תוכן שיווקי
בעקבות כנס PMI 2021

שלושה אתגרים ושלושה פתרונות בצמיחה מהירה

חברות היי-טק רבות צמחו במהירות בשנה האחרונה ● הצמיחה טומנת בתוכה אתגרים שחשוב לתת להם מענה על מנת לייצר תשתית להמשך הצמיחה ולעמידה ביעדי החברה

30/12/2021 14:33
דביר זהר, מנכ"ל סימפל.

חברות רבות גייסו בשנה האחרונה סכומי כסף נכבדים על סמך הבטחה לעמוד ביעדים אגרסיביים. צמיחה היא תהליך עם הרבה אנרגיה והתלהבות, אך מרבית החברות מגלות כי הוא טומן בתוכו גם שלושה אתגרים:

הראשון –  אותם כלים ותהליכי ניהול שעבדו מצוין כשהיו קטנים, כבר אינם עובדים טוב, ונדרש להגדיר תהליכים מותאמים לגודל החדש.

השני – למנהלים בדרגים השונים קשה לייצר שליטה. כשהיו קטנים, הספיק להסתובב בקרב אנשי הפיתוח או להשתתף בכמה דיוני סטטוס, על מנת להבין איפה החסמים. כשגדלים, זה לא מספיק ונדרש לשדרג את יכולת השליטה הניהולית.

השלישי – קשה לגייס כוח אדם איכותי. זה נכון בכל העולם ובוודאי בישראל. המשמעת היא שעל מנת לעמוד ביעדים העסקיים נדרש להפיק יותר מהאנשים הקיימים.

שלושה אתגרים, ומולם שלושה נדבכים של פתרון:

הראשון – יצירת ארגון ביזורי. זה אומר מתן כלים, תהליכים ומיומנויות בגישה האג'ילית לדרגי הביניים (ראשי צוותים, מנהלי פרויקטים). כך יוכלו לנהל את המשימות שלהם ביעילות, כמעט ללא מעורבות מנהלים.

השני – מערכת שליטה ניהולית, המאפשרת למנהלים התערבות כירורגית במקומות שבהם נדרשת התערבות. המערכת מבוססת על כלי BI, שמסתמכים על נתונים מכלי הניהול של דרגי הביניים (כמו JIRA בניהול הצוות ו-SMARTSHEET בניהול הפרויקטים).

השלישי – מתן יכולת תכנון לטווח של כמה חודשים, המאפשרת ניצול מיטבי של משאבים, זיהוי מוקדם של צווארי בקבוק ומתן התחייבות ריאלית על לוחות זמנים.

יישום הפתרונות הללו בצורה שמתאימה לחברה מייצר תשתית ארוכת טווח, המאפשרת עמידה ביעדים והמשך צמיחה מהירה גם בעתיד.

סימפל (SIMPLE) עובדת עם חברות בצמיחה ומסייעת להן ביישום תהליכים, כלים ומערכות שליטה ניהוליות, המאפשרים קיצור זמן הגעה לשוק וניצול מיטבי של משאבים.

אירועים קרובים