תוכן שיווקי
החברה שמובילה את מעבר המגזרים הממשלתי והביטחוני לענן

Commit נבחרה לבצע פרויקטים לגופי ממשלה בעשרות מיליוני שקלים

החברה ממשיכה לקדם את המעבר לענן של משרדי הממשלה וגופים ציבוריים, במסגרת פרויקט נימבוס, כאשר לרשות האכיפה והגבייה ונתיבי איילון מצטרפים כעת משרד המשפטים ורפאל ● היקף הפרויקטים מוערך בעשרות מיליונים

13/06/2023 19:09
עידן פיינגולד, מנכ"ל קומיט.

פרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי והציבורי בישראל לענן צובר תאוצה – בקרב משרדי הממשלה, החברות הביטחוניות וגופים נוספים. כחלק מפרויקט זה בחר משרד המשפטים ב-Commit למתן ייעוץ ובניית מתודולוגיית ההגירה שלו לענן, במסגרת פרויקט ייעוץ שמוערך ב-1.5 מיליון שקלים. במסגרת הפרויקט במשרד המשפטים תהיה Commit אמונה על תכנון שילובם של המערכות ושירותי המשרד, הן הפנימיים והן החיצוניים. מדובר באחד ממהלכי התכנון המורכבים ביותר של פרויקט נימבוס, בין היתר לאור העובדה שבתכנון יילקחו בחשבון מעל 200 עומסי עבודה (Workloads).

עוד במסגרת מכרז נימבוס, Commit זכתה בפרויקט להגירת סביבות בלתי מסווגות של רפאל לתשתיות AWS. הפרויקט נמצא בשלבים מתקדמים של יישום.

למה הגופים האלה ואחרים בחרו ב-Commit?

הבחירה של משרד המשפטים, רפאל וגופים נוספים ב-Commit התבססה על הניסיון רב השנים והתחומים של החברה בביצוע מהלכי הגירה ושילוב לענן – הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. ניסיון זה הביא את החברה לפתח מודל ייחודי, שמתאים במיוחד לארגונים עם מערכות מורכבות. המודל, שנקרא Cloud Migration 7-Key Criteria Evaluation, משקלל פרמטרים חשובים לשילוב ולהגירת מערכות לענן. בניגוד למודלים אחרים, שלרוב לוקחים בחשבון רק את האתגר הטכנולוגי, המודל הייחודי שפיתחה Commit לוקח בחשבון פרמטרים חשובים נוספים, כגון מחיר, סקיילאביליות, Compliance ואבטחה, ומעניק לכל אחד מהם את המשקל הראוי לו, כך שבסופו של התהליך מקבל כל אחד מתהליכי העבודה ציון משוקלל.

במסגרת פרויקטים נוספים המהווים חלק מנימבוס, Commit אחראית על מיפוי מערכות לצורך הגירה לענן של רשות האכיפה והגבייה; ביצוע מיפוי מערכות נתיבי איילון לקראת מעבר לענן; והובלת פרויקטים נוספים במשרדי ממשלה מרכזיים.

בנוסף לאלה, מספקת החברה שירותי DBA ו-BI בטכנולוגיות שונות (SQL, Postgre, Oracle, Mongo וכדומה), וכן שירותי SLA למרבית המוסדות האקדמיים הציבוריים בישראל: האקדמית תל אביב-יפו, אורט ישראל, המכללה האקדמית גליל מערבי, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, המכללה הטכנולוגית רופין, מכללת שנקר ועוד.

עוד פרויקטים

לפרויקטים שהוזכרו כאן יש להוסיף את הבחירה ב-Commit שביצע מרכז החישובים הבינאוניברסיטאי (מחב"א) – עמותה שמאגדת את כל אוניברסיטאות המחקר בישראל (למעט רייכמן) לצורך קבלת שירותים טכנולוגיים כגוף אחד, באופן יעיל וחסכוני. Commit נבחרה למאגר הספקים שיעניקו למוסדות מחב"א ייעוץ לארכיטקטורת ענן ויישום DevOps, שירותי פיתוח, ייעוץ ויישום לטכנולוגיות מתקדמות עבור חוקרים ושירותי בניית אסטרטגיית ענן. Commit היא החברה היחידה מבין המתמודדות במכרז שנבחרה לספק שירותים בכל הקטגוריות שהוצעו.

הפרויקטים האמורים מצטרפים לפרויקטים נוספים שמבצעת Commit עבור חברות וארגונים במגזר הציבורי והחברות המובילות בתעשיות הביטחוניות. כך, למשל, החברה ביצעה עם אלביט עבור רשות האוכלוסין וההגירה את שדרוג תשתיות התקשוב והעלאת המוגנות של מערכת ביקורת הגבולות, בפרויקט שהיקפו נאמד במיליוני שקלים.

Commit היא אחת מחברות שירותי הטכנולוגיה המובילות והוותיקות בישראל, והיא מגלגלת כמה מאות מיליוני שקלים בשנה. את 2022 סיימה החברה עם צמיחה של כ-35% בהכנסות וגידול משמעותי בכוח האדם, שמונה כ-650 עובדים, שכ-200 מהם מתמחים בשירותי הענן של AWS וגוגל קלאוד (GCP), שהן חברות שירותי הענן שנבחרו לשמש כספקיות בפרויקט נימבוס. הודות להתמחותה ולהתמקצעותה של Commit הן בעבודה עם שירותי AWS, שבזכותה היא זכתה בפרס AWS כשותף השנה במגזר הציבורי בישראל, והן בעבודה עם שירותי GCP – נמצאת Commit כבר כיום בשלבי עבודה מתקדמים לקראת מעבר לענן עם מספר רב של גופים ציבוריים גדולים בתחומי הממשל, הנגשת השירותים לציבור, הביטחון, התחבורה, הבריאות, החינוך ועוד.

עידן פיינגולד, מנכ"ל Commit, מסר: "אנחנו שמחים להוביל את מימושו של הרובד השלישי בפרויקט נימבוס, ולקדם עוד ועוד ארגונים ציבוריים וגופים ממשלתיים לעבר היעד האסטרטגי והחשוב של הגירה לענן. בזכות צוותי הענן והסייבר הגדולים והמנוסים של Commit, שכבר מתורגלים היטב בעבודה עם המגזרים הביטחוני והציבורי, פרויקט נימבוס מהווה עבורנו המשך ישיר וטבעי למאות פרויקטים דומים, גדולים וקטנים, שניהלנו בעבר".

הידיעה מפורסמת לקראת כנס IT4IDF של אנשים ומחשבים, שייערך ביום ד', ה-28 ביוני, במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. לפרטים נוספים ולהרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים