תוכן שיווקי
בעקבות IT Awards 2021

פרס פרויקט מצטיין ל-iprosis על פרויקט ה-BI ב-MRC

07/06/2022 11:14
מימין: יניב בן-נון, שותף ומומחה נתונים בכיר ב-iProsis, ירדן מור, מנהלת פרויקטים ב-iProsis, ועמית ברקאי, מנכ"ל iProsis.

חברת iprosis זכתה בפרס הפרויקט המצטיין בתחרות  IT Awards 2021 של אנשים ומחשבים.

הפרס הוענק על פרוייקט ה-BI שהחברה הטמיעה בחברת MRC ALon Tavor Power.

MRC היא החברה  שזכתה במכרז הראשון  של הפרטת תחנות הכוח של חברת החשמל כחלק  מהרפורמה במשק החשמל. יחידות הייצור שבתחנה הינן בהספק של כ-580 מגה-וואט ומספקות חשמל לרשת החשמל בישראל.

הצורך בהקמת מערכת BI ב-MRC עלה בעקבות ריבוי מקורות המידע שהחברה עובדת איתם, כגון – SAP S/4 HANA, SalesForce, Historian, אתרים ברשת ועוד. מטרת הפרויקט הייתה בראש ובראשונה לבנות יכולות אנליטיות מיידיות להנהלת החברה.

המערכת שנבנתה מורכבת משתי שכבות: הראשונה – שכבת ה-Data Layer, שהיא מחסן הנתונים הארגוני, המתחברת לכל מקורות המידע ושולפת את הנתונים. הפלטפורמה שנבחרה היא SAP HANAa Cloud, המאפשרת בניית מחסן נתונים ארגוני אחד, המשקף תמונה עסקית אחת – אמת ארגונית אחת.

השכבה השנייה מתפקדת ככלי אנליטי, והיא ה-SAP Analytics Cloud, המאפשרת יכולות אנליטיות וויזואליזציה, כמו גם יכולות חיזוי וניתוח סטטיסטי של מידע המנוהל בשכבת ה-DWH.

טרם פיתוח מערכת ה-BI, תמונת המכירות של MRC התקבלה בקצב של פעם בשבוע-שבועיים. בשוק תחרותי המונע משולי רווח צרים, לא היה בכך די עבור הנהלת MRC על מנת לייצר קו אסטרטגי חדשני כחלק מפיתוח החברה. לאחר פיתוח המערכת, מתקבל שיקוף של התמונה העסקית ברמת דיוק גבוהה בכל שעה נתונה, כולל צפי הכנסות, יכולת לחזות קדימה את קצב ייצור החשמל, מרכיבי המכירה, האחזקה ועוד ועל ידי כך להגיב בצורה יעילה ומהירה לתנודות.

MRC בחרה בפלטפורמה חזקה – SAP HANA Cloud, מה שאפשר כבר באמצע הפרויקט להתחיל לבנות את הפרויקט הבא – פיתוח אפליקציות תפעולית, המבוססות על SAP HANA Cloud, לניהול הזמנות הגז.

יניב בן-נון, שותף ומומחה נתונים בכיר ב-iProsis אמר, כי "הפרויקט הובל על ידי אלירן לוי, סמנכ"ל הכספים של MRC, עם חזון ברור וראייה אסטרטגית של חברה שמסתכלת שלושה צעדים קדימה ובוחנת מה קורה באקוסיסטם, ולשם המערכת מכוונת. יחד עם ההבנה המקצועית והעסקית שלנו, הצלחנו להביא את הפתרון הנכון ואת הארכיטקטורה הנכונה, שמסתכלת לא רק על מה שבוער עכשיו, אלא כבר על מתן פתרונות לצרכים עתידיים".

לדברי לוי, "שיתוף הפעולה עם iProsis ובניית מערכת בעלת יכולות בינה עסקית גבוהות הוביל ליצירת שיקוף נתונים איכותי ויעיל, המאפשר מענה בזמן אמת לשינויים בעלויות ובסיכונים ומקבל ביטוי בהחלטות של הנהלת החברה באופן יומיומי. אנחנו נמשיך ונעמיק את יכולות המערכת כדי להמשיך להוביל את ניתוח משק החשמל במהלכים לפתיחתו לתחרות שקופה ויעילה, אשר תחסוך לכל אחד מצרכני החשמל".

אירועים קרובים