תוכן שיווקי
בעקבות כנס IT for IDF

אפליקציות התקשורת המובילות בעולם – עכשיו גם בשדה הקרב

Commit משיקה דור חדש של CommX - המוצר שמחבר את העולמות הביטחוניים והארגוניים לטכנולוגיות דיגיטליות חכמות

13/07/2023 15:09
אנטולי קושניר, סמנכ"ל הטכנולוגיות וראש חטיבת התקשוב והענן ההיברידי ב-Commit (במרכז התמונה), והפתרון.

חברת הטכנולוגיה Commit הודיעה באחרונה על דור חדש של המוצר האינטגרטיבי שלה, CommX, שמביא עימו בשורה: סוף סוף גם החייל בשטח, החמ"ליסט והמפקדה יוכלו לתקשר באמצעות אפליקציות חכמות, ולקבל חוויית צ'ט וזום בשדה הקרב. המוצר נפרס בענן הציבורי של AWS וצפוי להיות מותקן גם על הענן הטקטי שלה, ה-Snowball Edge, ש-Commit נבחרה להיות הראשונה שתשווק אותו בישראל. בכתבה זו תוכלו לקרוא את כל הפרטים על המוצר שצפוי לשנות את כללי המשחק בתחומי התקשורת ושיתוף הפעולה בעולמות הביטחוניים, והרבה יותר מזה.

להעביר הודעות צ'ט כמו בווטסאפ למי שיצאו למשימה בשטח, לנהל פגישות כמו בזום עם כל חברי הצוות הפזורים במרחב ובמפקדה, לערוך שיחות ועידה בין משתמשים על מכשירי קשר, טאבלטים, טלפונים ניידים והמחשב המשרדי, לצרף לשיחות הללו ערוצי חוזי מבצעי ולבצע שיח על גבי תמונת הוידאו בזמן אמת – אלה רק חלק קטן מהפעולות שלצוותים טקטיים, חמ"לים, חפ"קים וארגונים שעובדים עם מערכות תקשורת טקטיות סגורות נשמעו עד לא מזמן כחלום רחוק. כעת, הן נגישות מתמיד בזכות 4.0 CommX – הדור החדש שמשיקה Commit, שפועלת מאז 2005 בין היתר בעולמות הביטחון והגנת המולדת.

חיבור מרבי לשיא הטכנולוגיה

"בין יתר היכולות שלו, CommX הוא מוצר שמביא למקסימום את יכולות שיתוף הפעולה והתקשורת של יחידות צבאיות, גופים ביטחוניים ואבטחתיים וארגונים גדולים – והכול תוך שהוא מעניק למשתמש חוויה דיגיטלית מתקדמת, שזהה לזו שמאפשרים יישומים דומים מהשוק הפרטי. CommX זמין גם למשתמשים ברמה הטקטית וגם למשתמשים ברמה הארגונית, ולא פחות חשוב מכך – יודע לחבר ביניהם", הסביר אנטולי קושניר, סמנכ"ל הטכנולוגיות וראש חטיבת התקשוב והענן ההיברידי ב-Commit, ואחד ממייסדיה.

"CommX מאפשר לכל הדרגים המבצעיים בכל מקום ובכל מצב שבו הם נמצאים לתקשר האחד עם השני באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר. מדובר בשלב הבא של הרשתות הטקטיות, שעד מהרה יעברו כולן לעבוד על פס רחב על בסיס תשתיות רדיו IP-MANET ו-5G טקטיות רחבות סרט", אמר קושניר. "לא פחות חשוב מכך, CommX מאפשר יצירת Federation (איחוד) טכנולוגי בין זרועות, חילות וארגונים שונים – יעד שרק באחרונה הוכח עד כמה הוא קריטי לצבא בזמן לחימה".

"עשרות היישומים והמערכות שנכללים במוצר פותחו מראש כקלאוד נייטיב, תואמי יכולת פריסה על גבי תשתיות ענן פרטיות דוגמת K8 או Openshift, ואף נפרסו באחרונה על גבי תשתיות ענן AWS, בדרך למרקטפלייס ברובד 5, במסגרת פרויקט הענן הממשלתי נימבוס. יש למוצר גם יכולות ייחודיות בחתום הסייבר – הצפנה, מידור והתאמה לאתגרי הסייבר של הגופים הביטחוניים והממשלתיים", הוא אמר כשנשאל מה מייחד את CommX, שכבר מוטמע ומיושם בעשרות ארגונים ויחידות מסווגות, ואף קיבל על כך מספר תעודות הוקרה והערכה. המוצר עושה כעת את דרכו גם לגופים שאמונים על אבטחת מתקנים אסטרטגיים, ועוד.

בין יתר היישומים שכולל CommX ניתן למנות ממשק להעברת מסרים מיידיים עם חוויית משתמש דמויית ווטסאפ, שכוללת גם אפשרות ליצירת קבוצות ללא הגבלה, אינטגרציה עם מערכות אחרות, העברת קבצים (כולל סינון), הגדרת זמן קצוב למחיקת הודעות ועוד; יישום חכם לניהול שיחות וידיאו עם מגוון יכולות, כפי שמאפשרות זום ודומותיה; ואינטרקום חכם, שמאפשר שימוש בחומרה סטנדרטית ולא ייעודית, יצירת קבוצות ועוד. בדור החדש של המוצר מתווספות ליכולות אלה יכולות הקלטה, תחקור והפצה של ערוצי וידיאו ואודיו, כך שכל שיחה, שידור או ערוץ מוקלט.ת ומותחקר.ת תחת מערכת אחת – ולא כמו שקורה כיום, באמצעות אינטגרציות מורכבות של מוצרים שונים.

יותקן על Snowball

במקביל להשקת הדור החדש של CommX, נבחרה Commit להיות החברה הראשונה וכרגע היחידה בישראל שתציע ללקוחותיה הקיימים והעתידיים את מכשיר Snowball של AWS: מעין "ענן נייד" או "ענן טקטי" שמותקן על גבי קופסה פיזית עם מחשוב ואחסון מובנה, שניתנת לנשיאה. המכשיר יכול לשמש כענן מקומי למכשירי קצה במקומות נעדרי חיבור נוח לאינטרנט, ולהתחבר לענן AWS עם חיבורו לרשת. CommX צפוי להיות מותקן על מכשירי ה-Snowball Commit, כפתרון משלים שמספק שירותי שיתוף פעולה ניידים.

מגוון כלים נוספים

דור 4.0 של CommX כולל ארבע תת משפחות של מוצרים.

CommX Connect – אוסף מוצרים ליחידות קצה מבוססות אנדרואיד ו-Windows, שמנגיש יכולות אודיו, וידיאו, צ'ט ו-PTT, ושילוב עם מוצרי שו"ב לניהול דיגיטלי של יחידות ביטחון או יחידות צבאיות.

CommX Expand – אוסף פתרונות ארגוניים שמתחברים למערכת Cisco Unified Communication – מה שמרחיב משמעותית את האפשרויות של המערכת, שנמצאת בשימוש מרבית הארגונים והגופים הביטחוניים. זה כולל שיחה ממתינה, חיוג חוזר אוטומטי, מענה אוטומטי, ניהול שיחות ועידה ועוד מעל 15 פיצ'רים טכנולוגיים מתקדמים שונים.

СommX Contact – הפתרון מאפשר למשתמשים את כל מה שהם צריכים על מנת לנהל מוקד שירות או קמפיין מוצלח, באמצעות כלים כמו ניהול שיחות חכם, CallBack והנפקת דו"חות מהירה.

CommX Discover – הפתרון כולל כלים מתקדמים לתחקור אודיו, וידיאו ודאטה, לרבות הקלטה, תחקור והפצה של ערוצים, תמונות מסכים, ניהול מטריצות וידיאו עוד. עם שיתוף פעולה עם מנועי ה-AI של החברות המובילות, הפתרון מאפשר להפעיל על התוכן אנלטיקות ויכולות עיבוד שפה טבעית (NLP), כדי לאפשר ליחידות טקטיות ולגורמים מבצעיים לתחקר את עצמם בזמן אמת, וכן לצורך עריכת סימולציות, הכשרות ואימונים יעילים.

אבן דרך משמעותית עבור Commit

Commit היא אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בישראל. היא מעניקה פתרונות מ-א' ועד ת' ללקוחות מוסדיים, גופי ביטחון, סטארט-אפים, גופים פיננסיים ועוד. השקת הדור החדש של CommX מהווה אבן דרך משמעותית עבור החברה, שמנהלת מעל 1,000 פרויקטים בשנה ומונה קרוב ל-650 עובדים – בין היתר בעולמות הבינה המלאכותית, הענןף הדאטה, התקשורת והסייבר. כ-200 מעובדי החברה מחזיקים במומחיות ובהסמכה מ-AWS, גוגל קלאוד ומיקרוסופט (Azure). ההשקה מסמנת את התרחבות החברה מעבר לעולמות הפתרונות והשירותים, גם לתחום המוצרים. CommX הוא מוצר אחד מני רבים שהחברה פיתחה ומפתחת. כיאה לחברה ש-"רצה על כל המגרש" הטכנולוגי כבר שנים רבות, Commit מקפידה על פיתוח מוצרים אינטגרטיביים ומודולריים, שמתאימים לשימוש למילוי צרכים רבים.

אירועים קרובים