כיצד נבנה את מקום העבודה ההיברידי? הקשיבו לדור הצעיר

הקורונה חוללה שינוי בלתי הפיך כנראה באופן שבו תעשיית ההיי-טק פועלת, והעבודה בחברות הפכה להיברידית, כזו המשלבת עבודה מרחוק עם עבודה במשרד - אבל מה הכי נכון ומה מצב העבודה האופטימלי האפשרי כעת?

ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין.

מאת: ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין

בעוד ישראל יוצאת מגל הקורונה הנוכחי, נראה שעולם העבודה בתעשיית ההיי-טק השתנה לנצח. למדנו מספר שיעורים חשובים, שיכולים לעזור לנו בשלב הבא, בו נראה שילוב מחדש של עובדים במשרד – בין אם בגישה היברידית או בגישה המסורתית, שהייתה נהוגה לפני המגיפה.

למי שרכש ניסיון בעבודה במשרד לפני נגיף הקורונה, אפילו קטן ביותר, קיים מושג קלוש איך הכל יכול להשתלב מבחינה תפעולית. זה לא המקרה עבור עובדים צעירים בתעשייה שלנו, שחלקם החלו את הקריירה שלהם באופן וירטואלי לחלוטין.

סקר שבוצע בקרב בני דור ה-Z (ילידי 1997-2021) גילה שלמעלה משני שליש מהם מעוניינים במקום עבודה שמאפשר להם לעבוד מרחוק ללא הגבלה

בכתבה שהתפרסמה לאחרונה בניו יורק טיימס מתואר עולם עבודה בו הדור החדש של העובדים, שהחל את הקריירה באמצע המגיפה, משנה את הנורמות והסגנון שלו מקצה לקצה. בני הדור הצעיר שנכנסים כיום בין שורות העובדים בתעשייה, מביאים עימם צפיות לגמישות רבה יותר בשעות העבודה ובבחירת המקום בו תתבצע העבודה – בין אם בבית, בחוף הים או במשרד – וכן עם ציפיות למערכת ערכים מתקדמת יותר הפתוחה לגיוון והכלה, כזאת שדואגת לרווחה הנפשית והחברתית של העובד, ואף מכירה בסוגיות מגדריות ומתייחסת אליהן. בכתבה צוטט סקר שבוצע בקרב בני דור ה-Z (ילידי 1997-2021) שגילה שלמעלה משני שליש מהם מעוניינים במקום עבודה שמאפשר להם לעבוד מרחוק ללא הגבלה.

כדאי לשים לב לקבוצות הצעירים והמתמחים בארגון שלכם, הן יכולות להוכיח את עצמן כמקור טוב לתובנות ומשוב בונה, למרות שחבריהן מבלים את רוב הזמן שלהם בין פגישות וידיאו, מודולים של e-learning ומפגשי חונכות וירטואליים. כשעשיתי זאת, למדתי כי עבור רבים, עבודה מרחוק ופגישות וירטואליות היו לעתים קרובות חוויה מגבילה. "נהניתי, אבל יש חור בחוויה שלי, שקשה לבטא בהתחשב בכך שלא הצלחתי ללמוד באופן ספונטני ובלתי פורמלי", שיקף אחד המתמחים בחברה. "קשה לשחזר שאלות או דיונים מאולתרים באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, וכמובן, הדרכה צמודה של מנטור איבדה חלק מהמשמעות שלה", אמר אחר.

רבים מהם מסכימים שאינטראקציות באמצעות אימייל או הודעות מיידיות מרגישות לעתים קרובות יותר פולשניות מאשר פנייה אישית לאנשים במשרד. עם זאת, יש ביניהם שמחמיצים הזדמנות לפגישה אישית ומיידית עם עמיתים בכירים ומעדיפים לקבל משוב בסביבה וירטואלית.

הקריירה המוקדמת שלי הואצה על ידי למידה של העסק מבפנים: היכרות עם אנשים שונים, שיתוף פעולה עם צוותים או פשוט היותי בחדר עם אנשים טובים וצפייה בדרך שבה הם עובדים. כשהכל וירטואלי, אתה לומד להכיר צוות קטן ואת התפקיד שלך בו, אבל את התמונה הגדולה יותר קשה לפענח. ההזדמנות ללמידה בלתי פורמלית – באמצעות התבוננות ושיחה – מצטמצמת באופן משמעותי. זאת, עוד לפני שהזכרנו את ההווי שנוצר במשרדי החברה. מצד שני, לאנשים רבים יותר יש אפשרות להתקדם, מבלי ששיקולים זרים ולא ענייניים יהפכו לחלק מהליך בחירתם לתפקידים שונים או בכירים יותר.

כיצד אנו מעצבים את השלב הבא באסטרטגיית העבודה ההיברידית שלנו?

עלינו לקחת בחשבון את כל הגורמים הללו כאשר אנו מעצבים את השלב הבא של אסטרטגיית העבודה ההיברידית שלנו. מצד אחד, אנחנו לא רוצים לאבד את היתרונות הרבים של עבודה מרחוק, אך מצד שני אלה צריכים להיות מותאמים במיוחד עבור הצעירים שנמצאים בשלבי הלמידה המעצבת של הקריירה שלהם.

שימוש מושכל במשרדים שלנו יהיה גורם מרכזי בכך. רצוי לעצב מחדש חללים במשרד, כדי להקל על פגישות ועבודה משותפת – היתרון החשוב של היות כולם יחד בחלל אחד. יתרה מכך, אנחנו רוצים לייעל את סביבת העבודה במידת האפשר עבור מצטרפים חדשים, ולהבטיח שירגישו מחוברים לחברה.

התזמון משחק תפקיד חשוב. לא מדובר בקביעת כללים בנוגע למספר קבוע של ימים בשבוע, אלא דווקא בתזמון השהות במשרד, כך שתהיה מנוצלת היטב. אין טעם בכיתה ללא מורים, ולמצטרפים חדשים צריכה להיות גישה לתמיכה, לפגישות ולעמיתים הנכונים כשהם נמצאים במשרד.

ייקח זמן להתאקלם בסביבת העבודה ההיברידית, בדיוק כפי שהיה קשה להתאקלם בעבודה מרחוק. כדי שזה יעבוד, יש לעשות הכל כדי לשלב את הגמישות של העבודה מרחוק עם היתרונות התרבותיים והלימודיים של עבודה במשרד. אם אצטט שוב ​​את אחד המתמחים שלנו: "הבחירה חשובה. זה לא בינארי. הכל עניין של גמישות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים