תוכן שיווקי

מעל 85% מפרויקטי ה-AI נכשלים; איך מונעים את זה?

עם תרומה של כ-1.5 מיליארד דולר באמצעות פתרונות בינה מלאכותית, ארגון המצוינות ב-AI באינטל חווה לא מעט כישלונות - והצלחות ● הם למדו הן מאלה והן מאלה - ועכשיו מעבירים את הידע הלאה

02/08/2022 14:35
בינה מלאכותית - ואזרחית.

כתבה: נופר גספר, מנהלת בינה מלאכותית בכל מקום וראשת תחום מוצרים בארגון המצוינות ב-AI של אינטל.

מחקרים שונים, למשל של גרטנר, מציגים כבר כמה שנים סטטיסטיקה שמדאיגה את הארגונים שכבר משתמשים בבינה מלאכותית או שוקלים להשתמש בטכנולוגיה זו: מעל 85% מפרויקטי ה-AI שארגונים יוזמים – נכשלים. הסטטיסטיקה הזו יכולה להרתיע אנשים וארגונים נוספים מלהיכנס לתחום, אבל זו לא גזירת גורל, ויש הרבה מה לעשות על מנת להגדיל את אחוזי ההצלחה ואת ההחזר על ההשקעה שמניבה הטכנולוגיה הזו – כפי שלמדנו, באינטל, ב-12 שנים של ייזום והוצאה לפועל של פתרונות מבוססי בינה מלאכותית עבור החברה.

ארגון המצוינות בבינה מלאכותית של אינטל נוסד לפני 12 שנים, מונה יותר מ-200 מהנדסים ומהנדסות ברחבי העולם ומנוהל מישראל. המיקוד של הארגון הוא בייצור פתרונות מבוססי בינה מלאכותית בתוך אינטל, על מנת לשפר את תהליכי העבודה המרכזיים בחברה: פיתוח ובדיקת המעבדים, ייצור, שיווק ומכירות, ועוד. בנוסף, הארגון מייצר אלגוריתמים של AI, שנמצאים בתוך המעבדים של אינטל והופכים אותם לאדפטיביים וחכמים יותר, וכתוצאה מכך לבעלי ביצועים משופרים.

יש לארגון מעל 500 פתרונות בינה מלאכותית מתקדמים ועמוקים, שמוטמעים בתהליכים הכי קריטיים לאינטל העולמית. ב-2021, סך התרומה של פתרונות הבינה המלאכותית של הארגון לאינטל עלה על 1.5 מיליארד דולר של חיסכון בעלויות או הכנסות נוספות שהתאפשרו הודות לפתרונות השונים.

מאז שנוסד, ארגון המצוינות בבינה מלאכותית של אינטל צמח והתפתח, למד ושיפר את תהליכי העבודה, ושכלל שיטות וכלים, שמאפשרים יעילות מקסימלית, כך שמרבית עובדיו (כ-80%) עוסקים בפיתוח והרחבה של פתרונות חדשים ללקוחות חדשים. יתרה מכך, יש לארגון שיטות מוכחות לבחירה וניתוח הזדמנויות ורעיונות חדשים לשימוש בבינה מלאכותית, כך שאחוזי ההצלחה גבוהים בהרבה מאלה שמצוטטים על ידי חברות המחקר. שיטות העבודה שפותחו מבוססת על אלפי פרויקטים, שכללו הצלחות וכשלונות כאחד.

חלק מרכזי אחד מתקיים עוד לפני שמתחיל הפרויקט באופן רשמי, והוא כולל בדיקה מדוקדקת של מידת ההיתכנות והערך העסקי הפוטנציאלי של פתרון לפני שמתקדמים לשלב המחקר, כמו גם השקעה משמעותית של זמן ומשאבים ברעיון. גורם מפתח מרכזי נוסף הוא עבודה בצוותים רב מקצועיים עם מטרה מוגדרת היטב, כך שכל בעל מקצוע מתמחה בהיבט אחר של העבודה: מדעני נתונים, מהנדסי מכונות לומדות ומנהלי מוצרי בינה מלאכותית.

הצטרפו לכנס Future of AI של אנשים ומחשבים, שייערך מחר (ג'), ושמעו עוד על שיטות העבודה, ואיך "מנצחים את הסטטיסטיקה" ומעלים את שיעורי ההצלחה של פרויקטי הבינה המלאכותית בהתבסס על הניסיון שלנו – של ארגון המצוינות ב-AI של אינטל.

 

אירועים קרובים