תוכן שיווקי

ChatGPT – הדור הבא של המפתחים ויוצרי התוכן

04/01/2023 12:19
עידו ופנר, סמנכ"ל טכנולוגיות וארכיטקט ראשי בקינדריל.

מאת: עידו ופנר

הוא אחד הטרנדים החמים ביותר בחודש האחרון ואנשים פשוט נדהמים מהיכולות שלו. הוא שבר שיא בכניסות תוך מספר ימים, ונרשמו מעל למיליון אנשים לנסות את ChatGPT, המבוסס בינה מלאכותית. מדובר במודל הטקסט המוביל בעולם, שתוכלו להשתמש בו ליצירת תוכן כמו כתיבת מאמרים, לפתח אפליקציות, לאתר סיכונים ובעיות בקוד, לענות על שאלות במגוון נושאים וכל זה רק קצה הקרחון. יוצרים מכל העולם משתמשים בו לכתוב מאמרים, לנבח פוסטים לרשתות חברתיות ואף לכתוב שירים בכל נושא שאתם יכולים לעלות על הדעת.

ChatGPT הוא גרסה של מודל השפה GPT (ר"ת Generative Pre-trained Transformer), שפותח על ידי OpenAI – ארגון מחקר המתמקד בפיתוח וקידום יכולות וטכנולוגיות מסוג בינה מלאכותית שתהיה ידידותית למשתמש ולמיטב הערכתי, הדור הבא של המפתחים ויוצרי התוכן.

כמובן שגם הצ'אטבוט המדהים הזה יכול לטעות, והוא יודע גם להתנצל אם צריך, אך הוא מהיר יותר מצוות שלם של יוצרי תוכן או ראש צוות פיתוח שמחפש בעיה בקוד של הצוות שלו.

בשבועות האחרונים מיליוני אנשים ניסו להשתמש בו לביצוע תחזיות, לכתיבת מודלים ואף להשקעות במניות.

לפניכם מספר דוגמאות שניתן לבצע עם ChatGPT:

ביקשתי ממנו לכתוב פונקציה בסיסית בשפת Python, ושיציג Hello World על המסך:

לא רק שהוא כתב את הפונקציה הוא גם הסביר אותה.

ניסיתי לכתוב מספר שגיאות בכוונה בקטע קוד שכתבתי ב-C#, כדי לבחון האם הוא ידע לזהות היכן השגיאות בקוד. לא רק שהוא ידע בדיוק כיצד לתקן אותן, אלא גם סיפק הסבר מפורט:

ואף נתן לי את הקוד באופן מלא לאחר תיקון:

מי שיוצר תוכן יכול להשתמש בו לכתוב פוסטים בנושאים מגוונים. באמת שניסיתי כמעט את כל האופציות, מכתיבת שירים על החברה שאני עובד בה לכתיבת מאמר בתחום הבינה המלאכותית.

בדוגמה הבאה ביקשתי ממנו לכתוב פוסט ל-לינקדאין (LinkedIn) בתחום הסייבר ואבטחת המידע.

להלן הפוסט שביקשתי ממנו ליצור:

חבר לעבודה בדיוק עבד על ניתוח לוגים ושאלתי אותו על מה הוא עובד. השתמשתי ב-ChatGPT כדי לכתוב את הסקריפט שהוא היה צריך ב-PowerShell, שיציג את ה-Windows event log ויציג את 100 הלוגים החדשים ביותר. תוך מספר שניות קיבלתי את הסקריפט הבא:

אני לא יודע אם אתם בקטע של לבנות משחקים, אם זה דבר שאתם יכולים לעשות ב-Python. בתוך מספר שניות ChatGPT כתב לי את הקוד של המשחק Battleship שביקשתי:

הייתי המום מהיכולות שלו. רציתי לבדוק אם הוא יכול לעזור לנו במשימות DevOps ו-Cloud, כמו לאבטח Data Lake, ב-AWS:

גם לאחר מספר ימים שבהם אני משתמש בו לכל מיני משימות, זה עדיין מדהים אותי כל פעם מחדש, מה שניתן לבצע בעזרתו וכיצד הוא יכול לחסוך בכל כך הרבה משאבים.

צוותי ה-DevOps והסייבר התחילו להשתמש בו ולהריץ בדיקות ואף לכתוב אוטומציות. אין לי ספק שגם המפתחים יהיו הבאים בתור.

הכותב הוא סמנכ"ל טכנולוגיות וארכיטקט ראשי בקינדריל

אירועים קרובים