תוכן שיווקי

שוק ה-AI צפוי לחצות את רף 500 מיליארד הדולרים ב-2024

01/08/2021 13:07
ההתפתחויות המרכזיות בתחום הבינה המלאכותית באירוע אחד. אילוסטרציה: BigStock

תחום הבינה המלאכותית (AI) לא רק מצוי במרכז של השיח הטכנולוגי והעסקי, אלא גם בעיצומה של פריחה עצומה – כך עולה מדו"ח של IDC, שהתפרסם מוקדם יותר השנה ומציג את ההיקפים האדירים של שוק מעניין זה. על פי חברת המחקר, צפוי שוק ה-AI להגיע השנה להיקף של 327.5 מיליארד דולר, ובנוסף לגדול בקצב של כ-17.5% לשנה ולהגיע לכדי 554.3 מיליארד דולר ב-2024.

"מגפת הקורונה דחפה קדימה את תחום ה-AI לצמרת של סדר היום במגזר הארגוני. זאת, באמצעות העצמה של ארגונים, והגדלה של יכולות העמידות והרלוונטיות שלהם", ציין ריטו ג'יוטי, סגן נשיא למחקר AI ב-IDC. "הבינה המלאכותית הופכת לנפוצה בתהליכים עסקיים רבים, כשבחזית החדשנות נמצאים תחומים דוגמת לימוד מכונה (Machine Learning), שיח מכונה (Conversational AI) וראיית מכונה (Computer Vision AI)".

ענפים אלה של תחום הבינה המלאכותית יעמדו במרכזו של אירוע FUTURE of AI בהפקת אנשים ומחשבים, שיתקיים ביום ד' הקרוב, ה-4 באוגוסט, במתחם Be-All בתל אביב. בין החברות המשתתפות באירוע: פייבר, ברייט דטה, אפוגאטה, ריטריין AI, פיורטוק AI, נויראליטי ו-וויומאר.

אחד מכנסי FUTURE of AI הקודמים. צילום: תומר פולטין

אחד מכנסי FUTURE of AI הקודמים. צילום: תומר פולטין

ניהול ישירות על ידי המנכ"ל

מחקר של חברת המחקר הבינלאומית גרטנר מצא כי ב-2020, בעיצומה של מגפת הקורונה, ארגונים בעולם המשיכו והשקיעו בפתרונות בינה מלאכותית: 47% מהארגונים החליטו לא לשנות את השקעתם המתוכננת בפתרונות AI, ואילו 30% מהארגונים החליטו אף להגדיל את תקציבי ההשקעה שלהם בתחום בעקבות התפרצות המגפה.

"תחום הבינה המלאכותית מתחיל לממש את הפוטנציאל שלו, והתועלות שלו לעסקים הופכות למציאות", ציינה סבטלנה סיקולר, סגנית נשיא ואנליסטית בכירה בגרטנר.

זו כנראה הסיבה לכך שסקר של גרטנר מצא ש-30% מהפרויקטים ליישום של פתרונות AI מנוהלים ישירות על ידי המנכ"ל, וכי תשומת הלב ברמת הנהלת הארגונים משמשת מאיץ ליישום של פתרונות בינה מלאכותית ומאיצה את ההשקעה הכספית שארגונים מבצעים בתחום זה.

בישראל – תחום ה-AI בוער

ישראל, כך נראה, הופכת למעצמת בינה מלאכותית בסדר גודל עולמי. נתוני IVC מצביעים שב-2020 גייסו חברות ישראליות בתחום סך של 4.36 מיליארד דולר. זאת, לעומת 1.39 מיליארד דולר ב-2015 – גידול של יותר מ-200%. כל הנתונים מראים שהגידול הזה נמשך גם לתוך 2021, ואף בקצבים מהירים יותר.

אינספור של עסקאות וגיוסים של חברות בינה מלאכותית דווחו בשנה האחרונה – החל מיוניקורנים ועד לסטארט-אפים בראשית דרכם. כמה מהעסקאות הבולטות בחודשים האחרונים: האקזיט של Chorus.ai, שפיתחה מערכת שמנתחת שיחות מכירה באמצעות בינה מלאכותית, בהיקף של 575 מיליון דולר, ובגיוס שביצעה אניוויז'ן, מפתחת של טכנולוגיות זיהוי פנים, בסך של 235 מיליון דולר.

בן פלד, סמנכ"ל פיתוח עסקי באנשים ומחשבים והיזם של אירוע FUTURE of AI. צילום: תומר פולטין

בן פלד, סמנכ"ל פיתוח עסקי באנשים ומחשבים והיזם של אירוע FUTURE of AI. צילום: תומר פולטין

הבינה המלאכותית היא החשמל החדש

בן פלד, סמנכ"ל פיתוח עסקי באנשים ומחשבים והיזם של אירוע FUTURE of AI, ציין כי "בהרצאה שקיים פרופ' אנדרו אנג, אחד מחלוצי המדענים והיזמים של תחום הבינה המלאכותית, עוד ב-2017, הוא השווה בין תחום ה-AI להמצאת החשמל. החשמל שינה את האופן שבו העולם עובד. הוא המציא מחדש סקטורים שלמים בכלכלה העולמית, דוגמת תחבורה, ייצור, חקלאות ובריאות. ל-AI תהיה השפעה דומה".

באירוע יציגו: יובל בן ציון, דירקטור של תחום מדע נתונים בפייבר, את השימושים במדע נתונים בחברה, שמספקת מרקטפלייס עולמי מוביל עבור שירותי פרילאנסרים; תמיר רוטר, סגן נשיא לאזורי EMEA ו-APAC בברייט דטה, את האופן שבו החברה שומרת על מובילות עם פתרונות הדור הבא של טכנולוגיות הדטה; שי דוד, שותף-מייסד ומנכ"ל ריטריין AI, את האופן שבו הבינה המלאכותית תסייע לסגור את פערי הידע הנדרשים בארגונים בתחומי ההדרכה וההסמכה; ואריאל הלוי, שותף-מייסד ב-וויומאר, שיציג את שתי החולשות הגדולות של צוותי הנהלה בכירים.

עוד בין המשתתפים: עידן קפטן, מנהל מו"פ באפוגאטה, ברב שיח בנושא אתגרים ופתרונות ביישום של פתרונות AI; ו-אוון סירלין, מנכ"ל פיור טוק AI, שיציג את החברה במסגרת של זרקור על חברות סטארט-אפ מובילות בתחום.

לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים