תוכן שיווקי
לקראת Qlik Day 2023, ביום ד', ה-1 במרץ, באולם האירועים לאגו בראשון לציון

"בינה אקטיבית – המענה לאתגר הנתונים"

23/02/2023 16:57
עמית סיוון, מנכ"ל קליק ישראל.

כתב: הילל יוסף.

"טיפול בנתונים והפקת ערך עסקי משמעותי מהם מהווים אתגר עבור מערכי IT בכל ארגון ומכל מגזר וגודל. השינויים שעוברים ארגונים, שבמסגרתם מערכי המחשוב שלהם מבוזרים – בדאטה סנטר הפרטי, באירוח, בעננים הציבוריים ובאפליקציות, הביאו למצב שבו גם הנתונים מבוזרים. המענה לטיפול נכון בנתונים, לטובת הפקת ערך עסקי מהם, הוא הבאתם למקום אחד – לפני הניתוח שלהם", כך אמר עמית סיון, מנכ"ל קליק (Qlik) ישראל מקבוצת חילן.

סיון התראיין לקראת כנס Qlik Day 2023. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד', ה-1 במרץ, באולם האירועים לאגו בראשון לציון.

לדבריו, "אנחנו מצויים בעולם משברי – פוליטי, גיאו-פוליטי, כלכלי ועם בעיות בשרשראות האספקה. בעולם שכזה, ארגונים נדרשים להגיב מהר יותר ובצורה יותר מדויקת, משום שמהירות התגובה היא שתקבע מי ישרוד וירוויח מהמשבר, ומי ייוותר מאחור". "אתגר נוסף", ציין, "הוא בהיבט המידע: מחקרים מעלים שעד 2025, רוב המידע הארגוני לא יימצא במערכי המחשוב הפנימיים של הארגונים, אלא באירוח או בענן. העובדה הזו מחדדת את חשיבות ההיערכות של כל ארגון לריכוז הנתונים שלו במקום אחד, שממנו ניתן יהיה לנתח אותם במהירות ובזמן אמת. עוד אתגר הוא המחסור בכוח אדם מקצועי ואיכותי, שידרוש מאיתנו לעבור לפיתוח ללא קוד".

"למרות המשבר", ציין סיון, "חברות ימשיכו להשקיע בנתונים שלהן ביתר שאת, בשל ההבנה שניתן להפיק מהם ערכים עסקיים. תחומי הטיפול בדאטה והפקת התובנות ממנו לא ייפגעו. בעיתות משבר יש להתכונן: יש לדאוג לאינטגרציה של הנתונים המבוזרים ולהפקת תובנות מושכלות מהם, ובזמן אמת, מבוססות אוטומציה רבה ככל הניתן".

גישת הבינה האקטיבית

"פיתחנו גישה בשם בינה אקטיבית (Active Intelligence), שאותה נציג בכנס שלנו", הסביר. "הגישה עונה לחלק מהאתגרים הללו וכוללת כמה פעולות. הראשונה שבהן היא, כאמור, איגום הנתונים המבוזרים למקום אחד. יש לאסוף אותם – חלקם נמצאים באון-פרמיס, חלקם במדיה החברתית וחלקם בעננים".

סיון אמר ש-"לטובת החיבור בין תחום האנליטיקה של הנתונים, שבו קליק מובילה שנים רבות, והאינטגרציה שלהם, קליק ערכה שתי רכישות: הראשונה, ב-2019, של אטיונטי הישראלית תמורת 560 מיליון דולר. אטיוניטי מספקת מוצרי תוכנה ארגונית לשינוע והכנת מסדי נתונים גדולים. פלטפורמת ניהול הביג דאטה שלה מאיצה העברה לפלטפורמות ענניות וזמינות של נתונים ממערכות און-פרמיס וממקורות מידע נוספים למיקום אחד מרכזי, תוך מיכון של הכנת המידע לצורך ביצוע אנליזות ואופטימיזציה של ניהולו. הרכישה השנייה טרם הסתיימה: בינואר השנה קליק הודיעה על כוונתה לקנות את טאלנד, ספקית אינטגרציית נתונים וממשל נתונים. היא פיתחה את תפיסת 'מארג הנתונים', ומספקת מסגרת אחת לחיבור כל מקורות הנתונים הארגוניים, בלא קשר למקום שבו הם נמצאים. יכולות אינטגרציית הדאטה של טאלנד ירחיבו משמעותית את אלה שלנו, כולל בעננים".

"ככל שהמעבר לענן גדל", אמר, "הלקוחות הארגוניים מחפשים פתרון שלם ומוכלל יותר לאינטגרציה של נתונים. כך, ניצור סינרגיה בין שני התחומים, אנליטיקה ואינטגרציה, איסוף נתונים, ניתוח שלהם ושילובם".

הרכיב הנוסף של הבינה האקטיבית הוא האנליטיקה של הנתונים. סיון ציין כי "אנחנו ממשיכים לפתח ולהרחיב את יכולות ניתוח הנתונים הוויזואליים, ומציעים יכולות חדשניות של לימוד מכונה ממוכן, Auto ML, לטובת ניתוח וחיזוי מגמות בזמן אמת, וכן כלי אוטומציה לביצוע פעולות מיידיות אוטומטיות במערכות הארגוניות האחרות, על סמך ניתוח הנתונים והמגמות. יש לנו כלים מבוססי עשרות תרחישים, שמותאמים לעבודה מול קליק. כך, המשתמשים יכולים להיות לא רק מדעני נתונים, אלא כל משתמש קצה יכול לטפל בבעיה צפויה באופן מיידי".

"בכנס נציין 20 שנות פעילות של החברה בישראל", סיכם סיון. "יש לנו 1,400 לקוחות ארגוניים בארץ, מכל המגזרים. כחברת דאטה 'טהורה', יש לנו תשוקה לנתונים, זו האג'נדה היחידה שלנו, וזו עילת הקיום שלנו. עבודה עם קליק מביאה לשיפור ההיבטים העסקיים בארגון, כי אנחנו מניבים ערך עסקי מהנתונים. חווינו גידול בשנה החולפת, והוא יימשך השנה, בשיעור של עשרות אחוזים".

מתעניינים בנושא? רוצים לשמוע עוד? לפרטים נוספים ולהרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים