תוכן שיווקי
בעקבות אירוע IT For Finance, יום ד', ה-9.3, East-TLV

חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית בבנקאות

09/03/2022 11:09
בתאל אסף-וולצ'אק, ארכיטקטית פתרונות בכירה למגזר הפיננסים ברד האט.

מאת: בתאל אסף-וולצ'אק, ארכיטקטית פתרונות בכירה למגזר הפיננסים ברד האט (Red Hat)

מדי שנה רד האט עורכת סקר מגמות טכנולוגיות ועסקיות בקרב לקוחותיה בקטגוריות שוק שונות, כולל תחום השירותים הפיננסיים. הסקר נערך כדי לקבל תובנות לגבי המגמות והשינויים סביב מאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית.

הדו"ח, שנערך במהלך המחצית השנייה של 2021, כולל תגובות של 1,341 מובילי טכנולוגיות מידע ומקבלי החלטות בתחום ה-IT בחברות עם למעלה מ-100 מיליון דולר בהכנסות שנתיות.

הטרנספורמציה הדיגיטלית – שקיבלה האצה בשנות הקורונה – מאופיינת ברמות בגרות שונות. במהלך הסקר נבחנו התהליכים והבגרות של הטרנספורמציה בתחום השירותים הפיננסיים והבנקאות. המשתתפים התבקשו לזהות את השלב שבו סיווגו את רמת הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם:

  • מובילים – כבר נכנסו לתהליך השינוי וראו תוצאות מוצלחות.
  • מאיצים – הגברת המאמצים לניצול תהליכים חדשניים.
  • טרנספורמציה – שימוש בתהליכים חדשים כדי לחדש ולשנות את אופן העבודה שלהם.
  • מתעוררים – מתחילים לאמץ תהליכים חדשים.
  • תקועים – חקירה ומחקר ראשוניים, אך אין פעולה נוספת.
  • עדיין לא התחילו או רק מתחילים – מבצעים חקירה ראשונית ומחקר.
  • אין תוכניות.

התגובות של המשיבים לסקר חשפו התקדמות לקראת גישות חדשות ליצירת תוצאות עסקיות טובות יותר על ידי אנשים, תהליכים וטכנולוגיה. יחד עם זאת, למרות השיפור שהארגונים חווים בתהליך, עדיין קיימים פערים משמעותיים. בהשוואה בקטגוריות "מובילים" ו-"מאיצים", התשובות שלהם היו 18% לעומת 14% ו-25% מול 22%, בהתאמה. המגזר היה קרוב לפסגה גם בקטגוריית "טרנספורמציה" ודיווח על תגובה של 30%.

כאשר התבקשו לספק מילה שתתאר את העדיפות העליונה של המשיבים במאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם, הנסקרים בתחום השירותים הפיננסיים והבנקאות נשארו עקביים יחסית בקטגוריות של חדשנות, אבטחה, וחווית משתמש. כמו כן, הודגמו עליות משמעותיות במהירות אספקת המוצר ומיומנויות הארגון.

שני מדדים שזכו להכרה משמעותית ב-2021 הם נושאים המוכרים בישראל כבר שנתיים של "אנחנו צריכים לנוע מהר יותר" ו-"אנחנו זקוקים למיומנויות IT חדשות".

פרויקטים רבים של טרנספורמציה דיגיטלית עשויים להתחיל כמאמצי התייעלות IT, אך בטווח קצר הופכים למכריעים בשיפור התחרותיות, הצמיחה בהכנסות וחווית הלקוח. הציפיות של המנהלים הבכירים בארגונים מארגון ה-IT לייצר את הערך והבידול היא הזדמנות עצומה עבור התעשייה שלנו, ובה במידה, המחויבות שלנו להצלחה.

עוד עולה ממצאי הסקר כי המשיבים מודעים גם לאתגרים להשגת היתרונות הללו, כאשר בין המכשולים ניתן לראות קטגוריות טכניות וקטגוריות תפעוליות. כמו כן, מעניין לראות את ההכרה באתגרים התרבותיים:

הענן, שנתפש כאסטרטגיה להשגת יעד החדשנות והטרנספורמציה במגזר השירותים הפיננסים, מראה צמיחה בתפישת הענן ההיברידי (חלקו באתר החברה – ענן פרטי וחלקו בענן הציבורי), אשר ממשיכה לטפס — בצמיחה של 3% משנת 2020 — והיא נפוצה כמעט פי שלושה מהיישום הבא, שהוא ענן פרטי (34% לעומת 12%). לא מעט מהארגונים (20%) עדיין בונים את אסטרטגיית הענן ואפשר לראות ירידה ניכרת (7% לעומת 4%) בארגונים ללא תוכניות עבור אסטרטגיית ענן בשנת 2021.

כיצד רד האט ישראל מסייעת להאיץ את הטרנספורמציה בקרב ארגונים

שיתופי פעולה – אנחנו ברד האט חוברים לארגונים איתם אנו עובדים כשותפים ולאו דווקא כספקים. העבודה המשותפת, תוך מחויבות להצלחה הדדית, היא המפתח למימוש בתוך הארגונים ובאותה מידה, להאצה של התהליכים. יש לנו מספר דוגמאות בישראל ובאזור, למשל, התהליך עם אלפא בנק ביוון, אשר זכה בשבוע שעבר להכרה על חדשנות טכנולוגית בצד מודרניזציה של מערכות, ובניית פלטפורמה להאצת שירותים עם שותף מקומי וחברת רד האט.

תרבות ארגונית – אנו מלווים, משתפים וחונכים ארגונים במסע הזה. ארגונים שנכונים לתהליך, מגלים תהליך יעיל של בניית ארגון הרבה יותר מטריציוני. העובדים שותפים להגדרת מדדי ההצלחה ואופן מימושם. הגדרת היעדים לאו דווקא למבנים "ישנים" של שכבות טכנולוגיה, אלא מבנים דינמיים ומהירים לאימוץ של פתרונות חדשניים. אנו חווים מחויבות הרבה יותר גדולה של העובדים והגדרת יעדים הרבה יותר אגרסיביים. התהליך כולל גם בניית מדדי ההצלחה ויוצר תחושת שייכות לארגון לא מתוך הגדרת התפקיד, אלא מהיכולת להשפיע עליו.

טכנולוגיה וקוד פתוח – המובילות הטכנולוגית של המוצרים של רד האט בבניית פלטפורמת יישומים ודטה מוכרת לכל השוק. מאחורי הטכנולוגיה יש צוותים מיומנים שמבינים לא רק את הטכנולוגיה, אלא גם את אופן מימושה והכשרת הארגון למימושה. הקוד הפתוח מלמד אותנו לעבוד עם חברות משלימות ומתחרות למימוש אופטימלי של הפלטפורמה, תוך הדדיות עם השותפים הטכנולוגיים למקסום הערך ללקוח.

אירועים קרובים