תוכן שיווקי
בעקבות אירוע השקת אזור הענן הייעודי של גוגל בארץ

"הענן יפשט את הטרנספורמציה הדיגיטלית בממשלה"

07/11/2022 12:52
אירוע השקת ענן גוגל בישראל.

מאת: הילל יוסף

"השקת האזור הישראלי של גוגל, היא ציון דרך משמעותי בפרויקט נימבוס, המאפשר לראשונה, שימוש ממשלתי בשירותי ענן ציבורי בשטח ישראל, תוך שמירה על ריבונות והגנת המידע של אזרחי ישראל ומערכות הממשלה. הענן יפשט את הטרנספורמציה הדיגיטלית בממשלה", כך אמרה שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי.

לב עמי דיברה באירוע שערכה גוגל קלאוד (Google Cloud) ישראל, לרגל השקת אזור הענן הייעודי של החברה בארץ. האירוע התקיים באולם רוקח בתל אביב בשבוע שעבר, בהשתתפות בכירים מהמגזר הציבורי-ממשלתי והמגזר הפרטי במשק.

לדברי לב עמי, "עבדתי במגזר הממשלתי בעבר, והייתי מהספקנים בדבר הסיכוי של מהלך הדיגיטל של הממשלה כאשר דובר עליו לפני חמש שנים. הממשלה הצליחה להרים את המיזם הזה, שאינו פשוט כלל, שקרה בזכות שותפות בין כלל הגורמים – ואני נפעמת".

לדברי לב עמי, "אנו, בשטח, רוצים לעשות טרנספורמציה דיגיטלית – זו עבודה רבה וקשה, ובממשלה, זה עוד יותר קשה. חזון המערך בראשותי הוא הפיכת הערוץ הדיגיטלי למסלול קל, מהיר ונוח, עם יכולת בחירת השירותים על ידי משרדי הממשלה. על מנת שזה יקרה, עלינו לנפק תשתיות ומומחים לטובת בניית תהליכים ופתרונות".

"הענן יסייע לנו 'לסדר את הכוכבים ברקיע' וכך נעשה טוב למדינה", סיכמה לב עמי, "מהפכת הענן תאפשר לנו לעשות שינוי בשירותים, מערכות ופתרונות רבים בממשלה וליצור מצב של עבודה מיידית, בלחיצת כפתור. בזכות העבודה המאומצת של צוותי מערך הדיגיטל הלאומי, אשר עמלו בחודשים האחרונים על הקמת פלטפורמת הענן הממשלתית, משרדי הממשלה יכולים היום לממש את יתרונות הענן במלואם ולהשתמש בשירותים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, בצורה מאובטחת ויעילה".

"השקת הענן המקומי של גוגל – אירוע מכונן בפרויקט נימבוס" 

גל עמיר, מנהל מינהל הרכש הממשלתי, אמר כי "השקת אזור הענן המקומי של גוגל היא אירוע מכונן בפרויקט נימבוס. בשנים האחרונות עקבנו אחר התפתחות הטכנולוגיות והעננים, ולמדנו אותם מקרוב והבנו שיש בשלות וניתן לצאת לתהליך. איש לא האמין שנצליח במסע".

עמיר סיכם באומרו כי "יש צמא גדול לטרנספורמציה דיגיטלית בממשלה, אנו בונים את העתיד של ישראל בענן, לטובת ייעול עסקי לממשלה והנגשת השירותים לאזרחים. זוהי אבן דרך מרכזית ביישומו של פרויקט נימבוס, פרויקט אותו אנחנו מקדמים יחד במשך ארבע השנים האחרונות. נפעל להמשך העמקת השימוש בענן במגזר הממשלתי".

שי ורדי, מנמ"ר ו-CTO שופרסל, אמר כי "בעקבות המעבר לענן, חוויית הקניות של הלקוחות שלנו היא מהמתקדמות בעולם. יש לנו עגלה חכמה, חנות חכמה וארנק דיגיטלי. הפכנו להיות קמעונאי רב-ערוצי עם חווית קנייה דיגיטלית מתקדמת, מותאמת אישית ויכולת להביט על הלקוח ב-360 מעלות ובכל הערוצים".

אירועים קרובים