תוכן שיווקי
לקראת תחרות הטאף מאדר

הכירו את משתתפי נבחרת הטאף מאדר: לירון סגל, פייפאל

14/02/2022 14:00
לירון סגל, חוקר אבטחת סייבר בכיר בפייפאל/

נבחרת טאף מאדר למען גדולים מהחיים על שם שלמה טירן לשנת 2022 יצאה זה מכבר לדרך. זוהי השנה השביעית שהנבחרת תצא לאתגר הספורט טאף מאדר, שיתקיים הפעם בסקוטלנד.

הנבחרת מורכבת מקבוצה של מנכ"לים, מנמ"רים ובעלי תפקידים בכירים אחרים במגוון ענפי המשק, שלצד האימונים לקראת תחרות הטאף מאדר פועלים להשגת תרומות ומשתתפים בפעילויות למען עמותת גדולים מהחיים, שמסייעת לילדים החולים בסרטן ובני משפחותיהם. התרומות מיועדות בעיקרן להקמת גני חלומות – גני ילדים, שמותאמים לילדים החולים בסרטן. לאחר שנחנך גן בבאר שבע, התרומות מיועדות כעת להקמת גן חלומות בירושלים.

קפטן ויזם הנבחרת הוא אלון כהן, מנכ"ל פרינטר סנטר. אנשים ומחשבים מלווה את הנבחרת הישראלית מאז הקמתה של זו לפני שבע שנים, והיא מפיקה מדי שנה את המסע לטאף מאדר.

בכל אחת מהכתבות בסדרה זו אתם מוזמנים להכיר אחד.ת מחברי וחברות הנבחרת – על עיסוקו.ה, תחביביו.ה ופעילותו.ה ההתנדבותית.

לירון סגל, חוקר אבטחת סייבר בכיר בפייפאל

ספר על עיסוקך והישגיך.
"אני חוקר אבטחת סייבר בכיר בפייפאל, עם תשוקה, ידע וניסיון בהובלת פרויקטים ייחודיים בתחום מודיעין האיומים, על כל גווניהם – החל ממתקפות רשת, דרך נוזקות ואיומים על תחנות קצה ועד לאיומים מתקדמים. בעבר עבדתי כחוקר אבטחה ב-F5, שם חקרתי בעיקר נוזקות שגורמות למתקפות רשת מבוזרות, וכן ניצול פגיעויות בשרתי אתרים. רבים מתוצרי המחקרים הועלו וזמינים באתר של מעבדות F5.

בעבר היותר רחוק עבדתי ב-RSA – זמן קצר כאנליסט למניעת הונאות ולאחר מכן בניתוח נוזקות שתוקפות לקוחות של גופים פיננסיים גדולים".

מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?
"בעבר השתתפתי כמדריך במסגרת לנוער ובוגרים עם פיגור שכלי. כמו כן, לימדתי ילדים מוכשרים ממשפחות קשות יום את מקצוע המתמטיקה. אני משתתף בפעילויות למען הקהילה במסגרת החברה שבה אני עובד. לדוגמה, בשנתיים האחרונות התנדבתי בהכנת ובחלוקת משלוחי מנות לקשישים ניצולי שואה. אני מקווה מאוד שנוכל לקיים את הפעילות הזו גם השנה. המפגש עם האוכלוסייה הזו מאוד מרגש ומעשיר, וזו זכות גדולה לקחת חלק בפעילויות כאלה".

למה אתה רוצה להיות בנבחרת?
"אני מכיר באופן אישי את הפעילות המבורכת של עמותת גדולים מהחיים, ואת ההשפעה העצומה והטובה שיש לה על החולים ומשפחותיהם. אביב שלי, בת ה-5, אובחנה בלוקמיה בשנה שעברה, ומאז ניתן לומר שאתגרי החיים התעצמו. עמותת גדולים מהחיים ליוותה אותנו ברגעים הלא פשוטים, ונתנה המון עזרה ותמיכה.

אוסיף שאביב נכנסה לפני כמה שבועות לגן החלומות בכפר אז"ר שברמת גן, שהוקם שם ב-2014, לאחר מאמץ גיוס תרומות דומה לזה הנוכחי, לטובת הגן בירושלים. ההשתתפות בנבחרת זו הדרך שלי לנסות ולהודות לעמותת גדולים מהחיים ולקדם את האור שהיא מפיצה".

מה הזיקה שלך לספורט, אם בכלל?
"שנים רבות רכבתי על בסיס יומי על אופניים (לא חשמליים!) ויצאתי לטיולי רכיבה של כמה שעות. בנוסף, במשך כמה שנים התאמנתי בריצות של עד 10 ק"מ באופן די קבוע. בשנים האחרונות התאמנתי בג'יוג'יטסו ברזילאי, אבל זה נקטע, יחד עם הרכיבות למשרד, כשהגיעה הקורונה ועברתי לעבוד מהבית.

חוץ מזה, אני אוהב ספורט אתגרי, ויצא לי להתנסות בין היתר בצניחות חופשיות, טיפוס קרחונים, רפטינג, באנג'י, אופנועי שטח ואפילו טיסה על מטוס קרב".

מהם תחביביך?
"לפני כ-10 שנים אשתי המדהימה לקחה אותי לחוויית טיסה במצנח רחיפה כמתנת יום הולדת. אחרי שטסנו מעל הצוקים של ארסוף ידעתי שזה משהו שאני חייב לעשות. חודש אחר כך התחלתי קורס, ומאז אני מבלה הרבה זמן באוויר, מסתכל על העולם מזווית אחרת ובאופן שקשה לתאר – הכי קרוב לציפורים שרק אפשר. טסתי בארץ ובמדינות רבות ברחבי העולם – לעתים טיסות שנמשכו מעל חמש שעות ובאורך של בסביבות 100 ק"מ מרחק, ללא מנוע".

ספר קצת על משפחתך. מה הם יגידו על השתתפותך בנבחרת?
"יש לי מזל גדול שזכיתי במשפחה מדהימה ומפרגנת, שנותנת גיבוי מלא לכל השיגעונות שלי. אפשר להגיד שהתחשלנו והתגבשנו לא מעט בשנה האחרונה, בעזרת האתגרים שעברנו.

ירדן בת ה-8, אחותה הגדולה של אביב, היא ילדה אתלטית, אמפטית ומבריקה, וכנראה שאם היא הייתה יכולה, היא הייתה מצטרפת לנבחרת הטאף מאדר. האח הקטן, ארי בן השנה וחצי, בטוח מפרגן, ואביב מתלהבת מזה שאבא רץ עם החולצה של העמותה שהיא כל כך אוהבת. כל התודות והתשבחות מגיעות לענבר, אשתי, שמפרגנת מלא ומצליחה לסבול אותי כבר 17 שנים".

מהו החלום הגדול ביותר שלך?
"כשאביב חלתה, התרגשתי מכמות הטוב שאנשים הרעיפו עלינו מסביב. כל אחד עזר כפי יכולתו וההשקעה הייתה ניכרת – בין אם זה משלוחי הפתעות לאביב מהגן במשך תקופה לא מבוטלת, חברים שבאו להעביר אתי לילות בבית החולים וסיפקו תמיכה חשובה, וזרים מוחלטים שנכנסו לנו ללב וידעו להרגיע כשסיפרו איך הם עברו תקופות מאתגרות דומות. החלום שלי הוא שתהיה לי היכולת להחזיר על כל הטוב שניתן לי בתקופות הטובות ובאלה הפחות טובות. שאוכל להשפיע לטובה על אנשים סביבי, כך שיוכלו, בתורם, גם כן להשפיע לטובה על אלה שסביבם, ולהפוך את העולם למקום יותר טוב".

אירועים קרובים