תוכן שיווקי
בעקבות ועידת הפסגה של ה-IT

"אנחנו ה-'טסלה' של מערכות ה-IT"

יורם אלול, מנהל פעילות BMC ישראל ומזרח אירופה: "בדיוק כמו הרכב האוטונומי של טסלה, החזון שלנו ל-2025 הוא לאפשר לחברות לנהל את ה-IT שלהן באופן אוטונומי"

01/11/2021 17:00
יורם אלול, מנהל פעילות BMC ישראל ומזרח אירופה.

BMC, המובילה העולמית בפתרונות לניהול מערכות IT, לקחה חלק בכנס הפסגה של ה-IT, שנערך אתמול (א') על ידי אנשים ומחשבים, ביחד עם מטריקס, שותפתה בישראל. יורם אלול, מנהל פעילות BMC ישראל ומזרח אירופה, שהשתתף בפאנל הפיננסים וה-Insurtech בכנס, חשף את החדשנות הטכנולוגית של BMC, שאותה מאמצות חברות רבות בסקטור הפיננסי בעידן הפוסט קורונה, וסיפר על צמיחתה המואצת של החברה בישראל.

על מנת להיות ארגון אוטונומי, BMC מציעה פלטפורמה אחודה, המבוססת על פתרונות אוטומציה חכמים, לניהול מערכות ה-IT, לרבות בעולמות המולטי קלאוד. גרטנר, פורסטר ו-STKI הישראלית ממקמות את BMC מזה כמה שנים ברציפות במקום הראשון בעולמות המיינפריים, השו"ב, ה-Service Desk, וכלל הניהול והתפעול האוטומטי של המחשוב הארגוני.

לדברי אלול, "הסקטור הפיננסי מאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית מהר יותר מאשר מגזרים אחרים. זהו הסקטור המוביל ב-BMC – גלובלית ובישראל, כאשר כל הבנקים במדינה הם לקוחות החברה, כמו גם חברות האשראי – ויזה, ישראכרט ו-Max, וחברות הביטוח – מגדל, הפניקס, מנורה ועוד. מצב זה מחייב את החברה להיות חדשנית מאוד, על מנת לסייע ביישום החלום – ממובייל ועד מיינפריים. כך, לדוגמה, אפליקציית ביט, שמשתמשת בפתרונות BMC על מנת לקשר בין המיינפריים ב-BackEnd לחזית, היא אפליקציית מובייל מתקדמת ומובילה".

החזון: ניהול ה-IT באופן אוטונומי

אלול סיפר כי "החזון שלנו ל-2025 הוא להיות Autonomous Digital Enterprise. בדיוק כמו הרכב האוטונומי של טסלה, BMC רוצה לאפשר לחברות לנהל את ה-IT הארגוני שלהן באופן אוטונומי. החזון לאוטונומיה ADE מבוסס על אנליזה של המידע הארגוני באמצעות טכנולוגיות חכמות, של בינה מלאכותית ולמידת מכונה, המאפשרות, כתוצאה מכך, לקבל החלטות חכמות ולהפעיל פתרונות באוטומציה ופרסונליזציה מקסימליות. חזון זה אפשרי ליישום, מכיוון שכבר כיום אנחנו מבצעים אוטומציה בארגונים רבים. ההבדל בין אוטומציה לאוטונומיה בתפיסה שלנו הוא שאוטומציה היא פעולה של עשייה ואוטונומיה היא מחשבה וביצוע, כך שהיא קצת יותר רחבה".

צמיחת הסניף הישראלי

באחרונה דיווחה החברה על הגדלת הפעילות בישראל באופן משמעותי ועל השקעה של BMC העולמית במשרד הישראלי, לרבות גיוס כוח אדם איכותי. לחברה מעל 100 לקוחות בישראל, מהחברות המובילות בכל סקטור, לרבות המגזרים הפיננסי, הציבורי, הממשלתי, העסקי, הביטחוני, התעשייתי והרפואי. לאנשים ומחשבים נודע על מספר זכויות משמעותיות שלה בשנה האחרונה: החברה מבצעת פרויקטים בולטים בבנק ישראל, במגדל, במנורה ובצים. מדובר בפרויקטי פלטפורמה של BMC לארגונים אוטונומיים דיגיטליים (ADE). תחום חם נוסף שבו מככבת BMC הוא תחום הכספות: לא מכבר היא זכתה במכרז החשכ"ל לכל משרדי הממשלה, כולל משרדי האוצר והבריאות, בנק ישראל, בנק לאומי, שע"מ (זרוע המחשוב של רשות המיסים), בנק הדואר, שירותי בריאות כללית, הפניקס, BDI, ממשל זמין, המשטרה, הביטוח הלאומי וגופים נוספים. מדובר בהטמעת Control-M – אחד מפתרונות הדגל של BMC, שמפותח במרכזי הפיתוח שלה בתל אביב ובתל חי, שמעסיקים כ-500 עובדים, ובמעבר הדרגתי לענן – Run & Reinvent. לדוגמה, בנושא העברת קבצים מאובטחת – ביצוע באמצעות קונסול מרכזי אחד להעברת קבצים ולא בפלטפורמות שונות, אלא בפלטפורמת אחת – החלפת פתרון CyberArc DCA.

מימין: רועי שוורץ, נדב טיומקין ויורם אלול, BMC.

מימין: רועי שוורץ, נדב טיומקין ויורם אלול, BMC. צילום: ורד גלזר זילברשטיין

בתחום השליטה והבקרה זכתה BMC במגדל ובכללית כפלטפורמה ובשופרסל החליפה את מיקרו פוקוס. בתחום ה-Discovery היא זכתה בפרויקטים בבנק ישראל, בנק דיסקונט, מגדל ומנורה. בעולם ה-Service Desk Remedy Force, לקוחותיה – מנורה, כי"ל ו-888 – הם חלוצי ה-Service Desk ב-SaaS בישראל. בנוסף, אמדוקס, מגדל וצים הן לקוחות Remedy בתהליך שדרוג לפלטפורמת Helix. מדובר בפלטפורמת Service Desk רובסטית וחדשנית.

"הזכיות מבטאות את האמון שהלקוחות, שהם לקוחות מפתח בתעשייה הישראלית, נותנים בנו ובשותפות החזקה עם מטריקס", אמר אלול. "ההצלחה שלנו בישראל נעוצה במתן ערך אמיתי עסקי וטכנולוגי – מדיד ועקבי – לפני, במהלך ואחרי הפרויקט, עם שביעות רצון של המשתמשים הפנימיים והחיצוניים – עובדים ולקוחות.

מובילת שוק הפיננסים בסקטורים הפרטי והציבורי

יחד עם אלול לקחו חלק בפאנל הפיננסי ליאור ג'ורג'י, מנמ"ר בנק ישראל, אסי מויאל, מנהל חטיבת הדיגיטל והפיתוח בנס, גדי דודיאן, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף מחשוב וטכנולוגיה בבנק יהב, איתי משולם, מנהל הטכנולוגיות של גוף הייעוץ והשירותים המקצועיים בדל טכנולוגיות, גילי שלזינגר, מנהלת פעילות Oracle Cloud ERP & HCM באורקל ישראל, גיא אלכסנדר, מנהל אזורי באריסטה נטוורקס, דביר זהר, מנכ"ל סימפל, שלמה שמאי, מנמ"ר איילון חברה לביטוח, ואירנה פורטניק, מנמ"רית ויזה כאל.

הפאנל הסתיים בנימת גאווה כחול לבן, כשאלול החמיא לתפקוד החברות הישראליות בתקופת הקורונה. "כמנהל פעילות BMC גם במזרח אירופה וממה שאני רואה אצל הקולגות שלי במדינות נוספות בחו"ל, הקורונה האיצה משמעותית את הטרנספורמציה הדיגיטלית בעולם, אך בישראל בפרט", אמר אלול והוסיף: "ניתן לראות את הטרנספורמציה גם בסקטור הפרטי וגם בסקטור הציבורי. פתרונות BMC מאפשרים להאיץ טרנספורמציות דיגיטליות גם באמצעות שימוש ב- Run & Reinvent, מעבר הדרגתי ומושכל לענן לצד ניהול שוטף".

אירועים קרובים