תוכן שיווקי
בעקבות כנס דטה סנטר

המתקן, הענן ומה שביניהם

22/05/2022 16:13
טריפל סי

המתקן, הלוא הוא הדטה סנטר, והענן הם לכאורה שני מרכיבים לא קשורים, שכל אחד מספק מענה לצורך אחר. אלא שזה לא נכון: לשניהם יש מטרות דומות, ולעתים אף זהות, ושניהם מיועדים לספק מענה לצרכים מחשוביים או לצרכי מידע של לקוחות וספקים.

בעידן של היום יש שלוש מטרות על לאספקת שירותי מידע:

  • זמינות, שרידות ורמת שירות גבוהה – היישומים והתקשורת צריכים להיות זמינים בכל עת.
  • שמירה על המידע עם הגנה בכל המישורים, בדגש על סייבר – כי הוא רכושו העיקרי של כל ארגון.
  • הגנה על פרטיות המידע – הן ברמת דלף והן ברמת שימוש לצרכים אחרים.

הכול צריך להיעשות, כמובן, ברמת עלות תחרותית, עם שקט נפשי שמאפשר מיקוד בעסקי הליבה של הארגון, ולא בעסקי המחשוב.

גם המתקן וגם הענן שלובים באספקת כל המטרות לעיל. כשמתקן ברמה גבוהה פוגש שירותי ענן ברמה גבוהה – כל מה שביניהם שלוב כדי לתת את המענה הכי טוב לצרכי הלקוח.

עלייה משמעותית בצריכת הענן

בתקופה האחרונה יש עלייה משמעותית בצריכת שירותי הענן, כולל בישראל, עד כדי כך שארבע ספקיות הענן הבינלאומיות הגדולות – אמזון, גוגל, אורקל ומיקרוסופט – החליטו להיכנס לישראל. השתיים הראשונות זכו במכרז נימבוס הממשלתי. החברות הללו בונות מתקנים, לעתים יותר מאחד, ומשתלבות בטירוף של בניית מתקני מחשוב בכל רחבי הארץ – בעיקר על ידי חברות נדל"ן שרוצות להיכנס לתחום הטכנולוגי עם הצעות למתקן לאירוח לקוחות. כאן נפרדות דרכי שני סוגי היזמויות לבניית שני סוגי מתקנים: ספקי הענן בונים מתקן בעל יתירות גבוהה (שעומד בתקן ומחשבה אמריקניים) והקבלנים ייבנו מתקנים בצורה המסורתית (במתכונת WeWork), כדי להעביר חדרי מחשב לאירוח על יתירות מסורתית, שתאפשר תחרות במחיר.

כשמה כן היא, טריפל סי מחשוב ענן היא החברה הגדולה בישראל לאספקת שירותי ענן (ענן מקומי). החברה בנתה את המתקן שלה כדי לספק מענה כמפורט לעיל, שעומד בתקן Tier4, שהוא רמת היתירות הגבוהה ביותר, ומספק זמינות של 99.995%, על ידי מערכות אלקטרו-מכניות בתצורה יתירה מתאימה, (N+1)2. מתקן מסוג זה, שמותקן שלוש קומות מתחת לאדמה (בניגוד לגישה האמריקנית, שבה המתקן ממוקם מעל לאדמה), בשילוב עמידה בתקנים ותקנות להגנת מידע, הגנת פרטיות והוראות נוספות, מאפשר אירוח מערכות שיספקו זמינות, שמירה ושרידות של המידע, והגנה על הפרטיות ומפני מתקפות סייבר.

גם במעבר לענן יש עלייה משמעותית, וכניסת ספקיות הענן הבינלאומיות תעצים אף יותר את המגמה. חברות אלה מספקות שירותים ברמה גבוהה וזמינות ואבטחה גבוהים, אבל בדרך כלל במחירים גבוהים, שפחות מתאימים לשוק בישראל, אלא אם כן אלה חברות היי-טק או סטראט-אפ, שמיומנות בהפעלה ובשליטה ושאין להן מחסור במזומנים לצריכה במחיר גבוה (חדי קרן אמרנו?). יש מתי מעט ספקי ענן מקומיים שמספקים שירותים ברמה גבוהה ובמחיר נוח, ולצדם עשרות ספקי ענן קטנים, שמספקים שירות סביר במחיר נמוך (עד לרגע שבו מתפרסמת הודעה על מתקפת סייבר מוצלחת, השבתה של השירות שלהן או כל בעיה אחרת).

הענן של ישראל

טריפל סי מחשוב ענן היא החברה הגדולה והמובילה בישראל לשירותי ענן, היא הענן של ישראל. החברה מספקת שירותים לאלפי לקוחות, ובכל יום עובדים על גבי השירותים שלה מאות אלפי משתמשים. מערכות הענן העיקרי שלה בנויות ממרכיבי חומרה ותוכנה הטובים (והיקרים) מסוגם, ומבטיחות אמינות, זמינות ושרידות, כדי לספק את השירות ללא נפילה או הפסקה. החברה עומדת בכל תקני האבטחה והביטחון, וכן בהוראות הסייבר והגנת המידע והפרטיות של כל גופי הרגולציה בישראל. כל תעבורת המתקן מוגנת, כל המידע בר התאוששות וכל לקוח בוחר את רמת האבטחה וההתאוששות הפרטנית המתאימה לו ולתקציבו. בנוסף, המתקן מקושר בקווי תקשורת מגובים ברמת היתירות הכי גבוהה של כל ספקי התשתית, ומפעילה קישוריות למתקן ולענן ללא הפרעות או ניתוקים, תוך הגנה על התעבורה וניהול איכות התעבורה.

מספר גדול של לקוחות משמעותיים, בתוספת שיתופי פעולה עם מיטב השותפים והמשווקים בישראל, מבטיחים את גודל הענן של טריפל סי מחשוב ענן – גודל המאפשר לה השקעות גדולות בכל המרכיבים הדרושים כדי לספק מענה של זמינות, שרידות, אבטחה והגנה ברמה הגבוהה ביותר בישראל – הן של הענן והן של שירותי המתקן בכלל.

אירועים קרובים