תוכן שיווקי
לקראת אירוע Commvault Connections21, שיתקיים ב-11.11.21

"יש לנו פתרונות מתקדמים להגן על המידע של המגזר הביטחוני" 

שיחה עם איציק סקוברוניק – פרייסייל, אחראי על מגזר הביטחון בקומוולט ישראל

18/10/2021 14:41
איציק סקוברוניק, פרייסייל, אחראי על מגזר הביטחון בקומוולט ישראל. צילום: ניב קנטור

איציק, מהם האתגרים המרכזיים של המגזר הבטחוני?

"רבים נוטים לחשוב שהמגזר הביטחוני נמצא מאחור מבחינה טכנולוגית, ומערכות ה-IT  מיושנות. אך ההפך הוא הנכון. המגזר הביטחוני נמצא כיום בחזית הטכנולוגיה בארץ ובעולם, עם הון אנושי מצוין ועם יכולת אימוץ של טכנולוגיות ופתרונות מהמתקדמים שקיימים היום בעולם ה-IT וה-IoT. האתגרים העומדים בפניהם כפולים ומכופלים בהשוואה לסקטורים אחרים. הבולט באתגרים הוא חוסר קישוריות לאינטרנט הגלובלי בעולמות המבצעיים. זהו אתגר המצריך חשיבה יצירתית, הקמה ותחזוקה של מערכות מתקדמות שיישארו תמיד מעודכנות, שרידות ויציבות. אתגר נוסף הוא יותר חשיפה לאיומי חוץ. הצבא ותעשיות הביטחון הם יעד אסטרטגי לתקיפה של מדינות אויב או גורמים זרים, המצריך מהם השקעה ומאמצים רבים בתוכנות הגנה נגד מתקפות זדוניות ומתקפות כופרה. ואתגר אחרון הוא התפוצצת המידע וגידול אקספוננציאלי של הנתונים במערכות האחסון, שלא תמיד קיימת בהם היכולת לזהות מידע ישן ושאינו רלוונטי או ניתוח וחקירה של ניהול זהויות ואנומליות בשיתופי הקבצים בארגון".

מה הם הפתרונות של קומוולט לאתגרים הללו?

"זו כבר השנה עשירית שחברת קומוולט מובילה בתחום הגנה וניהול של המידע עם ותק וניסיון של 25 שנה בתחום. סל הפתרונות של קומוולט בתחום הגנת הנתונים בסביבות On-premise ובסביבות הענן מתקדם רחב מאוד. עבור סביבת ה-On Premise אנו תומכים בשלל אפליקציות, מסדי נתונים, פתרונות מונוליטיים, כגון VMware ו-Hyper-v, וגם פתרונות הגנה מתקדמים בעולמות המיקרו שירותים (Micro Services), כגון קוברנטיס, OpenShift, AKS וכדומה. בעולמות הענן הציבורי וההיברידי אנו מובילים וחלוצים בשוק, עם פתרונות SaaS מלאים על גבי פלטפורמת Metallic – שירות גיבוי מנוהל ללא צורך בהחזקת תשתיות בתוך הארגון, עם משאבים שאינם מוגבלים לאפליקציות ענן כגון Office 365 , Salesforce, Dynamics 365, Azure VM  ועוד רשימה ארוכה של תמיכה באפליקציות ענניות. כל המוצרים של קומוולט מובנים עם הגנה פנימית מפני מתקפות זדוניות ומתקפות כופרה, יכולת זיהוי אנומליות ושמירת עותק גיבוי Air Gap ללא יכולת מחיקה. והכי חשוב – יש לנו את היכולת לסרוק מערכות קבצים גדולות ולנטר פעילות חריגה על גבי שיתופי הקבצים בארגון או לבצע חיסכון בנפחי האחסון ומניעת התפוצצות המידע".

כיצד מבטיחים תשתית IT שתהיה יציבה, בטוחה ועם שרידות ברמה גבוהה?

"יציבות ושרידות הם שם המשחק. מערכת הגיבוי בארגון היא המערכת החשובה והקריטית ביותר בכל ארגון, גדול כקטן. ברגע האמת, כאשר מתקיים אירוע איבוד מידע, או, חלילה, הצפנה של מידע – אנו רוצים להבטיח שמערכות הגיבוי נשארות יציבות ואמינות על מנת להשיב לארגון את הרציפות התפקודית בזמן הקצר ביותר. ולכן אנו בקומוולט בנינו מערכת גיבוי שרידה ואמינה, שיכולה לשמש גם ככספת מפני הצפנה. פתרון שנקרא HyperScale – הוא פתרון Hyperconverged מתקדם המספק פתרון גיבוי שלם בתוך קופסה. הוא קל ליישום ולניהול, נוח לשימוש עם ביצועים מאוד גבוהים, אמינות ושרידות. ה-HyperScale יכול לשמש גם ככספת ותחליף לקלטות באמצעות פתרונות Immutable Storage המובנות בתוך המוצר. לדעתי, פתרון מסוג זה הוא חובה בכל אתר ביטחוני בהיבט אמינות ושרידות, אך בראש ובראשונה פתרון אמיתי מפני מתקפות כופרה".

מה התפיסה הרווחת לגבי הענן במגזר הביטחוני?

"לפני מענה על השאלה חשוב להבין, כי המידע במגזר הביטחוני נמצא בשתי סביבות: הראשונה – העולם המבצעי, מערכות בסיווג גבוה המכילות מידע מבצעי עם רגישות ביטחונית גבוהה. והשני – מערכות תומכות לחימה, כלומר מערכות בסיווג נמוך בעולמות כמו משאבי אנוש, לוגיסטיקה, רפואה, גיוס אנשי מילואים ועוד. ארגונים ביטחוניים מתכננים את אסטרטגיית הענן על פי הנתונים שהם יכולים או לא יכולים להעביר לענן, אך עדיין לתת לו מעטפת הגנה מאוד מתקדמת. אסטרטגיית הענן הצה"לית נמצאת כיום בראש סדר העדיפויות, בין אם מדובר בענן פרטי הממוקם במרכזי הנתונים הפנים ארגוניים ובין אם מדובר בענן ציבורי או היברידי. כיום יש מהלכים רבים להעביר מידע  לא מסווג לענן הציבורי. בד בבד מוקמות מערכות ענן פרטיות, המשמשות את מערכות המידע המבצעיות, אני מאמין שברגע שיינתן מענה אבטחתי ורגולטורי הולם מצד ספקיות הענן, אנחנו נצפה בגידול משמעותי בצריכת שירותי ענן גם בסקטור הביטחוני".

 

אירועים קרובים