תוכן שיווקי

"אין נקודת פתיחה טובה מיבמ – לומדים בה ממומחים ובעלי תשוקה"

לידור אורי, Technical account manager ביבמ, מספר על האווירה החיובית והמשפחתית באחת מחברות הטכנולוגיה הוותיקות, אך גם החדשניות, בעולם

29/03/2022 16:22
לידור אורי, Technical account manager ביבמ.

כתב: הילל יוסף.

בעולם מלא בחברות היי-טק ואפשרויות, למה בחרת ביבמ (IBM) כמקום עבודה?
"יבמ התחילה את עולם השרתים וגם עזרה, ועדיין עוזרת, לפתח את עולם הקוד הפתוח. אין נקודת פתיחה טובה יותר מיבמ ללמוד מאנשים מומחים שבתחום כבר עשרות שנים, עם המון ניסיון ותשוקה לתחום".

האם גם שם מרגישים את התחרותיות בתעשיה?
"למען האמת, כשהתחלתי לעבוד ביבמ הייתי בטוח שארגיש המון לחץ ותחרותיות בין העובדים. לשמחתי זה לא כך. אנחנו משפחה, תומכים האחד בשני, לומדים ודוחפים ביחד את החברה ואת עצמנו. ביבמ מאוד מאמינים בשיתופי פעולה ובלמידה, לדחוף את העובדים קדימה לתחומים חדשים, ולהתמקצע ולהתקדם בחברה".

משפחתיות בעבודה ותמיכה הן ערכים עליונים, שלצערנו מתחילים להיעלם ממקומות עבודה, בין אם זה בגלל התחרותיות הפנימית ובין אם עקב הקורונה. העבודה מהבית מרחיקה בין אנשים. האם ואיך זה השפיע על מהלך העבודה שלכם?
"לחלוטין השפיע. אנחנו עובדים כרגע במודל היברידי – חלק מהימים מהמשרד וחלק מהבית. אבל העבודה עצמה ממשיכה כרגיל, מקיימים את הפגישות אונליין וממשיכים קדימה בכל המרץ".

ב-2019 יבמ רכשה את רד-האט (Red Hat) ב-34 מיליארד דולר ובמקביל שיחררה שירותים חדשים בעולמות הקוד הפתוח. האם הדחיפה הזאת לקוד פתוח מהווה שינוי ממסדי בענק הכחול?
"יבמ תמיד הייתה בעולמות הקוד פתוח. כבר מעל 20 שנה שהיא עוזרת, מובילה ותורמת לקהילות. עזרנו לפתח את לינוקס, בין אם זה באמצעות תרומות כספיות ובין אם באמצעות שעות מפתחים, והיינו שם גם בתחילת ה-Dockers ב-2013, ועם קוברנטיס בסיוע בפתיחת Cloud Native Computing Foundation, כדי לעצב את הממשק הפתוח. עם זאת, ניתן לראות דחיפה של שירותים חדשים בעולמות האלה. כיום אנחנו מציעים תמיכה טכנית למעל 250 חבילות קוד פתוח עם זמינות 24\7 365 ימים בשנה".

איזה ערך מוסף השירותים האלה מספקים? למה לחברות לבחור דווקא בשירותי יבמ ולא באלה של חברות אחרות?
"הייחודיות של יבמ באה עם הניסיון שלה. המומחים שלנו נמצאים בתחום שנים רבות ומנהלים חלק מהקהילות קוד הפתוח שאנחנו תומכים בהן. זה נותן לנו עומק מקצועי שקשה למצוא כיום בשוק. זה נכון שניתן לפנות לקהילה ולבקש עזרה, אבל זמן המענה יכול היה להיות ממושך והתשובה לא תמיד תתאים לעולמות של החברה. הזמינות שלנו תמידית ומהירה, ויש לנו את היכולת והידע המקצועי לעבוד עם כל סביבת עבודה ולהתאים את עצמנו לצרכים של לקוחותינו – בין אם זה תיקון באגים, תיקוני אבטחה או עזרה במצבים של Production down".

חוץ מהתמיכה, יש עוד איזה ערך מוסף שאתם נותנים בשירות?
"אנחנו נותנים גם שיחות ייעוץ קצרות של עד שעה, שבהן ניתן לבקש עזרה וייעוץ בנושאים יותר כלליים, שלא קשורים לתמיכה – בין אם זה מציאת חבילות חדשות או כל דבר אחר. במקביל לכך, אנחנו מציעים שירות מקצועי עם חבילת שעות, שם ניתן לבקש עזרה בשדרוג גרסאות, בניית מערכות או מוצרים חדשים, למידת נושאים חדשים או כל דבר אחר בעולמות הקוד פתוח".

אתה יכול לתת לנו דוגמה לשירות ייחודי שנתתם ללקוח באחרונה?
"אחד הלקוחות שלנו ביקש תמיכה ב-AngularJS. בתחילת השנה גוגל הכריזה על סוף חיי המוצר – הכוונה היא שהיא לא תיתן לו יותר שירות. בשביל הלקוח, המעבר לחבילה אחרת היה תהליך מסורבל ויקר. הוא פנה אלינו בבקשה להמשיך תמיכה במוצר. יבמ נענתה וכיום אנחנו מחליפים את היצרן – בין אם זה עדכון גרסאות, תיקוני אבטחה וניהול פורומים משלנו לקידום ושימור החבילה לחמש השנים הבאות".

לעשות מהלך כזה דורש המון ידע מעמיק. זה מדהים לראות את היכולות של המפתחים שלכם. להחליף את היצרן דורש המון כוח עבודה ומסירות.
"כן. יש לנו צוות מדהים עם ידע מעמיק בהמון נושאים וחבילות שונות. זכיתי להיות חלק מהצוות וללמוד מהם".

אירועים קרובים