תוכן שיווקי

חוויית סטודנט חדשה ומאובטחת במעונות בר אילן

02/01/2022 14:35
פארק ה-100, קמפוס אלקטרה של  אוניברסיטת בר אילן.

מעונות סטודנטים מהווים חלק בלתי נפרד מהחוויה האוניברסיטאית. כשמדובר באוניברסיטה מודרנית ומתקדמת, החוויה הזאת חייבת לכלול גם חיבור מלא לכל תשתיות הרשת והתקשורת הנחוצות למבנים עצומים המשמשים למגורי סטודנטים כה רבים. כשאוניברסיטת בר אילן הקימה את מעונות הסטודנטים החדישים שלה, חברת פרטנר קיבלה את האתגר לתת פתרון תקשורת מלא, מאובטח ושלם למעונות החדשים – את הפתרון הזה בדיוק נציג בפירוט מקצה לקצה.

פתרון תקשורת מלא למעונות הסטודנטים – מעונות פארק ה-100, קמפוס אלקטרה

מעונות סטודנטים דורשים פתרון תקשורת מלא, הבנוי מכמה מרכיבים בלתי נפרדים וחשובים ביותר. החלק הראשון הוא כמובן אינטרנט – הסטודנט המודרני חייב חיבור מהיר ויעיל לרשת אינטרנט, הן לצרכי לימודים והן לצרכי פנאי. רבים מהסטודנטים דיירי המעונות מחוברים ברוב שעות היממה לרשת ה- Wi-Fiהמקומית, ומתאפיינים בצריכה גבוהה של סרטונים לימודיים, אפליקציות רשת שונות ועוד.

מלבד זאת, קיים גם צורך בשירותי טלוויזיה – מדירות יחיד ועד דירות משפחה, החיבור לשירותי טלוויזיה נוחים ומשתלמים מהווה חלק בלתי נפרד מתרבות הפנאי של הסטודנטים.

צורך נוסף ואולי גם החשוב ביותר הוא פתרונות תקשורת ואבטחה – הרשת שאליה מתחברים הסטודנטים חייבת להיות מאובטחת מקצה לקצה, כך שלא תאפשר לאיומים לחדור ולהכניס יישומים מזיקים לתוך הרשת האוניברסיטאית ולמחשבים הפרטיים של כל המחוברים אליה.

הפתרון של פרטנר – מרמת המבנה ועד רמת החדר

פתרון התקשורת של פרטנר מספק תקשורת מאובטחת ומלאה ליותר מ-1,000 חדרים במגורי המעונות, ברוחב פס גבוה ובקליטה מלאה בכל פינה במתחם – מהפארק החיצוני ועד כל חדר שינה. כלל המבנים מחוברים לסיבים אופטיים באופן מגובה ושריד.

בחדר המחשב הראשי הוקם דטה סנטר, אשר מספק את כלל השירותים – אבטחת מידע, תקשורת וניהול לכלל הפתרון – הגדרות אבטחת המידע מסופקות על ידי צוותי בר אילן ומיושמות על ידי צוותי האינטגרציה של פרטנר

פתרון הוליסטי של פורטינט מקצה לקצה

לחברת פורטינט יש פתרון מלא ושלם, שמספק לסטודנטים חוויית גלישה בקצבים גבוהים, תוך מענה מלא לצרכי אבטחת מידע, שעונה על הדרישות שהצבנו בקבלת ההחלטות, תוך התמקדות בכמה נושאים חשובים והכרחיים להצלחת הפרויקט:

  1. פתרון מבוסס אבטחת מידע קצה לקצה עד לרמת הסטודנט.
  2. פתרון מלא וניהול אחיד מבוסס על ה-Security Fabric.
  3. יכולת הגדרת מדיניות אחידה ומלאה מרמת ה-Next Generation FW דרך מתגי הליבה ומתגי הקצה ועד לרמת ה-Access Point – בכלי אחיד: Forti Manager.
  4. מערכת ניתוח התראות ואנליטיקות Forti Analizer.

כך קיבלנו פתרון מלא, מאובטח ואחוד מבית פורטינט.

מימין: מאיר קהן - מנהל פרויקט, אלכס גרשקוביץ – מהנדס המערכת.

מימין: מאיר קהן – מנהל פרויקט, אלכס גרשקוביץ – מהנדס המערכת, פרטנר. צילום: שרון ישראלי

הסטודנט מקבל חדר מחובר ומוכן

המטרה בבניית מערכת תקשורת מסועפת ומתקדמת דוגמת זו שיצרנו עבור מעונות בר אילן היא השגת פשטות. המטרה שביקשנו להשיג והאתגר שעמו התמודדנו באו לידי ביטוי באוכלוסייה צעירה, שדורשת חיבור מהיר ויעיל לרשתות התקשורת השונות – סטודנטים שנכנסים לחדרם ונהנים מחיבור באופן מלא מהרגע הראשון, ובנוסף, לאחר ביצוע מוצלח של הפרויקט, בחרו להרחיב את הפתרון לשאר מעונות המתחם ובכך לספק פתרון אחיד לכלל המעונות (החדשים והישנים).

מעונות סטודנטים מאופיינים בתחלופה לא מועטה, ויש צורך בפתרונות שיהיו קלים לתפעול ולניהול ולא ישאירו פרצות אבטחה. בשורה התחתונה, זהו בדיוק הפתרון שמעונות בר אילן קיבלו כשפנו לפרטנר עסקים לתכנון והקמת רשת התקשורת שלהם.

פרטנר עסקים מספקת פתרונות אבטחה ותקשורת ברמה הגבוהה ביותר, עם שירות שמעניק מענה מקצה לקצה – One Stop Shop, בדיוק כמו במעונות בר אילן. ניתן לפנות אלינו עם כל אתגר תקשורת ומשימה מורכבת, ואנו נדאג לפתרון המתאים לצורכי כל לקוח מקצה לקצה, מבלי לערב גורמים נוספים שייקרו ויסבכו את התהליך. והאיכות? מוזמנים לשאול כל סטודנט במעונות פארק ה-100 בקמפוס אלקטרה של אוניברסיטת בר אילן.

אירועים קרובים