תוכן שיווקי
בעקבות תחרות מצטייני המחשוב IT Awards

גילת תשיק פתרון מהפכני לסביבת תקשורת היברידית על פלטפורמת F5

לדברי אמיר כהן, סמנכ"ל פיתוח עסקי וטכנולוגיות בגילת טלקום, הפתרון "מבדל אותנו באופן משמעותי ומאפשר לנו להציע ROI גבוה וחסכון כספי אדיר" ● "אחרי שהוא זכה להצלחה באפריקה, נשיק אותו בקרוב בישראל", אמר

08/05/2022 16:29
אמיר כהן, סמנכ"ל פיתוח עסקי וטכנולוגיות בגילת טלקום.

פרויקט פיתוח ייחודי בתחום התקשורת של גילת טלקום זכה השנה בתחרות מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, בקטגוריית תשתיות ותקשורת. במסגרת הפרויקט בחרה גילת בפלטפורמת התעבורה המתקדמת של F5 על מנת לפתח על גביה פתרון מהפכני, שמאפשר ניצול מרבי של רוחב הפס בסביבות היברידיות, שכוללות תקשורת לוויינית ותשתית סיבים. הפתרון, שפותח בשיתוף אואזיס, כבר זכה להצלחה בשווקי אפריקה שבהם גילת פעילה, ולאור ההצלחה, הוא יוצע בקרוב גם בשוק בישראל.

בראיון לאנשים ומחשבים מספרים אמיר כהן, סמנכ"ל פיתוח עסקי וטכנולוגיות בגילת טלקום, אופיר קפלושניק, מהנדס פתרונות בכיר ב-F5 ישראל, וחגית גואל, מנהלת מכירות אזורית ב-F5, על הפתרון החדש, האתגרים שעליהם הוא עונה והיתרונות העסקיים העיקריים שגילת טלקום קיבלה בעקבות הפרויקט.

מהם האתגרים שעמם התמודדתם לפני ביצוע הפרויקט?
כהן: "גילת טלקום חיפשה פתרונות תקשורת שיאפשרו ללקוחותיה, ספקי התקשורת, למקסם את ניצול רוחב הפס שעומד לרשותם. באזורים רבים שאנחנו עובדים בהם, דוגמת שווקי אפריקה, לספקי התקשורת יש בעיה קשה עם תשתית הסיבים, והם נאלצים לשלב תקשורת לוויינית עם תשתית הסיבים. בשילוב זה יש אתגר משמעותי, משום שלא ניתן לנצל את מלוא רוחב הפס עם הטכנולוגיה הקונבנציונלית הקיימת בשוק. הטכנולוגיות הקיימות מאפשרות לנצל רק קרוב ל-85% מרוחב הפס, במקרה הטוב, כך שקיימת תקורה של 15% של רוחב פס שאינו מנוצל".

קפלושניק: "גילת טלקום חיפשה פלטפורמה שתאפשר ללקוחותיה למקסם את רוחב הפס, וכך לחסוך כסף ולהציע שירות טוב יותר לצרכנים. מאחר שגילת טלקום פעילה מול תחרות קשה בשווקים הללו מול ספקי הלוויין, היא ביקשה לפתח פתרון טכנולוגי חדשני, שיאפשר לה להציע אלטרנטיבה".

אופיר קפלושניק, מהנדס פתרונות בכיר ב-F5 ישראל.

אופיר קפלושניק, מהנדס פתרונות בכיר ב-F5 ישראל. צילום: יח"צ

מדוע בחרתם ב-F5?
כהן: "בחנו סוגים רבים של טכנולוגיות לאורך השנים ומצאנו שהכלים המסורתיים לא מספקים פתרון לאתגרים שציינתי. רק F5 הציעה לנו פלטפורמה שמצד אחד מספקת את כלל הכלים הקונבנציונאליים ומהצד השני אפשרה לנו לפתח על גביה פתרון מהפכני, שמחלק את התעבורה בצורה חכמה, ומאפשר למקסם את רוחב הפס בעולם ההיברידי של תקשורת סיבים ולוויין".

גואל: "היתרון המשמעותי ביותר בעבודה עם פלטפורמות התקשורת של F5 הוא בכך שהן מאפשרות גמישות מקסימלית בפיתוח כלים טכנולוגיים חדשניים. הדבר מאפשר לגילת טלקום להציע לשוק פתרון מתקדם בעל ערך אדיר, שטרם הוצע בשוק".

חגית גואל, מנהלת מכירות אזורית ב-F5.

חגית גואל, מנהלת מכירות אזורית ב-F5. צילום: עומר שטיין

על איזו פלטפורמה של F5 בוצע הפיתוח ומה מאפיין אותה?
כהן: "השתמשנו בפלטפורמה לניהול תעבורה של F5, המשלבת פתרונות של BIG-IP LTM ,BIG-IP Access Policy Manager ו-F5 iRules. ספקי שירות בעולם ההיברידי של תקשורת סיבים ולוויין זקוקים לרוחבי פס גדולים, שאותם הם נדרשים לפצל למספר קישורים, כאשר לכל קישור יש רוחב פס אחר. הפלטפורמה של F5 יודעת לחלק את התעבורה באופן שווה – דבר שלא קיים בכלים הקונבנציונליים. ראוטרים, לדוגמה, לא יודעים לעשות זאת, כי הם עובדים לפי פרוטוקולים קבועים".

קפלושניק: "F5 מציעה פלטפורמה מבוססת תוכנה שמאפשרת לנהל ולנטר את התעבורה בצורה חכמה, לבצע את האדפטציות הדרושות, לחסוך בעלויות התקשורת וכמובן לשפר את הביצועים, כך שצרכני הקצה יכולים ליהנות משירותי אינטרנט ברמה הגבוהה ביותר, כולל יישומי וידיאו וסטרימינג".

אנשי F5 וגילת טלקום בקבלת פרס מצטייני המחשוב. מימין: דניאל אלפרוב, מהנדסת פתרונות ב-F5; עידן אשרארוב, מנהל הנדסה בגילת טלקום; דבור פולקנפולק, מנהל פיתוח עסקי בחברה; ואיתי אמויאל, מנהל המכירות של המגזר הפיננסי בישראל, יוון וקפריסין ב-F5.

אנשי F5 וגילת טלקום בקבלת פרס מצטייני המחשוב. מימין: דניאל אלפרוב, מהנדסת פתרונות ב-F5; עידן אשרארוב, מנהל הנדסה בגילת טלקום; דבור פולקנפולק, מנהל פיתוח עסקי בחברה; ואיתי אמויאל, מנהל המכירות של המגזר הפיננסי בישראל, יוון וקפריסין ב-F5. צילום: ניב קנטור

מהם היתרונות העסקיים העיקריים שלהם זכתה גילת טלקום בעקבות הפרויקט?
כהן: "בעקבות הפרויקט, שכאמור בוצע על גבי הפלטפורמה של F5, השקנו פתרון תקשורת חדשני, שמאפשר לספקי התקשורת הפעילים בסביבה היברידית של תקשורת סיבים ולוויין לנצל 100% מהקיבולת של רוחב הפס. הפתרון, ששמו הוא Gilat Traffic Management, מבדל אותנו באופן משמעותי לעומת המתחרים שלנו בשוק ומאפשר לנו להציע ללקוחות שלנו ROI גבוה, חסכון כספי אדיר ושירות ברמה גבוהה לצרכנים. אחרי שזכינו להצלחה בשווקים שלנו באפריקה, נשיק את הפתרון בקרוב בשוק הישראלי".

גואל: "אנחנו גאים לספק את הפלטפורמה לפרויקט הפיתוח הייחודי של גילת טלקום, שמאפשר להציע בפעם הראשונה פתרון לאתגרים בסביבות תקשורת היברידית. מאז ומתמיד, גילת טלקום חרטה על דגלה את הרצון להביא תקשורת לאנשים באזורים מורכבים בעולם, והיא ממשיכה להשקיע ביוזמות כדי להוסיף ולהציע פתרונות ושירותים שעושים שינוי אמיתי".

 

אירועים קרובים