תוכן שיווקי
לקראת כנס Red Hat OpenShift Commons, איסט תל אביב, 21 ביוני

אברא מציגה: קוד פתוח כבסיס לטרנספורמציה דיגיטלית

רועי שטינמץ, מנהל פעילות Open Source ב-אברא, מספר על היתרונות העצומים של טכנולוגיית הקוד הפתוח ועל הפתרונות ההוליסטיים שנלווים לתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים

18/06/2023 11:29
רועי שטינמץ, מנהל פעילות Open Source באברא

כנס Red Hat OpenShift, שיתקיים ב-21 ביוני, יארח את חברת אברא (abra), שותפה בכירה של רד האט (Red Hat) בישראל, העוסקת, בין היתר, בייעוץ, הקמה ובנייה של סביבות פיתוח ותשתיות בעולמות הקוד הפתוח.

"ההתמחות המרכזית שלנו", אומר רועי שטינמץ, מנהל פעילות Open Source באברא, "היא להוות שותף מפתח לארגונים להגשמת היעדים העסקיים שלהם על ידי טרנספורמציה דיגיטלית. אנו משלבים ניתוח צורכי הלקוח, תוך הבנת סביבת המחשוב הארגונית, בניית חזון ואסטרטגיית מודרניזציה ופתרונות מותאמי ענן פרטי/ציבורי או פתרון היברידי של שניהם. אנחנו משדרגים את התשתיות, מאתרים את האפליקציות הנכונות למודרניזציה, כך שיאפשרו לצלוח תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית בצורה היעילה, המהירה והמאובטחת ביותר".

וכאן פלטפורמת הקונטיינרים של רד האט נכנסת לתמונה?

"בהחלט. ל-OpenShift של רד האט יש משקל עצום בתהליכים הארגוניים הללו. שינוי מתודולוגיות הפיתוח והמעבר לייצור של אפליקציות מודרניות גורם להגעה מהירה יותר (Time To Market) ועם מוצר שלם יותר לסביבות ה-Production. בניית אוטומציות של בדיקות ושל תהליכי פיתוח ומעבר לייצור של אפליקציות (CI/CD) מותאמות לסביבת הלקוח וחיבור לסינרגיה הארגונית שכבר מצויה אצלו -מאיצים את התהליך כולו ומבטיחים הגעה בטוחה יותר ל-Production".

הכי בטוח שיש

שטינמץ, שמגיע לתעשייה לאחר ניסיון רב שנים ביחידות צה"ליות טכנולוגיות (תחילה ב-8200 ולאחר מכן כמנהל אסטרטגיית ה-IT באמ"ן), מעיד על עצמו שהבחירה בפעילות עם אוריינטציית קוד פתוח הייתה כמעט מעשה מתבקש עבורו.

"עוד כלקוח התחברתי לרד האט ול-Open culture שהיא מובילה", הוא אומר, "כי בניהול צוותי ומדורי פיתוח כמו שהיו לי בצבא, מכפיל הכוח שיש בעולמות הקוד הפתוח הוא אחד הכלים הכי משמעותיים בעבודה. הצוות אמנם קטן, אבל יש מאחוריו גב של אלפי מפתחים אנונימיים שתורמים למוצר, וכל מה שצריך זה להירתם ולתרום בחזרה. Sharing is caring".

איך זה שיחידות טכנולוגיות בצבא, שאמורות לשים ערכים כמו מידור ואבטחת מידע בראש סדר העדיפויות, נשענות על קוד פתוח?

"החוכמה היא לדעת לשלב בין יתרונות הקוד הפתוח לבין נושא אבטחת המידע, וזה בדיוק המקום שבו יש משמעות לחברה שאיתה עובדים. כשנעזרים בשירותים של חברה כמו רד האט, יודעים שהמוצר מאובטח מכל הכיוונים. כשבוחרים עבור הארגון שירותים של חברה שמתמחה ב-DevSecOps כמו אברא, יכולים להיות בטוחים שיתקבל המענה המאובטח ביותר לצרכים הארגוניים. לא בכדי בין רשימת הלקוחות שלנו ניתן למצוא לא מעט גופים בתעשייה הביטחונית ובצה"ל – וגם גופים פיננסיים גדולים, חברות ביטוח, קופות חולים וכיו"ב, גורמים ששם אין מקום לטעויות בנושא אבטחת מידע".

להתאים פתרון שלם והוליסטי ללקוח

כמו כל תחום, גם עולם הקוד הפתוח עובר תהליכי פיתוח מואצים הודות להתקדמות העצומה של טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI). גם בהקשר זה, מדגיש שטינמץ, בחירה באברא – המשלבת אנשי תשתיות, פיתוח, DevOps וניהול מוצר, המתמחים באסטרטגיות מודרניזציה ובהטמעת פתרונות מותאמי ענן – מספקת לארגון שפע של יתרונות טכנולוגיים ואופרטיביים.

"אברא מספקת לחברות פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בהתאם לצרכים העסקיים שלהם", מדגיש שטינמץ, "מתכנון הארכיטקטורה וניהול המוצר, דרך מודרניזציה של התשתיות וכלה בפיתוח אפליקציות מודרניות חדשניות על התשתית המשודרגת. והכל, כמובן, עם התבססות על הכלים המתקדמים ביותר, שימוש באוטומציה ובטכנולוגיית AI והתבססות מאובטחת בעולמות הענן של מיקרוסופט ושל אמזון".

שטינמץ מוסיף, כי "אברא הובילה אינספור פרויקטים מוצלחים, והניסיון הזה מספק לנו הבנה מעמיקה של צורכי הלקוח. אנחנו בודקים את סביבת המחשוב הארגונית של כל לקוח ולקוח, קשובים לבקשות ויודעים לנתח את צורכי הארגון למימוש האסטרטגיה העסקית שלו. אנחנו מתאימים לכל לקוח את הפתרון השלם עבורו, בהתאם לצרכים, ליכולות ולהתפתחויות הטכנולוגיות הרלוונטיות".

אירועים קרובים