תוכן שיווקי
לקראת וובינר ''כיצד על הארגון להיערך בצורה מיטבית בעת מלחמה?", ביום ג', ה-14.11

בינת תקשורת + VMware = המשכיות עסקית לכל אסון

09/11/2023 15:14
עינת קוגן, מנהלת ערוצי שותפים ומכירות מחשוב בבינת תקשורת מחשבים.

כתב: הילל יוסף.

"האתגר שניצב בפני כל ארגון הוא המשכיות עסקית במקרה אסון – מתקפת טילים, מתקפת סייבר או אסון טבע. תוכנית התאוששות מאסון צריכה להיות, תמיד, חלק מהאסטרטגיה של כל ארגון, על אחת כמה וכמה בעת היערכות למצבי חירום", כך אמרה עינת קוגן, מנהלת ערוצי שותפים ומכירות מחשוב בבינת תקשורת מחשבים.

קוגן אמרה את הדברים לקראת וובינר שאותו תערוך בינת בשיתוף VMWare. הכנס הווירטואלי, בהפקת אנשים ומחשבים, ידון בשאלה "כיצד על הארגון להיערך בצורה מיטבית בעת מלחמה?", ויתקיים ביום ג' הקרוב, ה-14 בנובמבר, בשעה 11:00.

לדבריה, "המידע הארגוני הוא הנכס החשוב ביותר בכל ארגון – נתוני עובדים, פרטי לקוחות, קניין רוחני וסודות מסחריים. דליפתם תסב נזק כספי, נטישת לקוחות, פגיעה במוניטין ועוד. לכן, ארגונים נדרשים לגיבוי במובנו העמוק והרחב. למשל, לא יעזור לערוך גיבוי באתר משני, אם הוא סמוך לאתר הראשי". היא נתנה כדוגמה ארגון שממוקם בעוטף עזה – אזור שהוא כיום, כידוע, אזור מלחמה. "היה לארגון הזה DR", אמרה, "אך למרות זאת, לא כל המידע היה מגובה, ומה שהיה מגובה נמצא חדר ליד. לא רק שנדרש שאתר הגיבוי יהיה מרוחק מהאתר הראשי, יש לוודא שתכנון הגיבוי נעשה באופן מושכל, על בסיס בסט פרקטיסס".

מה כולל התכנון?

לדברי קוגן, "יש למפות תחילה את הסביבה בה פועל הארגון, מהם נכסי המידע שלו, באילו מערכות הוא משתמש ומי מהן קריטית לשעת אסון. יש לענות לשאלות מהם הצרכים העסקיים והתפעוליים של הארגון, מהי מידת המשאבים הנדרשת, האם עליו לגבות את כל הסביבה או רק את החלק הקריטי שלה, ועוד".

"עוד במסגרת התכנון", ציינה, "יש לוודא שהמערכות עובדות בתצורת אקטיב-אקטיב, כדי לענות לשלל התרחישים, ובראשם כשל מוחלט בשל נפילת טילים. כך, האתר המרוחק ימשיך לפעול והארגון לא יאבד ולו חלקיק דאטה".

מה בינת ו-VMware מציעות?

"אנחנו מציעים לארגונים שלושה סוגי גיבויים: מקומי, גיבוי בענן של בינת בהר חוצבים ופתרון לארגונים שפועלים בסביבה היברידית או מרובת עננים (מולטי קלאוד)", הוסיפה קוגן.

היא סיימה בציינה כי "בינת תקשורת מחשבים היא שותף בדרגה הגבוהה ביותר של VMware ומחזיקה בהסמכות רבות במגוון תחומים, כולל פתרונות לסביבות מרובות עננים. החברה פועלת לגיבוי של ארגוני בריאות. ההסכם שנחתם מולם תפס תאוצה, ואנחנו עובדים סביב השעון על מנת לגבות ולספק סביבת DR לארגוני בריאות שונים – בתי חולים, ומוסדות גריאטריים ופסיכיאטריים. עוד אנחנו מעניקים פתרונות לחברות היי-טק, חברות תעשייתיות וביטחוניות, ארגונים פיננסיים וארגונים לאומיים, לרבות תשתיות קריטיות. אף ארגון, קטן כגדול, לא יכול לאפשר לעצמו להימצא בלא המשכיות עסקית".

ניב רז, ה-CTO של VMware ישראל.

ניב רז, ה-CTO של VMware ישראל. צילום: מיה כרמי דרור

"המלחמה גילתה את העצבים החשופים של ארגונים ללא המשכיות עסקית"

ניב רז, ה-CTO של VMware ישראל, אמר כי "המלחמה הנוכחית, הטילים והפגיעה במרכזי תעשייה גילו את העצבים החשופים של ארגונים שאין להם תוכנית המשכיות עסקית. לצד האתגר של עבודה מרוחקת של העובדים, נדרשת המשכיות תפקודית של אותם חדרי המחשב שעלולים להיפגע מטיל או מתקפת כופרה, או שלא ניתן להגיע אליהם פיזית".

"מלבד פתרונות מסורתיים של DR ושל BC", ציין, "יש לנו הצעת ערך עבור ארגונים שאינם מעוניינים להשקיע באתר משני ולרכוש ציוד רב ויקר. אנחנו מאפשרים להם להבטיח המשכיות עסקית עם פתרון VMware Cloud Disaster Recovery. הוא מעניק הגנה על הנתונים בענן הציבורי, מביא לצמצום למינימום של זמן הנפילה ומפחית את העלויות הנדרשות למימוש משימת הגיבוי. בעזרת הפתרון, שפועל בתצורת תוכנה כשירות (SaaS), אנחנו מאפשרים לארגונים להעתיק את המידע הארגוני לענן, ורק בעת אסון להפעיל את המכונות הווירטואליות ולצרוך את המשאבים הנדרשים להפעלה. כלומר, לקיים המשכיות עסקית בעלות נמוכה, על ידי תשלום מינימלי להעתקת המידע מהאתר הראשי לענן".

רז הוסיף כי "הפתרון מאפשר לארגון לסנכרן את המידע מהאתר הראשי לענן באופן יעיל ולא יקר, ולהיות מוכן להפעלתו בתוך זמן קצר. כמו כן, באחרונה הכרזנו על הגנה משופרת מפני כופרה, על ידי שימוש בבינה מלאכותית".

"המלחמה חשפה אתגרים רבים לתחום התשתיות, ובחודש האחרון חווינו גידול בדרישה לפתרונות ההמשכיות העסקית שלנו", סיכם.

מתעניינים בהתאוששות מאסון ובהמשכיות עסקית? רוצים לשמוע עוד? לפרטים נוספים ולהרשמה לוובינר לחצו כאן.

אירועים קרובים