תוכן שיווקי
לקראת Red Hat OpenShift Commons 2023, ב-21 ביוני באולם איסט בתל אביב

"עולם פתוח + בינה מלאכותית = מכפיל חדשנות"

15/06/2023 14:16
סטיבן היולס, מנהל גלובלי בכיר ומנהל מוצר ה-AI ברד האט.

כתב: הילל יוסף.

"לפני העשור האחרון היינו עדים לכך שחלק ניכר מהחדשנות בעולמות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה הגיע מחברות 'קוד סגור'. עבודה בצורה זו הגבילה את יכולות החדשנות והפיתוח, בהשוואה למה שניתן היה לעשות בעולם הפתוח. עם ההתקדמויות בעולמות החומרה, האחסון וכוח העיבוד, שיתוף הפעולה והפיתוח הפכו לקלים ויעילים בעולם הפתוח. כיום, חלק גדול מהחדשנות מונע דרך העולם הזה, כמו המודלים הבסיסיים שמגיעים מקהילות קוד הפתוח. ככל שנתקדם, יותר ויותר חדשנות תצמח מהעולם הפתוח", כך אמר סטיבן היולס, מנהל גלובלי בכיר ומנהל מוצר ה-AI ברד האט.

היולס דיבר לקראת Red Hat OpenShift Commons 2023 – הכנס השנתי של החברה לקהילת הקוד הפתוח בישראל. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך באולם איסט בתל אביב ביום ד', ה-21 ביוני.

בעבדותו מתמקד היולס בבנייה של שותפויות בעולמות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה (AI-ML), ובאסטרטגיות עבודה בענן, ובעיקר בעולמות הקונטיינרים והקוברנטיס.

לדבריו, "השילוב בין עולמות הפיתוח בקוד פתוח והבינה המלאכותית, על כלל מרכיביה השונים, הוא המקרה הקלאסי של השלם הגדול מסכום חלקיו. אף שניתן לפעול בעולם ה-AI גם בסביבה קניינית, הרי שהפעלה ופיתוח שלה בסביבה פתוחה מניבים כמה יתרונות עבור מפעילי הפלטפורמות והמשתמשים ברחבי הארגון: עם הכנסת כמה שיותר רכיבי AI להיבטים העסקיים של הארגון, הוא הופך להיות עסק שמונע על ידי מידע, כזה שמטפל בנתונים באופן רחב ביותר ומקבל תובנות על בסיס ניתוח מעמיק יותר. יתרון נוסף הוא הגדלת היעילות של הארגון בהיבט התהליכים התפעוליים, בשל הכנסת יותר חוכמה לתהליכים".

היולס ציין ש-"מיכון מבוסס בינה מלאכותית ותהליכי RPA פותרים יותר בעיות פנימיות וחיצוניות מול הלקוחות. חיזוי מבוסס AI נהיה טוב יותר, ומספק לכלל המשתמשים הבנה ברמה גבוהה יותר לגבי מה שקורה. כך ניתן לטפל בצורה טובה ויעילה יותר במידע שמגיע מהמשוב של הלקוחות, ואפשר לנתח ולשפר את חוויית הלקוח". הוא הוסיף כי "בינה מלאכותית מסייעת לתפעול של הבק אופיס טוב יותר, כי ככל שניתן לזהות את הבעיות מוקדם יותר – כך מוטב".

יכולות חדשות בפתרון Red Hat OpenShift AI

"בכנס ה-Summit הגלובלי שלנו", הוסיף, "הכרזנו על יכולות חדשות בפתרון Red Hat OpenShift AI. הפתרון משלב את היכולות של Red Hat OpenShift ו-Red Hat OpenShift Data Science. הפלטפורמה המורחבת מאפשרת ניהול מחזור חיים של הנתונים תוך יכולות גידול, פשטות תפעול ויעילות מרבית – בהתבסס על קוד פתוח, עבור מדעני נתונים ומפתחים, תוך שימוש בחדשנות הבינה המלאכותית. Red Hat OpenShift AI מספק את התשתית גם עבור שירותי הבינה המלאכותית היוצרת של IBM watsonx.ai – פלטפורמת הבינה המלאכותית של יבמ. OpenShift AI מספק יציבות וזמינות של התשתית במהלך האימון, הפריסה והסקת המסקנות, כדי לממש את הפוטנציאל של הבינה המלאכותית".

"הכרזנו גם על Ansible Lightspeed עם IBM Watson Code Assistant", ציין. "מדובר בשירות בינה מלאכותית יוצרת עבור אוטומציית Ansible. השירות יעזור להניע אימוץ קבוע ומדויק של אוטומציה ברחבי הארגון וישפר את העבודה של מהנדסי האוטומציה המנוסים. בו בזמן, הוא יסייע למי שפחות מנוסים עם YAML ליצור אוטומציית תוכן בצורה של Ansible Playbooks".

לסיכום אמר היולס כי "אנחנו מנצלים את הבינה המלאכותית היוצרת על מנת לסייע למפתחים להרחיב את היכולות שלהם באמצעות Red Hat Ansible. כך, אנחנו עוזרים להם לעבוד באופן יעיל ומהיר יותר עם כלי זה, וגם מספקים גישה למודל בסיס מכוון ביותר, שאומן על כל הדומיינים של האוטומציה: הרשת, האבטחה, הענן, האפליקציות והקצה (Edge)".

אירועים קרובים