תוכן שיווקי
לקראת האירוע הווירטואלי Low-Code Israel By Proceed & Outsystems ב-27 בינואר

"פיתוח ב-Low-Code תואם לתקופה של מחסור בעובדים בתחום"

כך אמר גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד, בראיון עימו לקראת כנס ה-Low-Code השנתי של החברה, בשיתוף אאוט סיסטמס

05/01/2022 17:06
גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד.

"פתרונות ה-Low-Code מביאים איתם מהפכה תעשייתית של ממש, ומשנים ללא הכר את יעילות הארגונים ואת מהירות התגובה שלהם", כך אמר גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד (Proceed), בראיון עימו לקראת כנס Low-Code ISRAEL השנתי של החברה. הכנס יתקיים בסוף החודש, באופן וירטואלי, בשיתוף אאוט סיסטמס (Outsystems).

"ה-Low-Code הוא גיים צ'יינג'ר"

רגב ציין כי "תחום פיתוח התוכנה הוא תחום רותח כרגע. הביקוש למפתחים עצום והמשכורות בעלייה משמעותית. האתגר של גיוס ושימור טאלנטים הפך להיות אחד האתגרים המרכזיים שעימם מתמודדים מנהלי פיתוח במגוון רחב של ארגונים. עבורם, עולם ה-Low-Code הוא לא פחות מגיים צ'יינג'ר. פיתוח ב-Low-Code ניתן לביצוע בהיקפים משמעותיים, בקצבים של פי חמישה עד 10 מקצב הפיתוח המסורתי, ועם עובדים פחות מנוסים. זאת, מבלי להתפשר על התפוקות, האבטחה, הסקיילביליות, השימוש מחדש (Reuse), ובכלל – על היכולות הטכנולוגיות של המערכות המפותחות".

"בתחילת הדרך של אאוט סיסטמס ראינו בעיקר שימוש בפלטפורמה לטובת פיתוח טפסים מקוונים ואפליקציות פשוטות. אלא שבשנים האחרונות ארגונים הבינו את היכולות של הפלטפורמה שלה והחלו לפתח אפליקציות קריטיות, פורטלים, אפליקציות מובייל ואפילו מערכות ליבה בעזרתה", הוסיף רגב.

"אתגר נוסף של מנמ"רים ומנהלי פיתוח במגזר האנטרפרייז נוגע בצורך להנגיש סביבות פיתוח ישנות לדרישות של העולם הדיגיטלי", אמר. "כך, לדוגמה, בארגונים רבים מערכות הליבה והלגאסי עודן מבוססות על סביבות COBOL ישנות. קיים קושי להתאים את הסביבות הללו לדרישות העולם הדיגיטלי. אאוט סיסטמס מאפשרת להתממשק בצורה פשוטה למערכות הליבה, לשלוף משם את המידע הרלוונטי ולהציגו בצורה פשוטה, חדשנית ומעודכנת".

רגב יודע על מה הוא מדבר: כבר כמה שנים שפרוסיד – שכאמור, בראשה הוא עומד – מייצגת ומטמיעה בישראל את סביבת הפיתוח של אאוט סיסטמס, חלוצת תחום ה-Low-Code. אאוט סיסטמס פעילה מזה כשני עשורים והיא פיתחה פלטפורמה שמאפשרת פיתוח תוכנה כמעט ללא כתיבת קוד, בדגש על תכנות באמצעות ממשקים גרפיים וקונפיגורציות.

"70% מפעילות הפיתוח תהיה ב-Low-Code"

מעיין שלום, מובילת טכנולוגיות Low-Code בפרוסיד, ציינה כי "אתגר נוסף של מערכות שלא פותחו ב-Low-Code הוא שנדרש לשדרג ולתחזק אותן באופן שוטף. כך, לדוגמה, אם גדל מספר המשתמשים – נדרש להגדיל את כמות משאבי המחשוב. כמו כן, נדרשים שדרוגים לשרתים או אבטחת מידע. עם אאוט סיסטמס את.ה מקבל.ת סביבה שלמה ואוטונומית – הגדלה של משאבים תבוצע אוטומטית, וכך גם שדרוג של מערכות אבטחת המידע".

האטרקטיביות הזו של תחום ה-Low-Code נבדקה גם על ידי חברות המחקר הבינלאומיות. כך, למשל, "גרטנר קובעת שעד 2024, כ-70% מפעילות הפיתוח תהיה מבוססת Low-Code", ציינה שלום.

מעיין שלום, מובילת טכנולוגיות Low-Code בפרוסיד.

מעיין שלום, מובילת טכנולוגיות Low-Code בפרוסיד. צילום: ריקי גובאני

לדבריה, "אחד היתרונות של סביבת הפיתוח מבוססת ה-Low-Code של אאוט סיסטמס הוא החסכון הדרמטי בהוצאות הפיתוח, שהן משמעותיות בעולמות ה-IT. הסביבות הללו מצריכות כוח אדם טכנולוגי יקר פחות, והתוצרים מתקבלים במהירות רבה יותר. כל זה בא לידי ביטוי בשורה התחתונה – בתקציב הפיתוח. זה מפנה משאבים לקידום יותר פעילויות פיתוח, ולביצוע תוכניות עבודה עמוקות ועשירות הרבה יותר ביחס ליכולות של סביבות הפיתוח המסורתיות".

שלום סיכמה באמרה כי "הניסיון העשיר שלנו בפלטפורמה של אאוט סיסטמס מאפשר לנו להציע את כל המכלול: רישוי, פיתוח, הדרכות ועוד. פרוסיד מציעה One stop shop לתחום".

מתעניינים ב-Low-Code ובפיתוח תוכנה? רוצים לשמוע עוד? לפרטים נוספים ולהרשמה לכנס לחצו כאן.

אירועים קרובים