תוכן שיווקי

אוטומציה לתהליכים עסקיים: יתרון תחרותי בשוק דינמי

ראיון עם ישראל פלינט, מנהל תחום מוצרים, חטיבת הטרנספורמציה בוואן טכנולוגיות (ONE), וערן דוד, מנכ"ל My Single Point

21/12/2023 09:13
מימין: ערן דוד, מנכ"ל My Single Point, וישראל פלינט, מנהל תחום מוצרים חטיבת הטרנספורמציה בוואן טכנולוגיות.

בשוק הדינמי והתחרותי של היום, ארגונים מחפשים דרכים חדשניות לשפר את היעילות, להסתגל לתנאים משתנים ולמצב את עצמם בקדמת הבמה. טכנולוגיית BPA (ר"ת Business Process Automation) לאוטומציה של תהליכים עסקיים צברה אהדה בשנים האחרונות בשל יכולתה לצמצם התערבות ידנית, למנוע שגיאות, לשפר את היעילות התפעולית ולהביא לחיסכון בעלויות בכל רוחב הארגון. טכנולוגיית BPA מאפשרת דיגיטציה של תהליכי עבודה, ולא רק מאיצה את ביצוע המשימות, אלא גם מאפשרת להקצות משאבים באופן אסטרטגי, כך שהעובדים יכולים להתמקד בפעילויות בעלות ערך גבוה יותר.

חברת וואן טכנולוגיות (ONE) מקדמת פתרונות BPA חזקים לאוטומציה של תהליכים עסקיים בארגונים המובילים בשוק הישראלי, בהם מוסדות פיננסיים, גופי ממשל, תעשיות ביטחוניות ועוד. מזה יותר מעשור החברה משמשת כשותפה בלעדית של חברת My Single Point, המציעה פלטפורמה חדשנית בתחום.

לאחרונה הושקה גרסה חדשה לפתרון ה-BPA של החברה, הכוללת יכולות חדשניות הממקסמות את משאבי הארגון. הפלטפורמה החדשה מסתגלת בקלות לדרישות הארגון על ידי שילוב אנשים, טכנולוגיות ונתונים תחת ממשק מתקדם ותהליך עבודה אחד.

בראיון לאנשים ומחשבים מספרים ישראל פלינט, מנהל תחום מוצרים חטיבת הטרנספורמציה בוואן טכנולוגיות (ONE) וערן דוד, מנכ"ל My Single Point, על האתגרים שאותם חווים ארגונים בתקופה זו, על התרומה של פתרונות BPA לצמיחתם של ארגונים וכן על פתרון ייחודי שפותח כדי לתת מענה לסוגיית ניהול הסיכונים בארגון.

אילו אתגרים חווים ארגונים כיום בתחום האוטומציה?

דוד: "ראשית, מבחינה מספרית מרבית התהליכים כלל לא ממוחשבים. לפי הערכות של גופי מחקר, קיימים בארגון גדול בין 500 ל-1,500 תהליכים עסקיים ברמת החטיבה וברמת הארגון. הסיבה לכך היא, שאין הצדקה כלכלית לרכוש מערכת שתמכן את מרבית התהליכים. עובדה זאת גורמת לכך, שמרבית הפעילות הארגונית מתנהלת במיילים ואינה ניתנת כלל למדידה.

"כשארגון מחליט למכן תהליך, האפשרויות העומדות לרשותו הן להשתמש במערכת ה-ERP הארגונית, לרכוש מערכת ייעודית, או לפתח בעצמו מערכת. אך השימוש ב-ERP הארגוני מסורבל, רכישה של מערכת ייעודית היא אופציה יקרה וקשה להתאמה לדרישות הארגון, הכוללת שלל פונקציות מיותרות, ופיתוח עצמי הינה האופציה היקרה ביותר".

פלינט: "פלטפורמת BPA גנרית למיכון של תהליכים עסקיים, דוגמת My Single Point, מאפשרת לתת מענה מדויק לדרישות הארגון באמצעות מחולל הפתרונות שלה, והיא גם האופציה הזולה ביותר במידה שהארגון עושה בה שימוש למיכון של מספר תהליכים במקביל".

באילו יתרונות זוכים לקוחות חדשים ולקוחות קיימים של My Single Point בעקבות השקת הגרסה החדשה?

דוד: "מעבר לממשק משתמש חדש ושלל יכולות חדשניות, לקחנו את הניסיון והידע שצברנו לאורך השנים בשלל פרויקטי הטמעה וארזנו אותם לטמפלטים, שארגון יכול להטמיע באופן פשוט ומהיר. השימוש בטמפלטים מאפשר למכן תהליכים מורכבים במהירות גבוהה תוך ניצול הידע הנצבר. מכיוון שמדובר בפלטפורמה, הארגון לא צריך להתפשר, והוא יכול לבצע את ההתאמות הדרושות לצרכים הספציפיים של הארגון. השותפים שלנו בחטיבת הטרנספורמציה הדיגיטלית של וואן טכנולוגיות מבצעים את פרויקטי ההטמעה תוך עמידה בלוחות הזמנים בצורה יעילה ומאפשרים לארגונים למקסם את היכולות של הפלטפורמה".

פלינט: "לפני מספר חודשים ערכנו סקר לקוחות שנועד לברר אילו תהליכים הלקוחות שלנו מיכנו באמצעות הפלטפורמה. ספרנו כ-70 תהליכים, החל מניהול האסטרטגיה הארגונית עד פורום העברה לייצור של מחלקת מערכות המידע. אנחנו יודעים כיום להציע טמפלטים מוכנים לעבודה עבור רוב התהליכים המרכזיים שקיימים בארגונים. מודל הרישוי של המערכת אינו מטיל כל הגבלה לגבי סוג התהליכים, מספר התהליכים או החטיבות הארגוניות שיכולות לעשות שימוש בפלטפורמה".

ספרו על פתרון One Risk וכיצד הוא תורם לצמיחה של הארגון.

פלינט: "פתרון One Risk הינו פתרון ניהול סיכונים ייעודי, הן לניהול הסיכונים הפיננסיים והן לניהול הסיכונים התפעוליים בארגון. הפתרון, המתאים לכלל המגזרים, מבוסס על פלטפורמת My Single Point ועל הניסיון שצברנו. פיתחנו אותו בעקבות דו"ח מבקר המדינה האחרון, שבו נקבע, כי 71% מגופי הממשלה לא משתמשים במערכות מידע לניהול סיכונים. המלצתו למשרדי הממשלה ולחברות הממשלתיות היא להטמיע מערכת מידע תומכת ניהול סיכונים. להערכתנו, המצב במגזר הפרטי דומה, אם לא גרוע מכך. כמה לקוחות של וואן טכנולוגיות יישמו זה מכבר את הפתרון בהצלחה רבה".

דוד: "One Risk מספק מענה רוחבי לתהליך ניהול הסיכונים בארגון, משלב סקר הסיכונים, דרך הגדרה של 'תוכניות ההפחתה', ועד מעקב אחר שלבי הביצוע. תוכנית הפחתה יכולה להיות פרויקט לכל דבר ועניין, עם אבני דרך, משימות תלויות והיררכיה ניהולית. כמו כן, בהיות המוצר מבוסס על פלטפורמת My Single Point, ניתן להתאימו בקלות לדרישות הספציפיות של כל ארגון".

אירועים קרובים