תוכן שיווקי
לקראת כנס KMDM 2022, אולם לאגו ראשון לציון, 3 במרץ 2022

כל מה שצריך לדעת לפני רכישת הסורק הבא לעסק – המדריך המלא

יותר ויותר אנשי מקצוע בשלל תחומים ועסקים כבר הבינו שהם חייבים כלי עבודה שישמר עבורם מסמכים לנצח

01/03/2022 10:52
יניב אמינוף, מנהל מכירות החטיבה העסקית, הדפסה וסריקה באפסון ישראל.

מאת יניב אמינוף

 

כיום יש בשוק לא מעט סורקים, בגדלים שונים ולמטרות שונות. למשל, סורקים לגודל כרטיס ביקור ועד סורקים רחבים לסריקת תמונות ותוכניות בנייה, סורקי מסמכים וסורקים איכותיים לעיבוד תמונה. בין הדגמים השונים הקיימים ניתן למצוא סורקים שטוחים המצוידים במשטח סריקה מזכוכית, סורקים בעלי מזין נייר לסריקת מסמכים רבי עמודים – במקרים רבים עם יכולת סריקה דו-צידית ויכולת סריקה לעומס עבודה של אלפי דפים ביום. כן ראוי לציין את הסורקים הידניים, בעיקר לתנאי שטח, סורקי תלת מימד וכמובן את סורקי הסמארטפונים, העושים שימוש במצלמה המובנית שלהם.

כיצד לבחור סורק לעסק?

סוג הסורק שתבחרו אמור להיות מסוגל לסרוק בקלות את סוגי המסמכים הדרושים לכם כדי לבצע דיגיטציה ולהפוך את הפריט ה׳מצולם׳ לתמונה דיגיטלית ברורה וחדה. האם אתם סורקים מסמכים וקבלות מנייר? האם אתם צריכים תעודות (רישיונות נהיגה או תעודות זהות)? האם אתם מתכננים לסרוק תצלומים? האובייקטים שאתם סורקים צריכים להיות השיקול העיקרי בבחירת סורק. רוב סורקי המסמכים מסוגלים לטפל בקלות ברשומות נייר, בקבלות ובתעודות שונות. עם זאת, כדי לסרוק תצלומים, תזדקקו לסורק שתוכנן במיוחד לתמונות. סורקי תמונות מציעים רזולוציה גבוהה יותר וצבעים משופרים, ומשמרים את מראה הצילומים בעת ההצגה הדיגיטלית.

כמה מסמכים אתם מתכוונים לסרוק?

אם אתם מתכננים לבצע דיגיטציה של ארכיוני נייר, תזדקקן לסורק מסמכים בנפח גדול, שיכול להתמודד עם ערימות מסמכים ללא פיקוח רב או עבודת כפיים. סורקי מסמכים מתקדמים, דוגמת סורקי ה-DS-970 מגיעים בדרך כלל עם מזין אוטומטי, שיכול לבצע דיגיטציה של כמויות גדולות של ניירת ללא פיקוח, מה שמאפשר ליצור ארכיון דיגיטלי ולהעלות לענן את כל ארונות התיוק של פעם. אם אתם מתכוונים לסרוק מסמכים רק מדי פעם, יהיה עדיף מבחינתכם להתחיל לחשוב על דגמי סורקים פשוטים (וזולים) יותר.

סורק מתקדם: Epson Workforce DS 970.

סורק מתקדם: Epson Workforce DS 970. צילום: יח"צ

האם תזדקקו לחיבור המערכת למערכת הניהול הארגונית?

זיהוי תווים אופטי (OCR) הוא תכונה מתקדמת לניהול מסמכים, המאפשרת למחשב לקרוא בקלות את הטקסט במסמכים. OCR מאפשר לארגן, לחפש ולעצב את המסמכים הסרוקים בקלות. OCR הוא בדרך כלל תכונה סטנדרטית שכלולה ברוב סורקי המסמכים המודרניים, כשכל דגמי הסורקים של אפסון (Epson) עובדים עם תוכנת הסריקה החכמה של אפסון, והיא יכולה לחסוך לא מעט זמן עבור עסקים. רצוי בהחלט גם לבדוק את האפשרות להתאים את הסורק למערכת הארגונית כדי למקסם את תהליכי העבודה. יכולת ברקוד תביא לייעול העבודה ותאפשר ארכוב וחיפוש מסמכים בקלות יתרה.

נשמח לסייע לכם בהתאמת הסורק המתאים ולעזור בהתאמת סורקי Epson למערכות הארגון.

להרשמה לכנס לחצו כאן.

  

הכותב הוא מנהל מכירות החטיבה העסקית, הדפסה וסריקה אפסון ישראל.

אירועים קרובים