תוכן שיווקי
בעקבות כנס IT Awards

בזכות matrixDnA תוכלו להגיע לתפקידים הכי נחשקים בתעשייה

22/11/2022 12:59
משתתפים בקורס ההכשרה של matrixDnA.

matrixDnA, חברת הדטה והבינה המלאכותית הגדולה והמובילה בישראל, מתרחבת ונמצאת כיום בתנופת צמיחה אדירה, עקב זכיות בכמה פרויקטים רחבים בתחומי הפעילות שלה. כחלק מהיכולת לתת מענה לעלייה בביקושים, matrixDnA קיימה במהלך השנה האחרונה כמה מסלולי הכשרת מפתחים לתחום הדטה, והחברה מתעתדת לפתוח ארבע תוכניות הכשרה נוספות כאלה ב-2023. ההכשרה הבאה תיפתח בחודש ינואר הקרוב.

הכשרות ה-Data Universe ב-matrixDnA מאפשרות לכל מי שיימצא מתאים לקבל דריסת רגל משמעותית בעולם הדטה, והן מתמקדות בכל עולמות הפיתוח הנוגעים לתחום. "במסגרת ההכשרות אנחנו מלמדים את העובדים המיועדים מגוון כלים וטכנולוגיות ליבה שיוכלו לאפשר להם להשתלב בשלל תפקידי פיתוח וניתוח", אמרה לוטם גבאי, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-matrixDnA.

ב-matrixDnA יצאו בסדרת הכשרות מתוך אמונה בצורך להשקיע בדור צעיר, חדש ונמרץ, לצד צורך עולה וגובר בקרב מגוון הפרויקטים של לקוחות החברה לשלב מפתחים מעולים מעולמות הדטה, שהינם בעלי ידע וניסיון ברמה הגבוהה ביותר. את אלה הם מקבלים במסגרת ההכשרה, תחת פיקוח, חניכה וניהול של matrixDnA.

"מעבר לכך שהקורסים שלנו מעשירים ורלוונטיים במיוחד לדרישות התעשייה כיום, הייחודיות שבהם לעומת הכשרות אחרות הקיימות בשוק, שמתמקדות אך ורק בשלב ההכשרה, היא בכך שבקורסים שלנו קיים גם מסלול מלא לשילוב העובד בארגון ובפרויקטי הליבה הטכנולוגית עבור לקוחות החברה", ציינה לוטם.

מה כוללים הקורסים?

עד היום התקיימו ארבעה קורסים וכאמור, בשנה הבאה צפויים להיפתח עוד ארבעה קורסים ייעודיים להכשרה ולקליטת בוגרי הכשרה בעבודה מעשית. בכל קורס משתתפים בין שמונה ל-12 איש ומשכו נע בין חודשיים לארבעה חודשים. במסגרת טווח הזמן הזה המשתתפים משתלבים בעשייה ובפרויקטים אמיתיים, על מנת לתרגל את החומר הנלמד בקורס. מה שמייחד את מסגרת ההכשרות המוצעת היא העובדה שכדי להתקבל אליה אין צורך בניסיון מקדים – הקורסים מיועדים למתחילים בעלי אוריינטציה טכנית שמעוניינים להשתלב בעולמות פיתוח הדטה.

המרצים שמעבירים את ההכשרות הם עובדי ומנהלי matrixDnA, שהוכשרו באופן ייעודי להעברת הקורסים. המשתתפים פוגשים אותם בשני כובעים – הן כמרצים שלהם, בתחילת התהליך, והן כמנהלים או כחונכים שלהם, בהשתלבות בעבודה השוטפת לאחר מכן. בוגרי הקורס משתלבים בתפקידים כמו פיתוח וניתוח דטה, במגוון פרויקטים טכנולוגיים חדשניים – הן במסגרת פעילות חטיבת הפרויקטים של matrixDnA והן בקרב לקוחות החברה מסקטורים שונים, לרבות פיננסי, ממשלתי, היי-טק וכדומה.

מה אומרים הבוגרים?

בוגר ההכשרה עמרי לידור, שעבר קורס בעולמות הדטה ופיתוח הבינה המלאכותית, סיפר: "הסתכלתי על לא מעט הכשרות של חברות שונות בתחום הדטה. רוב הכלים שראיתי שהם מלמדים היו די זהים, כאשר הבוגרים לא בוודאות מקבלים עבודה. לעומת זאת, מי שמסיים את ההכשרה של MatrixDnA מתקבל לעבודה. הקורס הזה מאפשר לשים רגל בדלת, וזה היה הדבר הכי חשוב עבורי בבחירת ההכשרה המקצועית שאעבור. לאחר מכן, את הלימוד המעמיק יותר אני יכול לומר שכבר ביצעתי בעבודה עצמה, ולכן זה חלק חשוב מאוד מתהליך ההכשרה".

לפי לידור, "העובדה ש-matrixDnA מעסיקה את בוגרי הקורס ומאפשרת להם ללמוד תוך כדי צבירת ניסיון בעולם האמיתי מספקת למשתתפים התנסות שאי אפשר ללמד, כמו איך לעבוד בצוות, כיצד לעמוד בזמנים, איך 'להגן' על העבודה שלך וכיצד נראה עולם הדטה מחוץ לתנאי מעבדה".

כיום, לידור עובד ב-matrixDnA כמהנדס דטה, והוא כבר משולב בפרויקט פורץ דרך בעולמות הבריאות. לדבריו, "במהלך ההכשרה למדתי על חלק מהכלים שאני משתמש בהם כיום, כמו SQL ופיית'ון. בנוסף, למדתי בהכשרה איך 'לחשוב דטה', ובתוך כך כיצד לבנות שאילתה נכונה, איך לבנות צינורות העברת מידע יעילים וכדומה".

חנה טויטו, ממשתתפי הקורס.

חנה טויטו, ממשתתפי הקורס. צילום: יח"צ

גם חנה טויטו סיימה בהצלחה את ההכשרה של matrixDnA, כאשר היא התמחתה בתחום הדטה מאסטר, וכיום היא עובדת כמהנדסת דטה. "ההכשרה הזו מעניקה לך כלים שלא ניתן לקבל במקומות אחרים ומעמיקה את הידע בפנים התיאורטי והמעשי. היא מאוד מקיפה, יסודית ומועילה, ובעיקר מספקת ביטחון להשתלב בתחום באופן חלק ומהיר. אני יכולה לומר בוודאות מלאה שההכשרה היא זו שמאפשרת לי כיום להיות גורם מומחה ומקצועי בעולם הדטה, ולבצע את תפקידי על הצד הטוב ביותר", אמרה. לאנשים שרוצים להיכנס לתחום ממליצה טויטו "ללמוד אותו טוב מכל זווית אפשרית, להתנסות כמה שיותר ולשים לב לפרטים הקטנים ולדקויות, כי זה המפתח להצלחה".

למה דווקא מטריקס?

בוגר נוסף הוא דניאל פור, שעבר את הכשרת הדטה בתחום הבינה המלאכותית וכיום עובד בחברה ביטחונית בתור מהנדס דטה ומפתח בקאנד. כנשאל פור מדוע בחר לעבור דווקא את ההכשרה של matrixDnA הוא השיב כי "מטריקס היא אחת החברות הכי גדולות בשוק ההיי-טק, ויש לה יד ורגל בכל תחום אפשרי בארץ – החל מהתעשיות הביטחוניות והממשלתיות ועד לסטארט-אפים הכי נחשבים. היא מספקת שירותים ומקימה פתרונות ופרויקטים לחברות הכי גדולות בשוק וגם למדינת ישראל, ואם כבר עושים הכשרה מקצועית, חברה עם רזומה כזה היא הבחירה הנכונה".

לדבריו, "ההכשרה נותנת את הבסיס והפרקטיקה הראשוניים, שבלעדי ההבנה והלימוד שלהם יהיה מאוד קשה להתפתח אישית ומקצועית בעולמות הדטה והבינה המלאכותית. ההכשרה נתנה לי את ההיבט העסקי לצד הפרקטיקה הטכנית, שאיתם אני יכול לפתח פרויקטים ברמה הטכנית והעסקית הגבוהה ביותר. מדובר בהכשרה שמועברת בצורה ברורה ועניינית, שנותנת פרספקטיבה ופרקטיקה שלא ניתן לקבל מכל מוסד לימודי אחר שהוא".

הוא הוסיף כי "תחום הדטה הוא התחום הכי חם כיום בשוק, והוא רלוונטי לכל ארגון שעובד עם לקוחות, אנשים ומידע – שזה הרוב המוחלט של הארגונים. ביצוע הכשרות דרך חברות הוא כרטיס הכניסה הנכון ביותר לתחום הזה, מכיוון שהחברות מספקות את הערך המוסף והפרקטיקה הרצויה מהניסיון שלהן. בתוך כך, מתוקף הפעילות הענפה של matrixDnA, מומלץ למי ששוקל להיכנס לתחום לבחור בה כחברה שתצעיד אותו לעשייה מגוונת ולהתפתחות אישית ומקצועית".

להגשת מועמדות וקבלת פרטים נוספים על ההכשרה הבאה של מפתחי הדטה, שכאמור, תיפתח בינואר הקרוב, יש לשלוח קורות חיים לכאן.

אירועים קרובים