תוכן שיווקי
בעקבות טקס מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים - IT Awards 2022

אלביט זכתה בקטגוריית פרויקטי AI עם פתרונות נוטניקס

15/03/2023 11:45
גאים בפרס. צוות אלביט-נוטניקס.

בטקס פרסי המיחשוב ITAwards של אנשים ומחשבים זכתה חברת אלביט במספר פרסים. בקטגוריית ה-AI וה-ML (בינה מלאכותית ולימוד מכונה) זכתה אלביט בפרס היוקרתי בזכות פרויקט להקמת מערכת מרכזית לניהול מחזור החיים ולסטנדרטיזציה בעולמות לימוד המכונה, ה-AI והביג דטה. בפרויקט זה שולבו מספר טכנולוגיות מובילות בשוק ובהן גם פתרונות ותשתיות של נוטניקס.

לצורך הקמת המערכת המרכזית לתחום ה-AI נדרשה הקמת תשתית מחשוב חדשה לחלוטין, חזקה ויציבה כנדרש מתשתית למערכת AI, כאשר הדגש בבחירת התשתית היה על ניצול מרבי ואופטימלי של משאבי המחשוב, בדגש על המעבדים הגרפיים (GPU) והאחסון.

מכיוון שמדובר בתשתית ייעודית חדשה, היה זה טבעי לבחור בפלטפורמת Hyperconverged (HCI), כאשר אלביט שילבה את פלטפורמת ה-HCI בענן של נוטניקס, המאחדת את מערך השרתים, האחסון והתקשורת בפלטפורמה אחת.

פלטפורמת ה-HCI בפרויקט זה כוללת מערך של מספר שרתים התומכים ב-GPUs רבים וחזקים של Nvidia. במסגרת הפרויקט הוקם גם מערך Nvidia DGX, אשר נועד לשפר ביצועים של תשתיות AI ושולב יחד סביבת הענן של נוטניקס. הפרויקט הובל על ידי צוותי ה-IT של אלביט ובשיתוף פעולה עם מטריקס, HPE ו-Nvidia.

בנוסף לפלטפורמת ה-HCI ההיפר אחודה של נוטניקס נבחר פתרון הווירטואליזציה AHV של נוטניקס לניהול מאות שרתים וירטואליים. לדברי אבי, מנהל תשתיות ההנדסה IT4E באלביט, ״פלטפורמת הענן של נוטניקס היא הפלטפורמה העיקרית בסביבת הפיתוח של אלביט, כאשר אלפי מפתחים עובדים על פלטפורמה זו כיום. לכן היה לנו קל ופשוט לבחור בנוטניקס גם עבור סביבת ה-AI וה-ML של אלביט".

"באמצעות סל הפתרונות של נוטניקס הצלחנו להשיג Time to Market מהיר מאוד. בזכות הטמעה מהירה ופשוטה, זכינו לממשק ניהול ותפעול קל ונוח, בין היתר בזכות מערכת Prism. בנוסף, לארגון כמו אלביט חשובה היציבות, הביצועים ואבטחת המידע. אנו זוכים לשרידות מרבית, לביצועים הטובים ביותר בשוק בזכות ה-Data Locality ויכולות אבטחת מידע גבוהות. זאת בנוסף לתמיכה ביכולות NAS מתקדמות Built In בפתרון וכן תמיכה בכרטיסי ויכולות GPU המתקדמים ביותר בשוק של Nvidia".

עוד מוסיף ומספר עומר, Head of Big Data & Data Science באלביט מערכות, ״כי לפני כשנתיים יצאנו לדרך עם מיזם חדשני לביצוע טרנספורמציה חוצת חברה בתחומי ניהול נתוני עתק (Big Data) ובינה מלאכותית (AI). מדובר בתהליך מורכב, עתיר טכנולוגיות וחומרות שחוברו להן יחדיו תחת קורת גג אחת כדי ליצור ערך משנה מציאות עבור פרויקטי ההנדסה בחברה. בזכות שותפים רבים וצוות פיתוח מולטי-דיסציפלינרי איכותי הצלחנו להעמיד מוצר רובסטי, המיישם את החזון הראשוני".

לדברי טליה צרפתי-סטריט, מנהלת מכירות אזורית, מגזר ביטחון בנוטניקס, "הפתרונות של נוטניקס פועלים בחברת אלביט שנים ארוכות בעיקר כתשתית יציבה ומהירה לסביבות הפיתוח, והיה זה אך טבעי שגם בפרויקט ה-AI תיבחר נוטניקס. אנו מברכים את אלביט על הזכייה בטקס פרסי המחשוב של אנשים ומחשבים ובטוחים שהסביבה החדשה, הכוללת מגוון פתרונות של נוטניקס, תאפשר לצוות אלביט ליהנות מסביבה יציבה, בטוחה, נוחה לתפעול וחסכונית".

אורי טובול, מהנדס מערכות אזורי בנוטניקס, הוסיף כי, כאשר מקימים דטה סנטר חדש, הדבר הנכון והיעיל ביותר הוא להקים אותו בטכנולוגית HCI גמישה, יעילה ופשוטה לניהול. נוטניקס מספקת סל פתרונות ייעודיים, המשלימים אחד את השני וקלים לניהול מרוכז בזכות ממשק הניהול Nutanix Prism, המאפשר ניהול מרכזי של כלל המערכות ולא ניהול נפרד לכל מוצר כפי שקיים במערכות מתחרות. בנוסף, הפתרון של נוטניקס בעל יציבות ושרידות גבוהים והוא כולל כלי ניטור ובקרה ואבטחת מידע ברמה גבוהה מאוד – מרכיבים מאוד חשובים עבור גוף כמו אלביט".

אירועים קרובים