תוכן שיווקי
לקראת Qlik Day 2023, יום ד', ה-1 במרץ, אולם האירועים לאגו בראשון לציון

"אוריינות נתונים צריכה להיות השפה השנייה של כל ארגון"

27/02/2023 11:17
אורי קלסי, סמנכ''ל מוצרים, קליק ישראל.

מאת הילל יוסף

 

"הנתונים הארגוניים מהווים חלק מההתנהלות של הארגון. אלא שפעמים רבות ארגונים אינם מנצלים את מירב הערכים העסקיים הטמונים בהם. החזון שלנו הוא להנגיש את כלל הנתונים למשתמשי הארגון, ולהגדיל את היקף הניתוח שלהם, וכך לסייע לארגונים לקחת החלטות עסקיות באמצעות נתונים. אנו מאמינים כי אוריינות נתונים צריכה להיות שפה שנייה של כל ארגון וארגון", כך אמר אורי קלסי, סמנכ"ל מוצרים, קליק ישראל (Qlik Israel) מקבוצת חילן.

קלסי התראיין לקראת כנס Qlik Day 2023. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד' השבוע, 1 במרץ 2023, באולם אירועים לאגו בראשון לציון.

"הנהלת Qlik הבינה", אמר קלסי, "כי על מנת לקבל את הנתונים בזמינות, באיכות ובמכלול גדול – נדרש לספק את היכולת לשלוט גם בתעבורת הנתונים וגם באנליטיקה. לכן היא צירפה להיצע שלה כלי שילוב נתונים, האחראים על העברת הנתונים מהמקורות השונים בזמן אמת ובנייה של אגם, או מחסן נתונים.

לדבריו, "אנו מוכרים מאוד בשוק האנליטיקה וה-BI, אולם פחות בעולם שילוב הנתונים. קליק רכשה את אטיוניטי (Attunity) הישראלית, יחד עם סל מוצרים לרפליקציה בזמן אמת ושילוב נתונים – והחלה לשלב את מוצרי שילוב הנתונים (Data Integration) שנרכשו עם מוצרי אנליטיקה. יצרנו פלטפורמה שמנהלת את הנתונים משלב Raw Data עד לתובנות עסקיות. כך, אנו מאפשרים לארגונים ולממשלות להתנהל ולקבל החלטות מבוססות נתונים".

"מוצרי שילוב הנתונים מבצעים בצורה המשכית ובזמן אמת הזרמת מידע בין מקורות ליעדים ועיבודם", הסביר, "ובכך מאיצים את זמינות הנתונים. הכלים פועלים באוטומציה מלאה הן בשלב שינוע המידע והן בשלב הכנת המידע לטובת ניתוחים לכדי תוצר שממנו ניתן לקבל תובנות מושכלות וניתוחים".

לדבריו, "מוצר ה-Replicate מבצע רפליקציה של מידע בין מקורות ליעדים שונים בזמן אמת בטכנולוגיה של CDC (ר"ת Change Data Capture), ומוצר ה-Compose מבצע אוטומציה מלאה לבניית מחסני נתונים או אגמי נתונים".

"אנו מטפלים היום בנתונים לאורך כל מחזור החיים שלהם – מהשלב הגולמי, שם הם מצויים בצורתם המקורית במערכות, בשרתי הלקוח הארגוני, און פרם, או בעננים השונים, או במערכות SaaS ", ציין. "לאחר שהבאנו את הנתונים למקום אחד, אנו בונים מחסני או אגמי נתונים ומכינים אותם לצריכה ישירה ועושים עליהם פעולות של אנליטיקה מתקדמת".

כך, אמר, "לדוגמה, ללקוח יש מערכת של סאפ (SAP), והוא רוצה לבנות מחסן נתונים על Snowflake – אז אנו מסייעים לו בפישוט התהליכים בכל שלב – מהרפליקציה עד השילוב וכלה בניתוח הכולל, ויש לנו את הכלים והידע לבצע זאת תחת פלטפורמה אחת, עם פתרון מלא מקצה לקצה".

לדברי קלסי, "השנה נמכור את המוצרים גם ללקוחות המחפשים פתרונותData Integration וגם ללקוחות כפלטפורמה של Data Integration + Analytics. אנו מציעים את פתרון ה-Data Integration על גבי שתי פלטפורמות – האחת  בניהול הלקוח והשנייה בפלטפורמת ה-SaaS שלנו, שבה ניתן לצרוך גם אנליטיקה וגם שילוב נתונים".

"אנו יודעים לעבוד עם חלק ניכר מהמערכות הקיימות בשוק", סיכם קלסי, "ומסייעים לארגונים למשוך נתונים מרוב מקורות הנתונים, ולהעביר אותם ליעדים לפי הארכיטקטורה הנדרשת לשנות ולהכין אותם לניתוח. אנו אגנוסטיים לספק שהלקוח בחר לאחסן את המידע ומציעים גמישות מקסימלית ללקוח בבחירות הארכיטקטוניות. אנו יודעים לספק לכל לקוח ארגוני את הפתרון המתאים לו לטובת הטיפול בנכס הארגוני היקר מכל – הנתונים, ולעשות זאת באופן יעיל ומאובטח. כך, אנו בעמדה ייחודית של יכולת לאיסוף הנתונים, ניתוח ושילוב שלהם, לטובת הפקת תובנות מושכלות בזמן אמת, עם יכולות אוטומציה".

אירועים קרובים