באופן נרחב בעולם. בשוק האמריקני, Epic, יצרנית התיק הרפואי המוביל, מנהלת את הרשומות הרפואיות שלה על התשתית InterSystems IRIS.

"אנחנו שמחים על בחירתה של מאוחדת במעבר לשרת ה-FHIR של אינטרסיסטמס, ומצפים להמשך עשייה משותפת עם אאוטברן, שותפה מובילה של אינטרסיסטמס בארץ ובעולם ליישום פתרונות FHIR. שרת ה-FHIR שלנו הינו הסטנדרט דה-פקטו בקופות החולים בישראל, לאחר שנבחר כפתרון על ידי רובן, על ידי משרד הבריאות ובתי החולים המובילים בארץ", ציין אייל שוריאן, מנכ"ל אינטרסיטסמס בישראל.

התהליך הראשון שיוטמע על IRIS הינו אוטומציה של יצירת בקשות לטופס 17 עבור מטופלים שיצאו מבתי חולים עם המלצה לביקור חוזר.

קטי בר שלום, מנמ"רית קופת חולים מאוחדת.

קטי בר שלום, מנמ"רית קופת חולים מאוחדת. צילום: יח"צ

"כולנו מכירים את הסיטואציה של יציאה מבית החולים עם מסמך סיכום והמלצות. כדי לתאם ביקור חוזר, עלינו להתחיל בתהליך המייגע של הגשת בקשה לטופס 17 באפליקציה ולעקוב שאושרה", תיארה קטי בר שלום, מנמ"רית מאוחדת.

כדי לשפר את השירות, מאוחדת משתפת  פעולה עם חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים על מנת לאפשר לבית החולים לפתוח אוטומטית עבור המטופל.ת בקשה לטופס 17 בקופה. בהינתן המלצה הבקשה תכנס לטיפול בקופה, ובית החולים יקבל את האישור ואת טופס 17 ללא מעורבות וטיפול בירוקרטי של המטופל.ת.

התהליך ימומש על פלטפורמת IRIS על ידי צוות טכנולוגי של מאוחדת ומומחים מאינטרסיסטמס ואאוטברן. חברת אאוטברן מובילה פרויקטים רבים של יישום FHIR ומסייעת לארגונים רבים בהיערכות להטמעה נרחבת של FHIR.

"אנו מלווים את מאוחדת ומסייעים בבניית היכולת לשתף מידע באופן סטנדרטי. אימוץ FHIR מחייב את הצוותים לשנות פרדיגמת חשיבה ולהקפיד על יצירת ממשקים גנריים הכוללים קידוד סטנדרטי, שיוכלו לשמש בעתיד, כמעט ללא שינוי, גם לשיתוף מידע מול ארגונים ותרחישים אחרים. לצוות שלנו רקע נרחב במערכת הבריאות ו-FHIR. אנו פועלים לפי מתודולוגיה מוכחת, שמאפשרת ללקוחות לצבור ידע אודות מימוש התקן ולרכוש מיומנות שמאפשרת עצמאות ללא תלות בייעוץ", הסבירה מירב מלכין, מנכ"לית אאוטברן.

"מאוחדת השביחה והגמישה את תשתיות המידע והדיגיטל משמעותית. כעת אנו מתקדמים למהפכה נוספת לסטנדרטיזציה של שיתוף מידע. לכן בחרנו בפתרון מוכח להעמיק ולהרחיב את היכולות שלנו", סיכם אלון יפה.

אירועים קרובים