תוכן שיווקי
לקראת יום ההשקה של Elios 3, ביום ד', ה-7 בספטמבר, באולם East בתל אביב

השבוע: GIV Solutions תשיק רחפן רובוטי ייעודי לחלל מוקף וסקירה במגע

הכירו את הרחפן Elios 3 הייעודי והמתקדם לסקירות הנדסיות בחללים סגורים, מוקפים או סקירה קרובה לציוד מתקנים ותשתית, תוך מגע צמוד, לזיהוי פגמים זעירים ● הרחפן עונה לתקני סקירה והערכת מצב בתשתיות ובמבנים

04/09/2022 13:44
מאיר גבעון, מייסד ומנכ"ל גיב סולושנס.

כתב: הילל יוסף.

"כאשר מנהלים מתקנים ונכסים הנדסיים, נדרש לבצע סקירות הנדסיות שחלקן מאתגרות, כגון סקירת גשרים, מנהרות, צינורות, מובלים ומיכלים, ולעשות זאת לאורך מחזור החיים של התשתיות, לשנים ארוכות. כיום, עקב קושי פיזי, וכן היבטי נגישות ובטיחות, לעתים אין כיסוי מלא של כל חלקי התשתית בסקירות הנדסיות. זאת, עקב סיכון בטיחותי, או אילוץ אובייקטיבי. המשמעות של זה היא שמבוצעות סקירות עם אמינות חלקית או הימנעות מביצוע סקירות עד לכשל תשתית, מה שאומר שנוצר סיכון בטיחות חמור", כך אמר מאיר גבעון, מייסד ומנכ"ל גיב סולושנס (GIV Solutions).

לדבריו, "באמצעות רחפן ייעודי לסקירות ההנדסיות, אנחנו, בגיב סולושנס, מציעים לארגונים לבצע ולקיים שירותי סקירה הנדסיים, שיטתיים, באמינות גבוהה בהרבה, תוך העלאת רמת הבטיחות בצורה דרמטית, קיצור דרמטי של זמנים, חיסכון כספי, יצירת תמונה ומודל דיגיטלי תלת ממדי בזמן אמת, מהרגע הראשון של הצילום ובכל שלבי עיבוד המידע, וחדשנות חדשנות פורצת דרך".

גבעון התראיין לאנשים ומחשבים לקראת כנס Elios 3 on the road – Israel 2022 conference, שהוא אירוע השקת הדגם המתקדם Elios 3. האירוע ייערך על ידי גיב סולושנס ופלייאביליטי (Flyability SA), יצרנית הרחפן, בסיוע אנשים ומחשבים, ביום ד' הקרוב, ה-7 בספטמבר, באולם East בתל אביב.

"הרחפן מחליף את הצורך באדם שיגיע למקומות בעייתיים – מקומות שקשה להגיע אליהם, שבהם הגישה קשה עד בלתי אפשרית לבני אנוש", אמר. "לצד וידיאו ותמונה, שניתנים בכל רחפן רגיל, ה-Elios 3 מעניק מודלים בתלת ממד, ומדגיש פגמים שלא תמיד ניתן לראותם בעין בלתי מזויינת. הוא יכול להיכנס לארובות, לנקיקים, לפירים של מעליות ועוד".

קידום מהיר – עקב הצלחה מהירה

גיב סולושנס נבחרה בשנה שעברה לנציגת פלייאביליטי השווייצרית, וקודמה עקב ההצלחה המהירה בישראל לשותף בכיר של יצרנית רחפני ה-Elios – רחפן ייעודי לביצוע צילומי סקירות לתשתיות, נכסים, ציוד ומתקנים. בכנס יוצגו היכולות של גרסה 3 של הרחפן המתקדם.

לדברי גבעון, "הרחפן הייחודי, על מכלול חיישניו המוגנים, מספק איכות וידיאו ותמונה מהמתקדמת בתחומו, ונתוני טלמטריה לגבי מיקומו, זווית הצילום ומרחק האובייקט המצולם מהרחפן. בנוסף, הוא כולל מערכת תאורה חכמה ומתקדמת, שבאמצעותה ניתן להבחין בסקירה ויזואלית, בצורה מדויקת, בליקויים ובפגמים מכל הסוגים ובכל הדיסציפלינות ההנדסיות. כך, הרחפן הופך ל-'זרוע טכנולוגית' קדמית של חיישנים מעופפים למערכות ניהול נכסים הנדסיים מכל תחום שהוא".

למשל, ציין, "בצנרת מים בצינור לחץ עם זוויות משתנות, ה-Elios 3 בדק את התקינות של צינורות באורך של כ-100 מטרים כל אחד ובשיפועים משתנים לעומק של עד 45°. עקב תוואי הצינור לתהום והזוויות המשתנות, אין אדם שהגיע לתשתית זו במשך עשרות שנים. בסקירות נרחבות, הרחפנים הופעלו ברציפות שעות רבות, ואף יותר מרחפן אחד במקביל, לקבלת הספק סקירות גבוה בסדר גודל מסקירה רגילה – עובדה שמצמצמת את הזמן הדרוש להשבתת מתקן או שירות באופן משמעותי מאוד. ערך מוסף משמעותי נוסף הוא תיעוד הסקירה בצורה שיטתית, שניתנת לתחקור ללא הגבלת זמן בעתיד. העבודה עם הרחפן מביאה לצמצום הסיכון של אובדן חיי אדם".

כך, סיפר גבעון, "באחת המשימות שעשינו לבדיקת מנהרה, הבאנו לצמצום זמן החסימות של הכבישים בשל השימוש ברחפן, ובנוסף לקיצור זמן העיבוד הכולל ב-60%-80%, עקב השימוש בתהליך דיגיטלי מלא עם מערכת GIV Inspection Tech.

פתרונות למיטוב התפעול של תהליכי ניהול הנכסים

"ניהול הנכסים הוא מאוד משמעותי ללקוחות שלנו, שניהול תשתיות ונכסים הם חלק מתהליכי הליבה עבורם", ציין גבעון. "אנחנו מציעים פתרונות למיטוב התפעול של התהליכים המורכבים הללו. אנחנו מספקים ניטור ל-'בריאות' של ציוד תשתית ומתקנים, ועם הלקוחות שלנו בתחום נמנים ארגוני ביטחון, תחבורה ותשתיות – כבישים, גשרים, מנהרות, תשתיות רכבת קלה, חברות אנרגיה, מאגרי מים, נדל"ן ועוד".

"העולם הולך לתהליכים דיגיטליים של תכנון ניהול אחזקה, סקירות הנדסיות וניטור. פה נכנסים הרחפנים, שמסייעים למיטוב העבודה, עם שילוב של רחפנים רובוטיים מיוחדים. מדובר ברחפנים שלא נועדו 'סתם' לעופף ולצלם, אלא להעניק סקירה הנדסית שיטתית, עם יכולת של מגע בציוד הנסקר, ועם הזמן עם אוטונומיות, שהולכת וגדלה בקצב מהיר. כבר כיום, יצירת המודל התלת ממדי ב-Elios 3 היא אוטונומית ובזמן אמיתי. יש כאן פריצת דרך וחדשנות ברמה עולמית, עם ערך עצום למגוון שימושים", אמר.

"השימושים ברחפנים החכמים", הוסיף גבעון, "הם רבים, והם הולכים ומתרחבים. מדובר בבשורה של ממש בעולם ניהול הנכסים".

מה בכנס?

"בכנס נציג את היכולות של הרחפן בגרסה 3, שמקטין את הסיכון לאנשי המקצוע באופן משמעותי, מאפשר למומחה שלא לטפס על מנת להגיע למקומות מסוכנים – ולשלוח את הרחפן במקומו, והוא משמש לו עיניים, עם יכולת להנחות אותו בזמן אמת, ולאחר מכן לערוך ניתוח של הממצאים", ציין. גבעון הוסיף כי "השלמנו, במסגרת מו"פ, אינטגרציה מלאה למערכת ניהול בריאות המבנים והמתקנים ההנדסיים GIV-BMS, תוך יצירת תהליכים עם מתודולוגיות עבודה ובטיחות שזכו להערכה גבוהה מאוד של הלקוחות. הטכנולוגיה נבחנה והוכחה בפיילוטים בהשתתפות רשות החדשנות. נציג את הפיילוטים, בשיתוף הלקוחות, בכנס ההשקה".

לסיכום אמר גבעון כי "בכנס ישתתפו בכירים מהחברה שאנחנו מייצגים בישראל, נציג סיפורי לקוח מהארץ ומהעולם. מדובר בשוק בעל פוטנציאל ערך גבוה מאוד ללקוחות, עקב חדשנות שמייצרת קפיצת מדרגה בממדים שונים ורבים, כאשר הרחפן החכם מאפשר לגופים רבים לפעול בצורה בטיחותית ומושכלת ויעילה יותר".

אירועים קרובים